studie

• yvon

Hoi Danielle

Ik wil net als Esther nog even reageren.

Ik ben het ten eerste helemaal met Esther eens.

Er zijn zoveel meiden, zelfs vanaf 16 jaar die dit even willen gaan doen, omdat dan bij vriendinnetjes te doen. Zoals jij weet zijn de nagels van jonge meiden nog erg kwetsbaar, dus je begrijpt mijn reactie. Over de groothandels: daar bedoel ik mee dat ook bijv. die meiden van 16 produkten kopen en niet eens weten wat het is. Maar alles kan tegenwoordig. Ik denk dat het juist onze taak als stylistes is om dit soort praktijken te voorkomen. Natuurlijk geven wij advies, maar waarom alles zomaar vertellen voor een beetje geld, men denkt al zo snel dat kan ik ook wel als ze een keer gekeken hebben hoe dat een set geplaatst wordt, maar ook jij weet dat dat het niet alleen is, juist bij de voorbereiding gaat het mis. Men weet niet welke vijl je over de natuurlijke nagel moet halen, men denkt snel een vijl is een vijl toch? Niet dus en zo zijn er nog wel meer dingen, hoe herken je de fouten en ziektes, dat leer je gewoonweg niet in een dagje uitleg. Ook ik bedoelde geen aanval op je maar ik hoop dat je wel begrijpt dat ik en vele andere stylistes ons erg zorgen maken, kunstnagels zetten doe je niet zomaar daar heb je een theoretische achtergrond, techniek en ervaring voor nodig. En wat ik nu om me heen zie gebeuren is dat juist die “stylistes” een setje zetten voor 15,00 Is dat dan wat we willen, moeten we daar dan in mee gaan, nee vind ik. Wij moeten zorgen voor de kwaliteit, en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. En klanten weten het verschil niet als ze een advertentie zien staan met AANBIEDING nu set nagels voor 15,00 Mijn vaste klanten weten wel beter, maar diegene die we graag in de toekomst willen hebben, bedanken voor kunstnagels omdat het zeer deed of een andere reden, en daarmee krijgen alle stylistes een slechte naam. En dan maakt het niet meer uit of je nu wel een goede nagelstyliste bent. Kunstnagels zijn kunstnagels toch…..denkt men helaas!

Ook ik hoop dat je niet boos bent, want dat was niet mijn bedoeling. Ben je nog wel boos, dan hoop ik dat je in iedergeval onze reactie dan wel begrijpt!

• sandra

he meiden

ik weet niet waar jullie je druk over maken met van een blaadje leren en dat soort dingen. wie zegt dat ik ook niet een opleiding wil doen. jullie schrijven maar wat raak zonder meer informatie te hebben met wat ik met die boeken wil. jullie hebben al direct een oordeel klaar. ik vind het heel erg aaridg dat meiden mij willen helpen en wat danielle zegt eerst moet je kijken wat die opleiding inhoud voor je ergens aan begint je geeft toch geen geld uit aan een opleiding als je niet weet wat het precies inhoud.

zo nou ik moest dit even kwijt want ik hou absoluut niet van voor oordelen zo als ze hier nu worden geschreven. ik zou zeggen voor in het vervolg haal eerst meer informatie voor dat je er wat uit gooit!!!

• jolanda

Hallo allemaal, ik kan de reactie van Yvon en Esther wel ergens begrijpen hoor.

En waarschijnlijk is dit ook een reactie op de zo veelste oproep naar informatie of ze zijn al zo veel ellende tegen gekomen door mensen die het niet goed gedaan hebben en dat zij de troep van een ander op konden knappen.

Dat is waarschijnlijk dan ook rede waaom ze zo fel hebben gereageerd en dit deed de emmer even overlopen.Ik geloof ook niet dat ze iemand persoonlijk hebben willen aan vallen en niemand moet zich daar dan ook in aangevallen voelen ten zij het terecht is.

Ik ben zelf ook in opleiding en betaal er ook genoeg voor en nou niet omdat ik geld over heb hoor.

En ik zelf kan ook niet begrijpen dat mensen zonder opleiding aan andermans nagels durft te beginnen want er komt zo veel bij kijken dat heb ik wel ondervonden.

Sandra is dat gelukkig ook niet voorplan maar wil eerst even wat informatie voor dat ze ergens aan begint,dat heb ik tenminste begrepen.

Als ze dat even bij haar oproep gemeld had dan waren deze reacties niet eens nodig en waren er misverstanden voorkomen.

