Hoi Danielle
Ik wil net als Esther nog even reageren.
Ik ben het ten eerste helemaal met Esther eens.
Er zijn zoveel meiden, zelfs vanaf 16 jaar die dit even willen gaan doen, omdat dan bij vriendinnetjes te doen. Zoals jij weet zijn de nagels van jonge meiden nog erg kwetsbaar, dus je begrijpt mijn reactie. Over de groothandels: daar bedoel ik mee dat ook bijv. die meiden van 16 produkten kopen en niet eens weten wat het is. Maar alles kan tegenwoordig. Ik denk dat het juist onze taak als stylistes is om dit soort praktijken te voorkomen. Natuurlijk geven wij advies, maar waarom alles zomaar vertellen voor een beetje geld, men denkt al zo snel dat kan ik ook wel als ze een keer gekeken hebben hoe dat een set geplaatst wordt, maar ook jij weet dat dat het niet alleen is, juist bij de voorbereiding gaat het mis. Men weet niet welke vijl je over de natuurlijke nagel moet halen, men denkt snel een vijl is een vijl toch? Niet dus en zo zijn er nog wel meer dingen, hoe herken je de fouten en ziektes, dat leer je gewoonweg niet in een dagje uitleg. Ook ik bedoelde geen aanval op je maar ik hoop dat je wel begrijpt dat ik en vele andere stylistes ons erg zorgen maken, kunstnagels zetten doe je niet zomaar daar heb je een theoretische achtergrond, techniek en ervaring voor nodig. En wat ik nu om me heen zie gebeuren is dat juist die “stylistes” een setje zetten voor 15,00 Is dat dan wat we willen, moeten we daar dan in mee gaan, nee vind ik. Wij moeten zorgen voor de kwaliteit, en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. En klanten weten het verschil niet als ze een advertentie zien staan met AANBIEDING nu set nagels voor 15,00 Mijn vaste klanten weten wel beter, maar diegene die we graag in de toekomst willen hebben, bedanken voor kunstnagels omdat het zeer deed of een andere reden, en daarmee krijgen alle stylistes een slechte naam. En dan maakt het niet meer uit of je nu wel een goede nagelstyliste bent. Kunstnagels zijn kunstnagels toch…..denkt men helaas!
Ook ik hoop dat je niet boos bent, want dat was niet mijn bedoeling. Ben je nog wel boos, dan hoop ik dat je in iedergeval onze reactie dan wel begrijpt!