Hoi ik ben heel druk met mijn opleiding en van de week mijn eerste certificaat binnen gehaald van manicure en ben nu aan het trainen voor mijn acryl.
Loop ik zondag op de zwarte markt zie tot mijn schrik een kraam met 8 mensen die aan de lopen de band gel en acryl nagels zetten voor 25 tot 30 euro.
Ik heb dat een tijdje zitten te bekijken en mijn maag draaide gewoon om.
De tips werden er met een keuken schaar op maat geknipt en hygiene daar hebben ze al helemaal nooit van gehoord.
Er werd niets schoon gemaakt klant na klant niets!gewoon steeds de zelfde spullen!
Ik snap het niet als jou dokter niet voor zijn beroep geleerd heeft dan ga je toch ook niet naar hem toe?
En ik weet dat het een kostbare hobby is maar hechte mensen dan geen waarde aan de gezondheid van hun nagels?
Ik denk dat er ook een hoop ontwetendheid bij komt kijken maar als die mensen problemen krijgen met hun nagels gaat het praatje al snel van DAT NOOIT MEER!
En wij krijgen de slechte naam.
Nou echt de moed zakte aardig mijn schoenen in toen ik het zo bekeek en je vraagt bijna af waarom je met deze dure opleiding bezig bent.
DUS! Ervaren nagelstylisten hoe moet je hier nou mee om gaan?
Want het beeld staat gewoon op mij netvlies gebrand wat ik heb gezien en weet niet geod wat ik er mee moet.