Vraag over manicure

• Marianne

Ik heb een vraag namens een klant van mij en ik wil jullie hulp inschakelen: Zij heeft een manicuresetje en in dat setje zit een soort “vleesvork”. Wat kun je hiermee doen?Het is absoluut geen bokkepootje. Wie weet waar dit voor dient en hoe het instrument heet?

• yvon

Een ding om weg te gooien! Men gaat hiermee over de natuurlijke nagel om vliesje weg te halen, maar dat ding is vaak te scherp. En men gebruikt hem ook wel eens om de nagelriemen weg te halen ( snijden) aaaaahhh blijf altijd van de nagelriemen af, ook met een speciaal schaartje!

Misschien heb ik het mis hoor wat betreft het “ding”, maar vroeger op de basisschool sneden we wel eens in de linoleum met zo'n soort ding! :-}

• Brigitta

Hoi,Ja yvon heeft gelijk dat is een soort mesje waar je velletjes van je nagelriemen af kunt snijden en is heel scherp zodat je dit beter niet kunt gebruiken want de kans is groot dat je teveel wegsnijd,beter om de velletjes af te knippen met een speciale velletjestang.

• yvon

Ik heb geleerd om vooral van de nagelriem af te blijfen en hem in tact te houden dus niet knippen?!?

• Marianne

Hoi lady's, ik zal in iedergeval m'n klant adviseren om nix met ‘dat ding’ te doen. En ik heb de opleiding van Creative gevolgd, en als je de videoband van de SPAmanicure bekijkt gaan ze met een nagelschaartje de nagelriemvelletjes wegknippen. Ik ben er ook GEEN favoriet van, je kunt ze beter losjes wegvijlen in draairichting met een 240 gritt. Maar het komt bijna niet voor, want lang leve de OLIE! Maar bedankt voor jullie reaktie. :))))

• yvon

Ik heb ook de opleiding van Creative gevolgd, en inderdaad staat dat op de band

(knippen), maar er werd mij op school verteld om toch niet te doen.

En inderdaad lang leve de “Solarolie”:-)

• Brigitta

Hallo,ik bedoelde ook niet de hele nagelriem knippen hoor alleen als er een irritant lang velletje zit wat je er anders af zou trekken of bijten,dan is het beter om dit af te knippen dus NIET de hele nagelriem.Inderdaad goed met olie bijhouden en je zal merken dat je minder last van die velletjes krijgt.Groetjes Brigitta