zwarte markt

• jolanda

Hoi ik ben heel druk met mijn opleiding en van de week mijn eerste certificaat binnen gehaald van manicure en ben nu aan het trainen voor mijn acryl.

Loop ik zondag op de zwarte markt zie tot mijn schrik een kraam met 8 mensen die aan de lopen de band gel en acryl nagels zetten voor 25 tot 30 euro.

Ik heb dat een tijdje zitten te bekijken en mijn maag draaide gewoon om.

De tips werden er met een keuken schaar op maat geknipt en hygiene daar hebben ze al helemaal nooit van gehoord.

Er werd niets schoon gemaakt klant na klant niets!gewoon steeds de zelfde spullen!

Ik snap het niet als jou dokter niet voor zijn beroep geleerd heeft dan ga je toch ook niet naar hem toe?

En ik weet dat het een kostbare hobby is maar hechte mensen dan geen waarde aan de gezondheid van hun nagels?

Ik denk dat er ook een hoop ontwetendheid bij komt kijken maar als die mensen problemen krijgen met hun nagels gaat het praatje al snel van DAT NOOIT MEER!

En wij krijgen de slechte naam.

Nou echt de moed zakte aardig mijn schoenen in toen ik het zo bekeek en je vraagt bijna af waarom je met deze dure opleiding bezig bent.

DUS! Ervaren nagelstylisten hoe moet je hier nou mee om gaan?

Want het beeld staat gewoon op mij netvlies gebrand wat ik heb gezien en weet niet geod wat ik er mee moet.

• Dani

Nou hier word je echt ………. van ik zou er echt wat van hebben gezegd waar de klanten bij zijn .Kijken hoe zij hun eigen hier uit willen lullen .En de klant een voor lichting geven hygiene wat voor risco ze lopen voor een paar euro minder mensen weten dit gewoon niet dat is hem nou juist.Ik denk dat deze beunhaze gewoon wat bij zitten te vedienen stuur de ggd er op af zou ik zegen.Ik maak ook regel matig mee dat er meiden na je toe komen en heel graag willen dat jij hun nagels doe, maar deze klanten willen altijd minder betalen en proberen altijd voor minder ik sta op mij prijs wil je kwaliteit daar betaal je voor.Ik werk super prof.Mij vriend vind dat ik hier veel tijd en geld in steek ,maar dat zou ik ook verwachten als ik bij een nagelstyliste kom hygiene.Groetjes dani

• vagile

Hallo,

Ik begin 5 februari met nagelstyling en heb er ontzettend veel zin in. Ook ik was 2 weken geleden op de zwarte markt en ik stond ook te kijken hoe ze dat deden, er waren wel 3 van dat soort kraampjes en je staat echt te kijken. Mensen die gewoon langs lopen met hun sigaret in hun hand of mond. Mensen die komen kijken en hijgen in je nek lekker!!!!!! En het ergste vond ik ook dat die mensen daar komen om inderdaad een paar euro minder te betalen ga dan naar een salon en daar is de lucht fris gezellig praatje en wat drinken erbij misschien en het belangrijkste is NETTE MOOIE en GEZONDE nagels.

vagile

• Karin

Hallo

Ik sluit me volledig bij bovenstaande collega's aan, het is allemaal zo oneerlijk. Wij krijgen een slechte naam en zij werken onproffessioneel.

We hebben allemaal een dure opleiding achter de rug waar toch heel erg op hygiene enz. wordt gehamert. Dat zit er bij ons allen echt ingepompd.

Dus zou dit gewoon verboden moeten worden. Ik vind het heel erg voor je dat je dit nu juist vlak voor het begin van de opleiding moest zien. Probeer te denken dat kwaliteit zich uiteindelijk wel onderscheidt en weet dat jij het goed doet door een gedegen opleiding te gaan doen. Ik wens je alvast heel veel succes en plezier toe!

Groetjes Karin

• yvon

Hoi Jolanda

Kom op, daar moet je boven staan! Die meiden zijn illigaal hier in nederland en worden beschermd door de werkgevers daar. Ze gebruiken de artikelen die hier in europa verboden zijn (allemaal witte ongemerkte potten) en moeten in 3 kwartier een set opzetten, de tip wordt er helemaal opgeplakt!!!!!!?????? Er wordt inderdaad belachelijk hard over de natuurlijke nagel gevijld, en nog wel 100 andere dingen wat wij niet geleerd hebben. Plus ze houden hun mond dicht (kunnen geen nederlands)

Dus is het onze taak om juist het tegenovergestelde te laten zien toch…?

Maar het wordt inderdaad tijd dat er wat aan gedaan wordt, en ik vond het een goede tip om eens inlichtingen aan te vragen bij de GGD, belastingdienst,KVK enz.

Ik denk dat het nog wel gaat veranderen met die zwarte markt. En het zijn toch ook wel een beetje domme mensen die daar hun nagels laten zetten….

Echt jouw eigenwaarde stijgt ten top als je goede nagels zet zoals het hoort, en het is zo'n geweldig vak!!!

• Iris

wat ik in beverwijk heb gezien draait inderdaad mijn maag ook om.

Ik heb een klant in mijn salon waarbij ze dwars door de natuurlijke nagel hebben gefreest ze had de blaren erop zitten ook op haar vingertoppen zaten de blaren van die freesmachine. Hebben jullie ook al eens gezien en hoe ze acryllen ?

• Dreads Heaven

Ik heb weleens een french manicure laten zetten daar…

ze deden pijn en de eerste was ik na een week al kwijt…ja en mn geld natuurlijk….geen goede plaats om ze te nemen dus!