uithardingstijd Led

  • Filesofeetje

    Hoi dames!

    Nou, de lamp is binnen! Onwijs blij mee, gelijk getest op proeftips en op mezelf. timer werkt perfect en je kan meekijken hoe die afloopt, heel fijn voor ongeduldige dames;)

    Op de soak off gel staat dat je 30-90 seconden moet uitharden, nogal een verschil op een set een hele minuut per cure.

    Ik heb wat getest, base 30 sec, make up 30 sec, french 30 sec, en top 30 sec. Zag er prima uit. Daarna een uithardingstijd van 30,,60,60,60 geprobeerd en 30,90,90,60. Ik zie geen verschil. Maar misschien hebben jullie ervaren dat het minder goed hecht met korte uithardingstijd,. Tot nu toe laat het niet los, zonder primer hecht het beste. Moet wel wennen, het hardt anders uit, ik moet iets dikker werken merk ik.

    de vraag, hoe lang harden jullie uit per laag soak off? Of voor de gellers, per buildlaag. Ik wil niet onnodig lang onder de lamp uitharden maar natuurlijk ook niet dat het er afvalt.

    ben benieuwd!

  • Nails&wimpers

    Ik doe bij base 30 als ik moet nog pinchen 15 sec. Builder gels op 60 sec

    ledgelpolish base 30 en kleur +topcoat op 60. Ik heb ook de ledgelpolish kleur en top op 30 sec en blijft ook net zo lang en goed ….. dus ligt ook aan het merk. ?

    french doe ik op 30. Dus bevalt het wel zo te horen :)

    Heb jij bij nded besteld. ? Heeft ook ventilator aan binnenkant. ?

  • rikasnagelstudio

    Beste kun je 60 a 90 seconden aanhouden, dan weet je zeker dat alles gelijk gaat.

    Dat er geen verschil in uithardingstijden zitten

  • Linda

    Sorry Rika, maar daar ben ik het niet mee eens.

    Als de gel geschikt is voor LED hoort er ook op te staan hoe lang het uitgehad moet worden.

    Als er 30 sec opstaat betekend dat bij een minimaal 12 watt led lamp dat de gel in 30 seconden uithard. Langer is dan nergens voor nodig.

  • Filesofeetje

    Hoi Dames bedankt voor de reacties.

    Dat dacht ik ook Linda. Ik ben juist overgestapt op Led om tijd te besparen en ik vind 30 sec ten opzichte van een uv lamp de moeite niet. Verschil in uithardingstijd deed ik altijd want een base heeft nooit zoveel nodig als pigment. Maar zoals Nails en wimpers zegt, zal ook per merk verschillen. Nails en wimpers jij doet dus max 60 seconden zo te lezen?

    De lamp bevalt prima! Je kan de timer instellen en dan zit er een sensor in, je legt je hand erin en de lamp start automatisch, op het display zie je hoe lang het nog duurt. Ook kan je 30 min non stop aan houden. Mooie moonshape, en een peach kleur. Ventilator binnenkant zie ik niet, zitten lampjes bovenin en spiegelwanden en bodem. Heb hem 2 uur intensief gebruikt en voelde geen hitte oid.

  • rikasnagelstudio

    filesofeetje zette erbij ik heb geprobeerd met verschillende tijden.

    Waarop ik antwoord…. ik zou 1 tijd aan houden, echter is het bij elk merk dat base maar 30 sec hoeft.

  • Nails&wimpers

    Ja klopt maximaal 60.

    Is niet helemaal waar dat bij elke merk hetzelfde tijd moet doen. Hangt van de sterkte vd ledlamp . Met een sterke lamp hoef je bij gelpolish enkel 30 seconden te doen voor base kleur en topcoat. Voor lamp minimaal 12 watt 60 of 90 dit id ook afhankelijk van merk.

    Zoals ik al zei dat ik bij builder gels waarmee de nagel verlenging doet met sjabloon ledlamp 18 watt.

    base pinchen 15sec uithalen pinchen en dan nog 15 sec.

    base zonder pinchen 30 sec

    French white 30sec

    Andere clear rosy blush pink makeup 60 sec led 18watt

    ledgelpolish base 30 sec

    kleur 30 en topcoat 60 sec.led 18 watt

  • Veerle

    Hallo, even vragen ik heb nu pas een uv/ledlamp gekocht van 72watt wat is de droogtijd dan als ik vragen mag, ook 30 sec?

  • Veerle

    Hallo, even vragen ik heb nu pas een uv/ledlamp gekocht van 72watt wat is de droogtijd dan als ik vragen mag, ook 30 sec?