eigen nagel die los laat van nagelbed

• Ingrid

Heeft iemand ervaring met mensen die hun eigen nagel los ging laten van het nagelbed ? Klant van mijn heeft dat namelijk met twee nagels terwijl ze haar kunst nagels 4 weken geleden er afgehaald heeft, nu sinds twee dagen heeft ze dit?

• mariska

hoi

het kan je schimmelnagel zijn is de nagel ook verkleurd?

heb je het niet opp school gehad?

je heb er speciale druppels er voor die kan je bij de groothandel halen.

ze hoeven niet naar de huisarts want dan krijgen ze er pillen voor van een half jaar.

laat het ff weten.

groetjes mariska

• Ingrid

Ja ik heb alles wel geleerd over schimmelnagels, maar het is zo vreemd dat alles er zo gewoon en normaal al 4 weken uit ziet na dat de kunst nagels er af zijn gegaan en dat dit dus nu pas gaat gebeuren, nee de nagels zijn niet verkleurd.

• MonicA

Hoi Ingrid,

Toevallig had ik vanavond een nieuwe klant. Zij komt van een andere styliste vandaan en had hetzelfde probleem. Een paar maanden geleden klapte haar nagel eraf en ook los van het nagelbed. Haar styliste toen had haar constant een nieuwe tip op gezet, groeit er wel uit zegt ze. Op een gegeven moment heeft mijn klant een rustpauze genomen (geen tips dus) en nu ziet het er weer goed uit.

Hopelijk heb je hier iets aan.

• Nathalie

Het loslaten van de nagelplaat kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:

- Een allergische reactie, b.v. de producten waarmee je werkt.

- Een ontsteking aan de nagelriem of nagelwal.

- Of een schimmelinfectie.

Meestal veroorzaakt een schimmelinfectie dit.

Wat ik er op school heb geleerd aan te doen, is b.v. clearnail te gebruiken (druppeltjes die je dagelijks moet gebruiken tegen schimmelnagels), dagelijks in een badje met tea tree olie, en de nagels kort houden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nathalie.

• Yvon

Is dit niet onycholisis! (het loslaten van de nagelplaat) Want dat komt vaak van overmatige hitte! Van electrisch vijlen, ruw, hardhandig vijlen of buffen. Dit kan weer leiden tot het ontsteken van de nagelplaat. En we hebben allemaal op school geleerd: geen kunstnagels plaatsen! Ik zou zeggen heeeeel veel rust, en hou je klant voor een manicure, en als je twijfelt altijd doorsturen naar een dokter. Vaak worden de medicijnen dan vergoed! Natuurlijk hebben we het liefste dat een klant een middel koopt bij ons nagelstylistes. Maar wees wijs, bij een goed advies komen ze heus wel terug hoor!

• marjan

ik denk dat jij gelijk hebt Yvon, ik denk ook dat er bij het afhalen van de nagels te grof gevijlt is waardoor de eigen nagel zo dun is geworden dat het loslaat van de nagelplaat. Net wat je zegt vooral geen kunstnagel plaatsen en veel laten rusten.

• peggy

als eerste zal ik je een tip geven….ik weet niet hoe oud/jong die klant is…maar laat me je dit zeggen…zet NOOIT en te nimmer meiden onder de 16 jaar,nu zul je je afvragen waarom…nou tot aan je 16 is je nagelbed nog niet gesloten en is makkelijk te beschadigen..dus ook het loslaten van een nagelbed zowel door vijlen als de nagel…en dan nog iets mocht je met een schimmel nagel in aanraking komen of een klant met schimmelnagels…..deze mensen moet je ten al tijden doorverwijzen want niets is zo besmettelijk als schimmel en is dus makkelijk over te brengen…daarom gebruik ook ten alle tijden een andere vijl