nagelbijtprobleem

• richard

Hoi,

Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben maar het gaat om het volgende. Ik ben een jonge man van 27 en heb het probleem dat ik al sinds mn tiende nagels bijt. Mn nagels zouden nog best mooi kunnen zijn als ik maar stop met dat gekluif. Het simpelste is dan ook stoppen, maar zo simpel is dat niet. Discipline alleen is bij mij helaas niet genoeg, ik heb het wel eens een week volgehouden, maar dan begint ik weer. Ik ben alleen wel blij dat ik niet van die stompjes heb die je ook wel eens ziet bij nagelbijters.

Weet iemand of je met dit probleem ook bij een manicure terecht kunt of heeft iemand een gouden tip die mij wat hulp kan bieden.

Het liefst wil ik in 2005 na meer dan 15 jaar mn nagels weer eens kunnen knippen (leek me wel een goed voornemen ;)

Groetjes en bedankt

• Danielle

Hoi Richard!

Ik weet niet waar je woont maar ik behandel vaker mannelijke ‘kluivers’. Ik zet dan een dun laagje acryl over je nagels wat ik dan plat en dof vijl zodat je er nix van ziet. Je moet dit wel elke paar weken bij laten werken. Het voordeel hiervan is dat je echt tandjes van ijzer moet hebben wil je door de acryl heen bijten. Supersterk dus. Mijn ervaring is dat wanneer je dit een paar maandjes volhoud, je ook echt af bent van het kluiven, omdat je de gewoonte van iemand afneemt. Daarna vijl ik de laag eraf en kun je het zelf volhouden met nagelharder.Ik heb ook nagelharder speciaal voor mannen die niet glanst.

Kijk maar even op mijn site www.bisjoe4joe.nl en dan bij info onder nails vind je wat info hierover.

Succes ermee en misschien tot horens!

Groetjes, Danielle