nagel groen

  • olga

    hallo

    weet iemand dit ….ik heb een klantje heb daar een nieuwe set nagels op gedaan ….drie weken later een keer na behandeld …maar toen belde ze op ze kreeg een rare groen vlek op haar duim nagel….dus heb haar gelijk terug laten komen …en ja hoor een groene vlek en echt alleen daar op haar duim een beetje in het midden …ik de boeken er bij gepakt ….ik dacht al zo van het kan geen schimel zijn die is anders van kleur….toch….de nagel ziet er verder gezond uit alleen die rare vlek ..ik heb gelijk de acryl er afgehaald ….ze is nu weer terug gekomen voor een nabehandeling en het is nu niet groter gewordn maar ook niet kleiner …..ik doe er voorlopig maar niks op en heb gezegt dat ze maar ff naar de dokter moet gaan…..nou ik baal er wel van ….weet iemand wat het zou kunnen zijn en wat we daar aan moeten doen…

    groetjes olga

  • lele

    ik denk toch echt een schimmel hoor.

    ik zou als ik jouw was de boel wel heeeel goed ontsmetten (moet altijd natuurlijk)

    succes ermee

  • l

    als het groen is dan is het een bacterie een schimmel is niet groen

  • Nailodie

    Inderdaad L een schimmel is nooit groen.. Hiervoor heb ik een cursus gedaan bij Mandy voor anatomie en pathologie want dan leer je het ook te behandelen..

    Er kan een kunstnagel overheen maar de nagels moeten wel goed in de gaten worden gehouden qua grootte van de vlek en plaats..

  • olga

    hoi hoi

    dank jullie wel voor de berichten ….ik dacht zelf ook al dat het geen schimmel zou zijn ivb de kleur van die plek …..maar hoe kamt er dan een bacteri bij …en wat zou het zijn denken jullie ….

    groetjes olga

  • Netty

    Als het goed is heb je tijdens je opleiding geleerd over de pseudomonasbacterie. Sla je boeken er nog maar eens op na…..

  • Nin@

    Helaas geeft niet iedere opleiding deze info.

    Ik ben geen voorstander van het plaatsen van product op een groene plek in de nagel. Het ligt er wel aan hoe erg de infectie is. Is het in een beginnend stadium dan kun je nog wel eens (voorzichtig!!) de plek wegvijlen, maar zit het dieper in de nagel dan lukt dat niet. Bij zo'n oppervlakkige infectie kun je wel product plaatsen, mits goed ontsmet en een clear gebruiken zodat je het in de gaten kunt blijven houden.

    Mijn ervaring met ergere besmetting is dat, hoe goed je ook ontsmet, de plek erger kan worden door broeien e.d. Ik zet er dan liever ook geen product overheen.

  • olga

    hallo

    ik heb natuurlijk wel het een en ander geleerd op de opleiding…..maar nog nooit zo iets in het echt gezien …..en ik dacht ook al dat het dat was wat hier boven staat …..ik heb er nu dus niks opgedaan …toen er nog acryl op zat werd het groter zei me klantje…..en nu met niks er op blijft die deze grote …ik zal volgende keer bij de nabehandeling eens kijken of ik het er voorzichtig af kan vijlen

    groetjes en bedankt olga

  • Nin@

    Niet bij de volgende nabehandeling het eraf proberen te vijlen. Wat ik bedoelde is, dat als je een klant ziet bij een nabehandeling en je ziet een klein groen plekje waar lucht heeft gezeten, dat je het dan kunt proberen met voorzichtig vijlen.

    Jouw klant heeft het al een tijdje dus ik vermoed dat de nagel verder al is aangetast en dan lijkt vijlen mij geen goed idee omdat de nagel zeer waarschijnlijk erg dun is op die plek en je het open kunt vijlen.

    Beter is om goed te ontsmetten en haar dat ook te adviseren om thuis zeer regelmatig te doen.

  • olga

    hoi hoi

    owww oke dan zal ik niet vijlen …..en zal haar dat zeggen en zelf ook goed ontsmetten….heb haar al gezegt ff bij de dokter langs te gaan en dat zou ze ook doen …dus maar ff afwachten

    dank je wel voor de tips ….groetjes olga