opleiding

• Karin

Hallo dames,

Ik zit ergens mee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga a.s. maandag beginnen met de opleiding tot nagelstyliste. Ik begin met de gelnagels. Ik ga in ieder geval 6 dagen van 9.30 - 15.30 naar de opleiding. Ik heb de kans om nog een paar keer extra te komen om de snelheid etc. te verhogen. Voor acryl gelden ook 6 dagen. Nou sprak ik op oudjaarsavond een vriendin van een vriendin die ook nagelstyliste is. Zij vond het belachelijk dat ik 6 dagen naar “school”moest. Zij had het in 2 dagdelen geleerd en acryl deed ze erbij in 1 dag. Ook vond ze het echt belachelijk dat ik ga leren om in 2 1/2 uur een goede set nagels op te zetten. Zij kan het in 3/4 uur maar rekent 1 uur per klant. Nou ben ik dus aan twijfelen. Ga ik niet een veels te dure en lange opleiding doen? Leer ik wel de goede dingen en vooral is zij wel een echte gediplomeerde nagelstyliste??? Ik hoop op wat reacties van jullie want ik weet het niet meer. Alvast bedankt. Groetjes Karin

• Monique

ga er maar vanuit dat die nagelstyliste die het in 1-2 daagjes geleerd hebben, geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Heb zelf de opleiding bij MeyLiang Soesterberg gedaan en ondervonden hoeveel moeilijker het is dan het lijkt, en hoeveel meer erbij komt kijken dan alleen wat gel of acryl op een nagel doen….

Ga gewoon die opleiding doen, dan weet je zeker dat je zometeen verantwoord aan iemands nagels gaat zitten, zonder dat er allerlei narigheid van komt

Succes.

• jolanda

Hoi Karin

Ik ben zelf ook in opleiding en ga zeker niet aan je zelf twijfelen want in mijn ogen en waarschijnlijk meerder is er een goed bezig en dat ben JIJ!

Er komt veel meer bij kijken als alleen maar nagels zetten hoor en dat moet je zeker leren en ook hoe want er kan zo veel mis gaan .

De kans is groot dat zij geen papieren heeft wat je zelf al dacht en ja dat kom je tegen in dit vak ,jammer genoeg .

En je hebt nog kans dat jij in de toekomst haar rommel moet opruimen bij klanten.

Want in 45 min, een set zetten kan nooit goed gaan misschien leuk voor een dag .

Ik geloof nooit dat zij de dingen doet die ze hoort te doen.

Opleiding is niet goedkoop maar je leverd straks wel een product waar je voor in staat en dat is toch de bedoeling?

Meid doe wat je voorplan was want dat is het goede en laat je niets wijs maken!

Ik geef een advies doe er ook manicure bij dat is zo leuk en leerzaam als basis voor de rest.

Heel veel succes met je opleiding!

Groetjes jolanda

• dani

Hallo ben er ook mee eens dat deze nagelstyliste echt geen idee heeft waar ze het over heeft ik zelf heb een opleiding gevolgt van 8 maanden en daar heb ik op aangedrongen vond 3 maanden veels te kort om als goed onder de knie te krijgen.ik wilde graag nog zeggen tegen jolanda dat een set binnen 45 min wel kan en mooi ook .Ik heb zelf een vriendin die is ook nagelstyliste ze woont in USA en zij zet in 45 min een prachtige set voor je incl koffie en afrekenen .In de salon waar zij werk is tijd geld dus voor je daar mag komen werken krijg je snelheidstrainingen .En hun klanten kring bestaat voor 70% uit rijke mensen en die willen waar voor hun geld.Dus wat jij zij over 45 min is dus niet waar dat wilde ik even kwijt groetjes daniella

• Danielle

Hoi Dani,

Ik weet ook wel dat het mogelijk is, ik heb zelf in een salon gewerkt met elk uur een nieuwe klant. Maar je zegt zelf, dat zij een nieuwe set in 3 kwartier kan zetten na: ‘snelheidstrainingen!!!’. Plus haar ervaring, zal dat best te halen zijn. Ik merk zelf, nu ik voor mezelf werk dat het contact met de klant 1000x leuker is dan in de salon. We kunnen lekker kletsen, ik heb nog eens tijd om een foto te zien van een pas getrouwde dochter of noem maar op, dat geeft mij nu veel meer voldoening in mijn werk! Wel bizar trouwens he, dat t in Amerika zo gaat…. Moet er niet aan denken!

En Karin,

Ik vind het juist hardstikke goed dat je een cursus hebt uitgezocht die wat langer duurt! Waarschijnlijk leer je nu ook wat meer van de natuurlijke nagel dan alleen maar klakkeloos n laag gel smeren of acryl. Het is ook handig als je wat meer van nagelziektes af weet en hoe je deze kunt herkennen en behandelen. Dus geloof me…. Die cursusjes van n dag heb je weinig aan! Ga lekker doen wat je van plan was, daar word je n stuk wijzer van!

Heel veel suc6!

Groetjes, Danielle

• dani

Hallo danielle ik zou het ook niks vinden om in zo,n groote salon te moeten werken.Maar zij werkt in een aparte ruimte zo heeft zij en haar klanten meer prive.Aan gezien de grootste gedeelte van haar klanten filmster of model zijn.Willen die niet in de open salons behandelt worden.Ze moest in het begin ook wennen aan de drukte en snelheid waar ze in usa mee werken en leven.Maar ze zegt zelf dat ze daar nu niks meer van merkt.Hun hebben een redelijke knusse salon zegt ze .Er zijn salons die werken met 200 nagelstyliste nou ik zou gek worden.Trouwens ik ben al nagelstyliste al bijna 1 jaar en ik werk nog aan mij snelheid lijk me ook super om in 45 min een mooi set te zetten Ik werk er aan ga ook maar snelheids trainingen volgen.groetjes daniella

• jolanda

Hallo ik heb niet zo een zin om een discussie aan te gaan want ik geloof niet dat het de bedoeling is van deze site.

Als iemand een set kan zetten en op goede manier in 45 min.prima.

In de USA leven ze nou eenmaal anders als hier gelukkig.

Dus laten we het gewoon in ons eigen land houden en het is bekend dat de mensen in ons land het erg op prijs stellen als je de tijd voor ze neemt en ze niet als een nummer behandeld want dat gebeurt al genoeg in ons land.

En dat je snel wilt zijn prima maar laten we niet vergeten dat we met mensen werken en hoe leuk dat is.

Verder moet iedereen het zelf weten hoe je je werk wilt doen maar ik zou er geen fijn gevoel bij hebben als ik met een uur weer buiten sta.

vriendelijke groeten jolanda

• dani

Hallo jolanda het is een nieuws/ discussie site en het was niet aanvalt bedoel jij gaf jouw mening en ik de mijne geen probleem toch.En over het buitenland gesproken hier in nederland zijn er genoeg studio die binnen deze tijd werken zonder het verlies van kwaliteit.Ik zelf werk nog niet binnen deze tijd ,maar je komt genoeg klanten tegen die het op prijs stellen dat het sneller kan zolang de kwaliteit het zelfde blijf is toch niks mis mee dacht ik zo .Vriendelijke groetjes dani