french manicure

• José

Hoi,

Ik ben gediplomeerd nagelstyliste, maar heb een vraag over french manicure.

Wat is de beste manier om deze te zetten? Met witte nail-art gel over acryl of gel of toch met de french white acryl of french white gel onder de clear gel of acryl.

Mijn ervaring is dat bij het laatste je met opvullen kleurverschil kan krijgen in de french. En als je het met witte nail-art gel doet, hoe krijg je dan een mooie dunne top?

Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!

• Esther Bijoutifull You

neem aan dat je een cursus hebt gevolgd?

eerst smile lijn wit en daarna de clear of pink er tegen aanzetten

Esther

• José

Ja natuurlijk heb ik een cursus gevolgd!! Maar daar leer je eerst met french white te werken en dan idd de clear of pink ertegenaan… Maar nou heb ik weer van iemand anders gehoord dat het met witte nail-art gel sneller gaat en het ook makkelijker is met opvullen. Wat is jullie ervaring daarmee? Ik krijg op deze manier namelijk niet echt een mooie dunne top!

• asja

Ik doe het zo: Een nieuw setje french, ik begin met roze of clear acryl en maak een mooie strakke smile-line. Als je ze allemaal klaar heb, kan je eventueel de smile-line nog extra strak vijlen. Daarna met witte acryl de top vullen.

Bijvullen french, met een frees en een speciale hulpstuk de smile-line frezen, daar waar je 'm hebben wil (je verhoogd dan weer de smile-line), witte top wegfrezen, dan roze of clear uitgroei vullen zoals je normaal doet, daarna weer de lege top vullen met wit. Als je hier handigheid in krijgt, krijg je supermooie strakke smile-line!