Allergie?

• Kimm's

Goedemorgen allemaal!

Het is nu 06.52 uur…en ben alweer 2 uurtjes uit mijn bedje.

Eindelijk heb ik na 3 jaar de knoop doorgehakt en ben begonnen met het zetten van acrylnagels. De zaken lopen voorspoedig….MAAR…

na iedere klant lig ik de halve nacht wakker met ontzettende niesbuien, verstopte neus en brandende, kriebelende en opgezwollen ogen.

Ik baal er zo van! Doe ik eindelijk wat ik graag zou willen doen…blijk ik er (waarschijnlijk) allergisch voor te zijn.

Heeft één van jullie misschien tips (om maar in vaktermen te spreken, hihi!)? Ik zou het namelijk ontzettend erg vinden om te moeten stoppen…nu ik pas net begonnen ben.

Ik hoor graag van jullie!

Liefs,

Kimm

• yvonne

Heb je al aan UV acryl gedacht? Minder stofdeeltjes, geen geur, gewoon beter voor je gezondheid. Of je van je allergie af komt dat weet ik niet, misschien kan je een test laten doen, voor wat voor bestanddeel je een allergie hebt.

• Kimm

Ik heb inderdaad nog geen allergietest laten doen. Daar zal ik volgende week eens voor bellen.

Maar ik zat te denken, dat ik het eerst eens ga proberen met mondkapjes, alvorens op een nieuw product over te stappen. Het ligt voornamelijk aan de stof die vrijkomt bij het vijlen. Misschien houdt een mondkapje wel genoeg stof tegen.

Groeten van een snotterende Kimm! ;-)

• ilonka

Hi Kimm,

Mondkapjes helpen heel erg goed .

Zelf had ik altijd in na het zetten van een nieuwe set last van benauwdheid ( ik heb astma en doorgaans een te kleine long inhoud, waardoor ik dus veel minder luvht binnen krijg dan zou moeten. Maar heb er zeer weinig last van)

Door het veilsel kreeg ik het snacht inderdaad heel erg benauwd en moest ik veel hoesten. Ook niezenj kwam wel vaker voor dan normaal.

Ik ben begonnen met mondkapjes gebruiken en moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb. ( ik heb de 3 dubbele mondkapjes of de extra dikke (weet niet zo in de verschillende groothandels heten) Ze zijn in iedergeval blauw.

In het begin wel wennen ( mogelijk doordat ik al minder zuurstof binnen krijg) Maar het gaat nu perfect en geen last meer van hevige benauwdheid of hoesten.

Dus ik zou zeggen, probeer het inerdaad met een mondkapje en wie weet werkt het ook zo goed voor jou.

Ik werk trouwens ook gewoon met acryl.

Groetjes ilonka

• Kimm

Hoi Ilonka,

Omdat ik de mondkapjes niet zo snel hier kon hebben, heb ik bij de Gamma mondkapjes gehaald. Hihi! Ik dacht, dat die mondkapjes op zich ook goed zouden zijn aangezien deze geschikt zijn voor het tegenhouden van allerhande chemische luchtjes en stoffen.

Helaas,…het heeft niet geholpen. Ik loop vanaf zaterdag weer volop te snotteren, te niezen en te piepen.

Ik heb nu ook het idee, dat het niet aan het vijlsel ligt. Maar misschien aan de geur van de primer of liquid…

Ik baal er zo van…ik zou het echt ontzettend erg vinden als ik ermee zou moeten stoppen. Dus, ik ga vandaag maar eens de huisarts vragen om een allergietest. Wie weet, wat daar uit komt.

Liefs,

Kimm

• ilonka

Dan is het inderdaad iets anders denk ik. Bij mij is het echt het vijlsel.

Misschien zou het helpen als je werkt in een ruimte waar je meer fentilatie hebt. Of zet je bureau op een plekje waar je direct bij een openstaand raam zit. Zodat de geur van het acrylproducten direct naar buiten kunnen.

Maar je kunt pas testen of dit werkt op het moment dat je geen last meer hebt van snotteren niezen en piepen.

Succes! het zou sneu zijn als je ermee zou moeten stoppen.

PS: Ik zit me net te bedenkne dat het ook merk gebonden is. Want ik heb er ook veel minder last van sinds ik van merk ben veranderd. Ik gebruik nu Odessey en daarbij heb ik veel minder last, vind hem ook niet zo sterk ruikern als de merken die ik hiervoor gebruikte.( no lift nails & Pinnacle)

Groetjes ilonka

• Kimm

Hoi Ilonka,

Bij welke groothandel koop jij je spullen, als ik vragen mag? Dan kan ik daar eens even snuffelen.

Groeten,

Kimm

• ilonka

Ik koop nu mijn spullen bij BT nails in rotterdam. www.btnails.nl

Op de website staat nietecht super veel. Het zijn zeer vriendelijke mensen. Staan je altijd te word hoe vaak je ook belt of mailt.

Op woensdag is er koopavond tot 10 uur. En woensdag 11 augustus hebben ze tussen 8 en 9 uur een kortings uurtje op ieder tweede identieke product 55% korting.

Je kunt om te beginnen een acryl kit aanschaffen van odessey daar zit direct alles in. vloeistof, acryl 2x 50 gram in wit en pink ik geloof 4x of 2x een potje van 20 gram met naturel en clear acryl.

penseel olie, pre prime, primex bonder, acrylic sealer en ik geloof 3 veilen. Oja en een dappendisch met schroefdeksel.Sjablonen en tips

voor 135 euro excl. btw

Ik kan nog het een en ander vergeten zijn.

als je hier interesse in mocht hebbenlaat me dit dan even weten per e-mail info@ilonka-model.com

Ik moet namelijk zo'n kit voor iemand kopen en wou dit die woensdag doen als jij dit kit nu ook wil hebben kunne we hem die woensdag tegelijk halen dan is er een korting van 55% en dat delen we dan.

Hebben we alle twee profijt van.

groetjes ilonka

PS: als je opbelt naar ze kun je prijslijsten opvragen. Wil je meer informatie kun je bijvoorbeeld vragen naar Angela. Daar stel ik ook altijd mijn vragen aan en heb ook bij eens een cursusdag gedaan. Erg vriendelijk en verteld je alles wat je maar wilt weten

• Esther Bijoutifull You

misschien stomme vraag, maar je hebt wel een afzuiger of luchtreiniger staan bij je werktafel?

ik werk met creative solarnail acryl en had in het begin het gevoel alsof ik er helemaal high van was.

toen had ik nog geen luchtreiniger…

nu heb ik er natuurlijk wel een en ik werk zo wie zo met een mondkap, maar ik vind het perfect zo.

de luchtjes vallen mee, worden gelijk “weggezogen”.

wie weet een idee?

misschien dat je er dan minder last van hebt.

sterkte

Esther