tijdsduur tipszetten tijdens opleiding

  • Monique

    Hoi allemaal, afgelopen zondag heb ik geleerd hoe je tips moet zetten. Nu moeten we thuis heel veel gaan oefenen. Ik heb alleen het idee dat ik wel heel langzaam ben. Heb bv over 1 hand bijna 1,5 uur gedaan (tips uitzoeken, nagelaanpassen, dofmaken, tip plakken, vorm vijlen en transparant maken). Is dat normaal dat je er in het begin zo lang over doet……. Misschien een heel rare vraag, en misschien wel te hoge verwachtingen van mijzelf…… Wie verteld mij haar ervaring?

  • Annet

    Hallo,

    Dat is allemachtig lang!!! ja sorry dat ik zeg, in het begin van opleiding deed ik ongeveer 3 kwartier per nagel.

    Nu na 3 jaar ervaring met kunstnagels, nailart, lakken, manicuren………

    Nu doe ik gels en acryl kunstnagels eropzetten binnen 2 uur klaar en opvullen ongeveer uur en kwartier………

    Groetjes Annet

  • Monique

    Hoi Annet, Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben ik toch sneller hoor…..

    jij hebt het over 3 kwartier per nagel in het begin van je opleiding,

    ik over 1,5 uur voor een hele hand tips zetten, dus ben ik best snel voor een beginner of snap ik het nu niet….

  • laura

    Hoi

    Nou dat is echt wel vrij normaal ik heb net mijn cursus voor gelnagels gedaan en ik was bij mijn model 4 uur bezig maar het gaat nu al sneller ik ben nu ongeveer 2 uur bezig met alles dus het is heel normaal dat hebben zelfs de beste nagelstyliste ook in het begin gehad1

    Dus maak je maar niet drukhet gaat vanzelf sneller

    Groetjes Laura

  • Monique

    Dank je wel voor deze opbeurende woorden, ik ga lekker veel verder oefenen.

  • Tamara

    je kan er beter langer over doen in het begin en het allemaal helemaal goed doen. Dan het snel doen en de helft afraffelen.

    tamara

    www.hairandnails.nl

  • Sandra

    Ik deed tijdens me opleiding van begin tot eind ong. 4 uur over, en maak je niet te druk over de tijd als mensen het van te voren weten en ze hebben het er voor over nou neem dan de tijd en de mensen gaan met een glimlach de deur uit omdat ze van die mooie nagels hebben. Geloof me de snelheid komt vanzelf wel je word wat zekerder in de loop van de tijd…Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd…

    Groetjes,

    Sandra

    http://www.sandranails.nl

  • Nathalie

    Hey Monique,

    ik ben het ook met de anderen eens,

    tijdens de opleiding dacht ik ook, jeetje hoe ga ik mn examen redden als ik er nog zeker 4 uur over doe..

    En uiteindelijk is dat heel erg meegevallen, gewoon veel oefenen dan kom je er vanzelf.

    Ik doe nu over een normale set ook zo 2 uur, en voor french manicure nog iets langer..

    Terwijl veel mensen dat nog te lang vinden..

    Achja..

    Succes ermee

    Groetjes Nathalie

  • Coloured Hair & Nails

    Hallo

    Ik moest lachen toen ik je bericht las.

    Heb over mijn eertste set wel 5 uur gedaan , maar dat was 15 jaar geleden , ben nu docente nagelstylise en nu zet ik in drie kwartier een set op

    laat je niet uit het veld slaan en gewoon doorgaan blijf oefenen als je het in je hebt word het echt wel wat

    vr gr jolanda