Trauma nagels

• Nathalie

Een klant van me heeft 1 trauma nagel, het is een soort scheur in de lengte, dus niet zoals in de breedte zoals b.v. de lijn van Beau (voor degenen die weten wat dat is). Maar toch wil ze net als de rest van dr nagels er een mooie nagel op hebben, mijn vraag is dan ook kan je er een kunstnagel opzetten, en zo ja wat is het beste systeem er dan voor.

Gr Nathalie

• Esther van Bijoutifull You

Weet niet of je geabbonneerd bent op de profnail, maar daar staat toevallig dit probleem in.

Ze adviseren, om de nagel, als deze niet bloedt, op de scheur dicht te lijmen.

Heel weinig gebruiken, het heoft maar een dun filmpje te zijn.

Dan de nagel kort vijlen en even aankijken.

Als dit goed gaat kun je er acryl of gel overzetten.

Het is in ieder geval belangrijk om hem kort te houden en mocht het toch last veroorzaken dan is het advies om het te spalken met een strakke pleister om de nagel/vinger.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten, Esther

• Nathalie

Hey Ester, bedankt voor je reactie.

De scheur van mn klant komt alleen niet overeen met die van in de prof nail.

Het is een scheur die begint bij de vrije top en tot ongeveer van het midden van de nagel doorgaat. Alleen hij sluit niet de eerste paar millimeter, hij is dus zeg maar een soort van “open”, dr zit een kiertje in. Ja ik hoop dat je het snapt, vind het een beetje moeilijk uit te leggen.

Het zit ook in haar natuurlijke nagel, misschien begrijp je het dan beter, in de prof-nail zie je dat het al om een kunstnagel gaat waar uiteindelijk een scheur in is gekomen.

Gr Nathalie

• MonicA

Hoi Nathalie,

Ik weet wat je bedoel, ik heb het zelf ook gehad aan mijn duim.

Op cursus heb ik altijd geleerd om daarvoor fiber te gebruiken. Dit product is juist bedoelt om scheurtjes etc. te repareren.

Succes.

• Esther van Bijoutifull You

je moet toch blijven uitkijken hoor.

het is pen natuurlijk want de scheur zit in de eigen nagel.

ik zou in zo'n geval de nagel even met rust laten en er pas weer wat opzetten als de scheur is uitgegroeid zodat in ieder geval het nagelbed weer heel is.

dat is het kwetsbaarste.

Esther

• MonicA

Bij mij is het er pas uitgegroeit toen ik kunstnagels nam. Het heeft daarvoor zo`n 3 jaar geduurt.Er staat een soort spanning in de nagel en doordat je het bij elkaar kan houden is de kans groot dat het eruit kan groeien.

• Nathalie

Dankjewel monica,

je zou toch ook wel denken dat zon soort scheur eruit kan groeien, maar volgens mijn klant zat die scheur er al wel een jaar zeker in. Aangezien ik ook nog niet zoveel in het echt heb meegemaakt met trauma nagels is het dan ook moeilijk te bepalen hoe of wat..

Maar ik ga t bij dr proberen, en hopen dat het lukt en de scheur er op een gegeven moment uitgroeit.

Groetjes Nathalie