vraag?????????

• kwebbel

beste allemaal

ik heb een vraagje

ik was bezig met een salonnetje aan huis

maar door een plotselinge scheiding zit dat er niet meer in

ik moet dus een nieuwe woonruimte zoeken en bijstand aanvragen

maar ik wil niet niet in de bijstand blijven en wil dus straks 3 dagen pw een tavel

ergens huren de rest van mijn vrije tijd wil ik graag aan mijn nog niet naar school gaande kinderen besteden

en dus nu mijn vraag

kan ik in 3 d.pw genoeg verdienen om uit de bijstand te komen/blijven ???

weet iemand wat het ongeveer kost een tavel huren ????

alvast harstikke bedankt voor de reacties

kwebbel

• Babs

Hallo Kwebbel

Ik vind het knap van je om te proberen uit de bijstand te blijven, maar met 3 dagen ga je dat helaas niet redden.

Het is niet alleen je tafel huren maar dan ook je verzekeringen moet je dan zelf betalen om dat je dan uit de bijstand bent. Een tafel huren verschilt nogal van prijs. Ik heb ze weleens van 300,- tot 500,- gezien Dat zijn al heel wat uurtjes nagelen.

Als ik uit je verhaal begrijp heb je op dit moment weinig ruimte,waarom wordt je geen mobiele styliste? dan kan je je eigen tijd indelen en het desnoods 5 dagen in de week doen.

Ik wens je heel veel succes.

• Nagelstudio Beauty By Me

Hai Kwebbel,

Inderdaad, 3 dagen per week een tafel huren is niet voldoende!

Een simpel rekensommetje (uitgaande van een volle agenda):

± 5 klanten per dag = 15 klanten per 3 dagen

1/3 deel neemt een nieuwe set van ± 40,00 = 5 x 40,00 = 200,00

2/3 deel wil een nagehandeling van ± 25,00 = 10 x 25,00 = 250,00

samen ± 450,00 per week = 1800,00 per 4 weken

1800,00 - 20% BTW (± 350,00) = 1450,00 over

1450,00 - verzekeringen (± 150,00) = 1200,00 over

1200,00 - tafelhuur (± 500,00) = 700,00 over

700,00 - overige kosten/voorraad/materialen… en ga zo maar door!!!

Klinkt allemaal leuk en aardig, maar bovenstaande cijfers zijn slechts een hele GROVE optelsom van de realiteit!!! Bovendien zijn die cijfers gebaseerd op een VOLLE AGENDA; daar moet je de eerste 1,5 jaar nog niet vanuit gaan…

Je ziet dus wel dat 3 dagen echt niet genoeg zijn en dat je er minstens 5 dagen per week aan moet besteden + een reserve aan financieen om je gedurende de opstartperiode (± 1,5 jaar) op de been te houden…

Ik vind het idee om uit de bijstand te blijven echt heel goed, maar dit is wellicht niet de juiste manier, sorry…

Ik zou inderdaad ook kiezen voor ambulant nagelstyliste; kun je eerst 3 dagen gaan doen - naast evt. een andere baan- om een leuke klantenkring op te bouwen en als je koters naar school gaan kun je gaan uitbreiden naar 5 dagen…

Daarvoor heb je geen salonruimte nodig: alleen je materialen, een mobiele nageltafel en evt. een klein autootje…

En misschien is het een mogelijkheid om onder een arbeidscontract bij een nagelstudio te gaan werken? Al zijn er niet veel studio's die op die manier personeel in dienst hebben, maar het is een idee…

Heel veel succes toegewenst!

Groetjes, Peet