info.over curus en wat heb je nodig?

• jolanda

Hallo ik wil heel graag wat curussen gaan volgen voor nagel stylist ik heb vernomen dat je onderaan moet beginnen met manicure,dus heb ik mij op gegeven bij d,jennez(iemand ervaring hier mee?)

Maar ik heb ook begrepen dat nagelstylist een vrij beroep is en dat de certificaten niet wettelijk erkend zijn en dat de opleidingen dat ook niet zijn.

Hoe zit dat nou?

En als het geen erkend beroep is waarom moet je je dan toch inschrijven bij kamer van koophandel?

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven want ik wil graag weten waar ik aan toe ben en waar ik aan begin.Alvast bedankt voor reacties

• Esther Bijoutifull You

nagelstyliste is inderdaad geen erkend beroep.

toch is het wel verstandig om goede cursussen te volgen en je diploma's te gaan halen.

je kunt dan gewoon veel meer, en je hebt meer achtergrondinfo over het beroep.

en klanten vinden het toch prettiger als ze bij iemand komen die gediplomeerd is en waar de diploma's aan de muur hangen. dat merk ik bij mij duidelijk.

je moet gewoon eens op zoek gaan op deze site.

het beste is om een cursus allround styliste te volgen.

dan heb je alles in een en je hoeft echt niet eerst bij manicvure te beginnen.

manicure krijg je al op de cursus en vaak kan je dit en pedicure er extra bij doen.

zelf hoef je niets aan te schaffen, je krijgt alles bij de cursus.

je moet alleen zorgen voor een model die de gehele cursus beschikbaar is.

ja en wat de kvk. betreft, het is maar net hoe je het voor ogen hebt…

wil jij een salonnetje starten en jezelf bekend maken via wat dan ook en wil je het netjes doen, dan is het echt aan te raden.

je kan naar avonden van de kvk. om je te laten informeren over wat het beste bij jou past.

veel succes!

Esther

www.bijoutifullyou.nl

• Marianne

Hallo, ik adviseer je ook een alround cursus te nemen bij o.a. The Beauty Company. Ik heb daar prettige ervaring mee.