Concurentie

• Patricia

Eindelijk! ik heb me officieel ingeschreven bij de KVK, en heb nu een Nagelstudio… Heb dan ook folders in de buurt verspreid! Krijg ik gisteren een Flyer in de bus, van een meisje dat erg onder de prijzen zit (22,50 nieuwe set) Maar zij doet het wel zwart, nergens te vinden en na te zoeken. Zij haalt dus mijn klanten weg door haar lage prijs, maar tevens zwarte handel! en daar baal ik onwijs van! Graag zou ik van wat collega's horen hoe jullie hiermee omgaan! Moet ik haar aangeven als zwartwerken??

• Dani

Ik zou haar eerst uit horen zien wat voor nagels ze maakt.Meschien zijn de kwaliteit van haar nagels niet meer waard dan 22,50.Gewoon een afspraak maken laten behandelen tijdens de behandeling KRUISVERHOOR! wel suptiel dan weet je meteen waar je aan toe ben.Informeer je klanten over zulke mensen ze mogen niet eens nagelstyliste worden genoemt wij noemen ze beunhaze groetjes dani

• Monique

Dat iemand niet bij de KvK staat ingeschreven wil niet zeggen dat ze zwartwerkt hoor. Je kunt je inkomsten ook opgeven als neveninkomen…… En de prijs is wel laag, maar wil natuurlijk niets zeggen over kwaliteit…… Eerst zeker weten en dan pas actie ondernemen

• yvon

Hier wil ik even op reageren, want je bent wel degelijk verplicht om je zelf in te schrijven bij de KVK, houd er rekening mee dat je zelfs een boete kunt krijgen!

Tevens heb je met een kvk nr. meer mogelijkheden bij bedrijven, en voor je klanten staat het ook zeer professioneel, als je aangesloten bent. Je hebt dan de keus of je wordt ondernemer (mits de belasting jou zo ziet en je voldoet aan de eisen o.a.1225 uur per jaar) of je kiest voor freelance.

En inderdaad dit heeft niets met kwaliteit te maken, maar een zwartwerker hoeft nou eenmaal geen belasting te betalen en denkt dat, dat dan voordeliger is (in iedergeval wel voor de klant) maar snijd zich zelf in de vingers, daar er juist zoveel af te trekken is van de belasting zodat je dan eigenlijk op het zelfde uitkomt. En in het algemeen gesproken zijn toch de belastingbetalers de serieuze nagelstylistes met certificaten en diploma's. Dus ook met kwaliteit nagels!

Terwijl vaak ( niet altijd) de zwartwerkers op een zolderkamertje een 1dags cursus hebben gevolgd. Helaas is het een vrij beroep en alles kan nu eenmaal, ook zwartwerken jammergenoeg.

• Lizzy

beste patricia,

ik denk dat je mij bedoeld. als dat zo is heb ik je een mail teruggestuurd.

mvg,

lizzy

• Dani

Hallo ik vind wel dat dit met je kwaliteit als nagelstyliste te maken heeft.Geen nagelstyliste die zeker van haar zaak is vraag zulke bedragen ook niet als zwartwerker lijk me.Als je dan eventueel een salon wil beginnen en je gaat de klant even vertellen dat de prijzen omhoog gaan.Wat voor antwoord krijg je dan de groeten ik ga wel naar een andere beunhaas .Ik heb Van een vriendin gehoort die in een cafe werkt dat een vrouw het voor 12,50 deed waar ben je dan mee bezig doe het dan gratis .Of niet groetjes Dani

• Lizzy

ps. mijn hotmail heeft kuren.. zou je het me willen laten weten als je de email niet hebt gekregen? (2 x verzonden.. maar dat verzenden wilt niet zo lukken)

lizzy

• fleur

He liz ben jij dat?

hahah grappig jij ook weer hier!

• yvon

Hooooo Dani

begrijp me niet verkeerd, ik baal net zoals jouw van de zwartwerkers, ik heb er hier ook 1 in de buurt, en die werkt zwart, zonder diploma's en voor 25,00 zet ze een set, en 12,50 voor een nabehandeling. Mensen staan bij haar op een wachtlijst, zij gaat telkens met vakantie!!!! En laat haar klanten dan barsten……En toch gaan de mensen er heen?????? Snap jij het? Gelukkig is het geen concurentie. maar….aaaaahhhhhhh ik vind het net zo balen als jou.

• Patricia V

Hai Liz,

Ik heb idd je mails ontvangen. Ik heb begrip voor de situatie. Zo zijn er wel heel veel nagelstyllistes in de Bergen! Misschien kunnen we samen werken! ;-)

groetjes!