starten als hobby

• Alice

Hallo,

ik wil graag als nagelstyliste gaan starten, maar meer als hobby dan als echt volwaardig bedrijf (dat is meer toekomst muziek, voorals het echt goed gaat lopen). Heb wel de nodige opleidingen gedaan, weet dus wel waar ik mee bezig ben. Ben ook echt van plan om evt. inkomsten netjes te gaan opgeven als neveninkomsten (wil met belasting geen problemen krijgen). Nu is mijn vraag, mag ik dan wel folders rond brengen om zo aan mensen bekend te maken dat ze van mijn dienst gebruik kunnen maken, of zitten daar toch ogen en haken aan…..

Wie geeft mij raad

• yvonne

Je kan ook als free lance gaan werken, dan sta je ingeschreven bij de kvk en je hebt een btw nr. dan hoef je nergens bang voor te zijn, en dan kan je gewoon lekker je gang gaan, plus heb je veel meer mogelijkheden als je een bedrijf bent met het inkopen van je spullen bijv. Je moet als eenmanszaak al 1250 uur ( ongeveer 22,5 per week) per jaar werken, zit je daar onder dan ziet de belasting jou niet als ondernemer, maar kan je wel als free lance aan de slag. Maar kvk en belasting kantoor kan je ook veel vertellen hoor!

• peggy

ten eerste mag je 5000 euro belastingvrij verdienen…dus wil jij folders en dergelijken uit gaan geven is dat geen probleem…alleen de kosten die je daar voor maakt..zijn niet aftrekbaar…mits je boven je jaar inkomen zityvonne schreef:

>

> Je kan ook als free lance gaan werken, dan sta je

> ingeschreven bij de kvk en je hebt een btw nr. dan hoef je

> nergens bang voor te zijn, en dan kan je gewoon lekker je

> gang gaan, plus heb je veel meer mogelijkheden als je een

> bedrijf bent met het inkopen van je spullen bijv. Je moet als

> eenmanszaak al 1250 uur ( ongeveer 22,5 per

> week) per jaar werken, zit je daar onder dan ziet de

> belasting jou niet als ondernemer, maar kan je wel als free

> lance aan de slag. Maar kvk en belasting kantoor kan je ook

> veel vertellen hoor!