Maar goed iedereen heeft zijn mening gegeven en heeft ook het recht omdat te doen maar laat het hier dan ook bij meiden.Ik heb heel veel aan deze site en leer veel van jullie reacties en waarschijnlijk meerdere met mij laten we het zo houden.

Iedereen succes verder met het nagelen!

• Danielle

Hi meiden/ Esther/ Sandra,

Wat een oproepje over een lesboek wel niet teweeg kan brengen zeg!

Nu snap ik goed dat jullie balen van rot stylistes…

Maar zeg nou zelf, helemaal eerlijk ging het er ook niet aan toe.

Dus voortaan geen rare opmerkingen meer maken tegen mensen die intresse hebben in de opleiding, want zo jaag je die alleen maar weg, en dat willen we niet.

Hoe meer concurrentie hoe beter vind ik!

Ik durf die strijd wel aan, want ik weet dat ik een goed product aflever!

Dus voor iedereen die overweegt om de opleiding te doen:

Kom maar met je vragen!!!

En voor alle andere stylistes:

Ik wens jullie een heel goed nagel jaar,

dat jullie maar creatief en productief mogen zijn!

En nee, ik ben niet meer boos na die opmerkingen!

Alleen verbaasd dat jullie zo fel zijn.

Ik wilde nog een ding kwijt,

wat is er mis met op jonge leeftijd al aan kunstnagels beginnen?

Ik was 13 toen ik ze voor het eerst had.

En ik was 15 toen ik de opleiding begon te volgen.

Er zei toen niemand tegen mij dat ik te jong was…

Zolang je goede begeleiding hebt???

Dan is er niks mis denk ik.

Of ben ik nou juist die ene waarbij wel alles goed gaat???

Ik heb heel wat zakgeld in mijn opleidng gestopt, en heb zelf een bijbaantje moeten nemen, want me ouders betaalde niks.

Ik had toen heel blij geweest met een studieboek van iemand…

Maar toen had ik nog geen internet…en bestond dit ok nog niet denk ik…

Maar ja…

Veel liefs,

Danielle

• Esther Bijoutifull You

de laatste reactie van Jolanda zegt genoeg en legt dus inderdaad goed uit waarom IK bijv. zo fel reageerde.

ik heb inderdaad regelmatig troep onder m'n neus die ik mag opknappen.

vind ik niet erg, want het geeft een kik als het er daarna wel perfect uit ziet.

ik ben absoluut niet bang voor concurrentie, doet me weinig hoor.

zoals jij zelf al zegt, ook ik lever een goed iets, dus ben niet bang dat iemand anders me afkraakt.

het ging uiteindelijk dus over je opleiding van een papiertje halen.

maar laten we er inderdaad geen woorden meer aan vuil maken, het is denk ik wel erg duidelijk zo.

groetjes Esther

www.bijoutifullyou.nl

Fijne jaarwisseling en dat het jullie allemaal goed mag gaan in 2005!

• yvon

Hoi Danielle

Wat een gedoe hé! Zo zie je maar dat we niet allemaal het zelfde zijn. Wat ik alleen niet begrijp is: jij had al nagels vanaf je 13e??? Het werd mij zelfs verboden om nagels te zetten bij meisjes tot 16 jaar, sterker nog, als je met het landelijk examen met een meisje aankomt van 15 jaar dan slaag je al bij voorbaat niet! Vandaar dat ik zo fel reageerde, omdat ik dus al wel meisjes heb gezien met onycholisis of vervormingen en gaten in de nagels. Ik plaats dus ook echt niet voor dat iemand 16 jaar is. Misschien ben ik wel super voorzichtig hoor.

Ik ben ook niet bang voor concurrentie, maar wel voor die stylistes die onder de prijs gaan zitten en ook de boel verprutsen. Ik had zelf niet echt het idee dat het er allemaal fel aan toe ging, wel vind ik het erg lief dat iedereen de boel probeerde te sussen.

We geven allemaal onze mening op dit prikbord en proberen ook andere stylistes, ervaren of beginnend zoveel mogelijk te helpen, en ik denk dat dat ook de hele bedoeling is. Het is denk ik ook niet erg als er een keer iets heftigs gebeurd toch? Moet je zien wat een reacties er allemaal zijn geweest dit houd ons wakker!!!

Toch voor iedereen een heel goed nageljaar

Veel liefs

Yvon

• Danielle

Nou, ik liet gewoon die nageltjes zetten,

echt nooit van gehoord.

En op de opleiding zeiden ze nooit van: goh wat ben jij jong???

Dus misschien geluk gehad???

Nee, idd, dingen zoals deze houden ons scherp!

Dus ik hoop dat iedereen uit zijn agenda barst van de klanten en veel geluk verders!