acryl slecht voor de gezondheid ?

• marjan

Hallo,

Ik heb een vraag. Is acryl slecht voor je gezondheid ? ik bedoel het ruikt natuurlijk heel erg sterk, is dat niet gevaarlijk voor je ogen en/of bij het inademen ? Ik heb meestal gelnagels gezet en wil me nu meer op acryl vestigen omdat ik vind dat daar meer mogelijkheden mee zijn.

• Alice

Als je traditionele Acryl gaat gebruiken, moet je i.i.g. zorgen dat je een goede ventilatie hebt, en een lucht zuigerings apparaat dat vanaf de grond aanzuigd. De schadelijke dampen komen van het uithardingsmiddel in de acryl en zakken namelijk naar de grond. De dampen die vrijkomen zijn dezelfde als die in de verven zatten welke door schilders altijd gebruikt werden (en nu verboden zijn). Van deze dampen kun je schilderslongen krijgen.

Wil je gebruik maken van acryl maar geen last hebben van dampen, ga dan werken met Uv-Acryl. Werkt het zelfde als traditonele acryl, alleen zitten hier die uithardingsmiddel niet in, en hard uit onder de uv-lamp.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit advies.

• marjan

Hangt er aan UV acryl geen sterke lucht ? Ik werk aan huis dus voor een groot afzuigsysteem geen plaats. Heb je mischien tips voor mij voor goed acryl

• Alice

Ik zou je de Uv acryl van magnetic aanraden, nauwelijks geur

• yvonne

Hoi, ik gebruik de uv van IBD, en die bevalt mij prima, en ruikt ook niet! Wel heb ik handschoenen aan, mondkapje op en een afzuigsysteem. Dit alles is gewoon super belangrijk. Want ik werk ook met gel en de traditionele acryl. Het vijlsel van uv acryl is zwaarder ( dwarrelt niet zo makkelijk door de lucht), en daarom ook minder belastend voor je longen. maar toch op letten, en zorgen dat je beschermd werkt!

• Esther Bijoutifull You

ik gebruik ook uv acryl van magnetic, superspul.

geen nare geuren meer en makkelijk te verwerken.

esther