Niet te geloven.....

• Marianne

Ja, ik begrijp het, gewoon die ergernis… Maar zou het een oplossing kunnen zijn dat de opleidingen hun krachten samenbundelen? Misschien iets om in Profnail te zetten?

Greetinx.

• Christel

Ik wil niet alleen die “stylistes” er de schuld van geven want de klant werkt het zelf ook een beetje in de hand, vind ik. Ik ben al een tijd bezig met nagelen en heb mijn opleidingen gedaan. Er is maar één persoon geweest die mij ooit om mijn papieren heeft gevraagd( via de telefoon dus nog niet eens gezien), de rest wil gewoon gelijk een afspraak maken zonder om iets dergelijks te vragen. Dus dan wordt het toch heel makkelijk gemaakt?

• Bijoutifull You

Ik vind het een heel moeilijk iets.

Er zijn genoeg meiden die het heel leuk vinden om te nagelen en om dit te leren.

Als er dan een keer een goedkope cursus wordt aangeboden happez ze toe en logisch, het kost niet veel.

Gelukkig ben ik ook bij een prof. bedrijf terecht gekomen waar ik niet in een paar uur m'n diploma had bijv.

Ik ben het er mee eens dat dit gemeld moet worden en ik denk dat het een heel goed odnerwerp voor in de profnail is.

De laatste profnail had ook al zoiets van iemand (anoniem) die zich ergerde aan bepaalde styliste's en opleidingscentra.

Misschien kunnen we inderdaad gezamelijk een email maken en opsturen naar profnail met de vraag of ze dit kunnen plaatsen.

Wat het aangeven betreft… Dat lijkt me zo moeilijk he… Om naar de belastingdienst te gaan en zo iemand dus bekend te maken.

Ik zou het denk ik niet durven, maar misschien is het wel nodig ja.

Wat ik wel weet is dat er bij de belastingdienst speciale afdelingen zijn die alle kranten en internet afstruinen om dit soort praktijken de kop in te drukken.

Ik kan alleen maar adviseren aan de meiden die dit lezen en een opleiding willen doen…. Ga eens op deze pagina snuffelen bij de kolom waar grote opleidingscentra/groothandels staan. Daar weet je zeker van dat je goed zit. Het kost een hoop, maar je hebt wel iets goeds.

Esther

• monique

Het is misschien vervelend dat zoiets gebeurd, maar de nagelbranche wordt door veel nagelstylisten zelf afgebroken, we worden gewoon kapotgeconcureerd, doordat

veel nagelstyliste ver onder de prijs gaan zitten en dan stort de branche in en dan krijg je dit soort dingen, om toch op een of andere manier nog iets te verdienen. Mensen vinden alles te duur, bij de drogist kun je tegenwoordig ook al produkten kopen die het effect van gel of acryl hebben en die de consument zelf kan aanbrengen.

• suzanne

Dit is belachelijk, hoe krijgt iemand het in zijn kop om dit op het “net”te zetten.

En wij als goede gediplomeerde stylistes maar aan de weg timmeren op een juiste en correcte mannier. Eigenlijk moet deze adv. gewoon verboden worden. Heb je dat mens een mail gestuurd om haar erop te wijzen dat ze niet alleen haar eigen markt verziekt maar ook die van ons?

gr. suus

• Esther

Het gaat allemaal te ver vind ik.

Zit ik vanmiddag in de wehkamp te bladeren, staat er een gel pakket te koop incl. lamp.

Zonder beschrijving of wat dan ook kan zo elke meid aan de slag.

Ik vind het echt onverantwoord en ik hoop dat er ooit nog eens iets komt die dit alles kan controleren en tegenhouden.

Esther

• nailfan

Dames,

Ik begrijp niet waarom er door nagelstylistes elke keer zo heftig gereageerd wordt op dit soort berichten. Ik snap echt niet waar jullie je allemaal zo druk om maken. Ik begrijp wel dat het frustrerend is dat er stylistes rondlopen die er niets van bakken en waar wij steeds de troep van moeten opruimen, maar weet je dat de meeste van die prutsers wel een opleiding gevolgd hebben!

Weet je hoeveel opleidingsinstituten er zijn waar je verhalen van hoort dat ze de helft van het vak niet eens gehad hebben. Ik lees zo vaak dat er een cursus gevolgd is en die persoon er nog niets van kan.

Ik heb geen officiele opleiding gehad, maar ik heb het jaren geleden geleerd van een andere styliste. Al zeg ik het zelf, ik maak hele mooie nagels en mijn klanten blijven en zijn zeer tevreden. Ik krijg klanten van andere stylistes hier uit de omgeving die gediplomeerd zijn en zelfs ook van de officiele salons die er gewoon niets van bakken. Klanten vertellen dat de nagels bobbelig waren of niet natuurlijk of superdik en luchtranden. Ik ruim dus de troep op van de gediplomeerde stylistes.

Ik geloof dat het onwijs belangrijk is dat je er feeling voor hebt. Het moet in je vingers zitten. Niet iedereen heeft dat. Als je het niet in je hebt kun je zes opleidingen volgen en er nog niets van bakken. Dus ik vind dat geblaas over opleiding volgen en prutsers erg overtrokken. Ik ben het met jullie eens dat er veel geprutst wordt maar erken nou eens dat dit ook met name veel gebeurd in het geven van opleidingen en dat er ook gediplomeerde stylistes zijn die prutsen en niet gediplomeerde die het goed doen.

Misschien kan deze styliste wel zelf hele mooie nagels zetten en vanuit haar praktijk heel goed vertellen hoe of wat en echte ervaringen delen in plaats van alleen theorie. Daar kunnen wij toch niet over oordelen. Waarom zou zij geen opleiding mogen geven?

Groetjes!

• Esther

Volgens mij ging deze topic over flutopleidingen….

En als een waarschuwing voor meiden die het vak willen leren…

Esther

• lokje

Het gaat hier volgens mij om iemand die haar cursusboek 80 x gecopieerd heeft en wil verkopen. En niet om iemand die wil gaan les geven.

Zelf heb ik het idee dat ze geen nagelstyliste

• Dreads Heaven

uhm ik heb op marktplaats ook zitten kijken, dit blijkt dus een boek te zijn en geen opleiding. dus een info boek.