Pijnlijke arm help!!!

• karin

Hallo nagelstylistes,

Ik heb een probleem, ik ga 10 januari a.s. starten met de opleiding gelstyling. Nu heb ik een zere arm gekregen (dit voelt aan als een tennisarm) hoe pijnlijk wordt dit met het vijlen van de nagels??? Zal in de toekomst het gebruik van een freesje prettiger zijn? En kent iemand de eve en touch van 139 euro??? Voldoet ie aan alle eisen voor een styliste? Wat een boel vragen he? Groetjes Karin

• jolanda

Hoi Karin

Ik weet wat je bedoelt ik was ook net begonnen en ook met pijn blijkt ook een tennis arm te zijn ik loop nu twee keer per week bij de fysio .

Zelf heb ik met vijlen geen last omdat je arm gebogen is en je geen zware dingen op tilt dus dat kan ik uren volhouden.

Alleeen als je klaar bent en je strekt voelt het wat stijf dus doe dat voorzichtig dat strekken.

Ik kan alleen voor mij zelf spreken dus ik raad je aan toch even bij een dokter langs te gaan en kijken wat hij zegt.

succes ermee!

groetjes jolanda

• Nagelstudio Beauty By Me

Hai Karin,

Ik loop zelf al 3 jaar met een slijmbeurs-ontsteking in mijn rechter schouder rond en bovendien ben ik ook al 4 jaar whiplash-patient, dus van pijn weet ik alles af!

In het begin heb ik wel met een frees gewerkt, maar dat bleek toch voor mij niet de manier te zijn… Ben dus weer gewoon met de hand gaan vijlen; dat gaat op zich redelijk goed omdat ik een bepaalde houding tijdens het vijlen heb gevonden waarbij mijn arm licht ondersteund is.

Ik heb al 2,5 jaar onafgebroken fysiotherapie (2x per week) en dat zal voorlopig nog wel zo blijven, maar dat helpt echt heel goed!

Ik zou inderdaad gewoon even langs je huisarts gaan om te horen wat hij ervan vind… Succes ermee!

Groetjes, Peet

http://www.nagelstudiobbm.com

• karin

Hallo Peet en Jolanda,

Ik ben heel erg blij met jullie reacties!!! Ik ga zeker even langs de huisarts, maar ik voel me al heel erg opgelucht dat jullie gewoon kunnen vijlen. En met het aanschaffen van een frees wacht ik nog eventjes. Ik wens jullie in ieder geval veel beterschap met jullie pijn. Bedankt en groetjes Karin

• asja

Tja, voor opruwen gebruik ik wel een frees, veel lichter werk dan handmatig. Maar ik heb ook geleerd in mijn opleiding de nagels zo te acrylen, dat je niet daarna weer de helft moet afvijlen en/of in vorm vijlen. Dus gelijk mooie, dunne sterke (platte) nagels maken. Dan hoef je niet meer bovenop de nagels te vijlen. Scheelt enorm veel werk, tennis-arm en een hoop vijlen. Ik gebruik mijn vijl alleen om vierkante of ronde nagels te vijlen.