hurr- of koop wonning

  • jenny

    hoi allemaal.

    ik lees al een tijdje mee heel boeiend hoor.ik sta op het punt om zelf te beginnen en wil het natuurlijk ook goed aanpakken .jullie hebben het vaak over een salon

    aan huis beginnen dat het voordeliger uitkomt , daar ben ik het wel heelemaal mee eens .maar nu vraag ik me af of er ook mensen zijn die ook in een huur huis wonen ?is er dan verschil? moet je toestemming bij de wonningbouw vereninging vragen? wie weet er wat ? wie staat ook op het punt te beginnen misschien kunnen we ervaringen uit wisselen .ik hoor het wel .alvast bedankt. dames heel veel plezier met jullie werk

    gr Jenny

  • yvon kvk

    Hoi Jenny

    Volgens mij moet je inderdaad toestemming vragen. Want het moet bij huurwoningen dacht ik in het bestemmingsplan passen. Maar gewoon even navragen bij de gemeente! Vaak doen ze niet moeilijk hoor!!

    Succes

    groetjes Yvon

  • vagile

    Hallo,

    Ik woon ook in een huurhuis en ben bezig om voor mezelf te beginnen.

    Zover ik weet maakt het niet uit je moet alleen even nagvragen als je wat wil verbouwen bv muren eruit en dat soort dingen maar voor de rest mag je da=oen wat je wil. Als je het maar binnen de beperkingen houdt.

    Succes.

  • Silvia

    Als je in een huurhuis er een aparte bijkeuken voor wilt aan bouwen (wel een bouwvergunning aanvragen), of zo wie zo vanuit huis gaat werken, moet je eenmalig betalen voor een bedrijfsvergunning (dit had ik tenminste).

    Ze zien het als werkruimte en niet als een woonruimte. Dit is in ieder geval in Amersfoort zo, misschien dat het bij jou wel anders is.

    Groetjes,

    Silvia

  • Esther kvk

    ik heb een koophuis en heb nu gewoon een kamer als salon en er verder niets voor aangevraagd.

    in een koophuis ben je vrij om te doen wat je wilt.

    je kan je huis als woon/werkpand aanvragen, maar dan moet je het bestemmingsplan aanpassen en dat kan heel lang duren.

    voordeel is wel dat alles wat je aan inrichting aan je salon besteedt, dus van muur tot verfje behang etc. belastingaftrekbaar is. anders niet.

    in een huurhuis mag je vaak helemaal niet veel verbouwen. muren eruit slopen is al niet toegestaan. (in Den Haag e.o. dan in ieder geval.)

    Esther