schimmel of bacterie? HELLUP!

  • wendelien

    Hallo,

    Zojuist belt een klant mij met het verhaal dat ze een schimmelnagel heeft. Ik heb het nog niet gezien, dus ik kan niet beoordelen of het een bacterie is of een schimmelnagel. De klant zegt dat het misschien ook wel van het stoten zou kunnen komen. Ze zegt dat het groenig is. Ze heeft het volgens eigen zeggen in het verleden (niet bij mij hoor!) wel eens eerder gehad maar op een andere vinger.

    Zij komt zeer regelmatig bij mij en heeft net als iedere andere klant een eigen vijlenset. Ik heb dit nog niet eerder aan de hand gehad en ik schrik hier heel erg van.

    In ieder geval ga ik morgen de betreffende nagel verwijderen en waarschijnlijk de dame naar de huisarts doorsturen. Mijn vraag is of alle nagels eraf moeten of alleen de groenige?

    Dames help me alsjeblieft.

    Wendelien

  • annamama

    Hoi,

    Dit klinkt als Pseudomanas.

    Maar dan moet je het toch eerst zien. De nagel heeft dan echt een groene plek.

    Mocht dat zo zijn dan moet je haar doorverwijzen naar de huisarts voor een antibiotica kuur.

    Maar let op: het is zeer infectieus.. dus let op in je salon!!

    suc6..

    Je moet nog maar eens googelen.. hier op deze hyves staat trouwens ook een topicje over dit probleem.

  • wendelien

    Hoi Annamama,

    Dat topic had ik gezien (heb ik ook op gereageerd) maar omdat mijn probleem spoedeisend is, dacht ik dat het verstandig was om een nieuw topic te openen. Ik heb ook gelezen dat het zeer besmettelijk is. Vandaar dat ik van de berichtgeving van de klant zo geschrokken ben.

    Maar mijn vraag was: moet ik alleen de geinfecteerde nagel verwijderen of alle nagels?

    En wat ik nog vergeten was om te vragen: mocht blijken dat het slechts vuiligheid is tussen nn en de laag acryl, dan kan ik toch zonder problemen een nieuwe nagel plaatsen? Zolang de nn niet beschadigd/groen is, moet dat toch geen probleem zijn?

    En als het een bacterie is, is dit pijnlijk voor de klant?

    Groeten,

    Wendelien

  • OrigiNail

    Een bacterie hoeft niet pijnlijk te zijn voor de klant. Zit de bacterie tussen het product en de nagel in, dan het product in zijn geheel verwijderen, goed schoonmaken, voorzichtig de bacterie wegvijlen (wrijven is vaak al voldoende) aantippen met een primer als je die hebt. Je kunt er gewoon weer een nagel opplaatsen maar wel clear houden zodat je het in de gaten kunt houden.

    Zit de bacterie onder de eigen nagel, dan kun je het product er ophouden en de klant met de nagel(S) dagelijks laten weken in biotex groen, dan onder iedere nagel thymol van young nails druppelen en meteen afsluiten met nagelriemolie. Het badje moet eenmaal daags, de thymol 2 tot 3 maal daags.

    Let er wel op dat het heel besmettelijk is, dus gebruik handschoenen, gooi gebruikte vijlen weg en ontsmet je salon nadat de klant weg is. Vergeet daarbij niet de leuning van haar stoel, de deurknop en deurbel en eventueel trapleuning.

  • Corine busser

    als je de nagel behandel… zorg dat jij nat vijl.. heb jij minder vliegstof..

    En raad toch aan als het schimmel is goed naar de andere nagels te kijken… en zeker deze ook behandelen zoals dit bij boven berichtje al gegeven is.

    Bij echte schimmel dus nat vijlen… pleister erop en naar dematoloog sturen…;)

  • wendelien

    Pffffff ….. het was geen schimmel. De klant had lucht onder haar nagel gekregen en daar was vuiligheid in/onder gekomen. Nadat ik de kunstnagel verwijderd had, was de vuiligheid ook weg.

    Helemaal heppiedepeppie.

    Fijn weekend allemaal

  • jammetje

    ;)

  • pika-nails

    Gelukkig dat het nog geen infectie was! Als haar nagelplaat los is gegaan van het nagelbed, dan moet ze dat wel extra goed schoonhouden om ervoor te zorgen dat er geen infectie ontstaat. Overigens wordt een pseudomonas NIET opgelost met een antibiotica kuur. Schimmelnagels soms wel, maar een Pseudomonas is goed te behandelen met Biotex, zoals OrigiNail al aangeeft.

  • OrigiNail

    Van jou geleerd Wendy :D

  • Sandra

    Altijd eerst een diagnose door een arts laten doen, nooit zelf gaan raden of het wellicht een kalknagel of andere infectie is. Op het internet zijn er genoeg websites met goede informatie. Bezoek je arts voordat je met een kalknagel behandeling begint.