Kloven en zeer droge handen

• risje

Er is een klant naar mijn studio gekomen met het probleem zeer droge handen (ook de handpalmen) en kloven. De vingertoppen waren kapot geweest en ruw.

Ik wil graag een behandelplan met haar samenstellen voor regelmatige parafinebaden.

Heeft er iemand nog tips en hoeveel je ongeveer voor een behandelplan kan rekenen?

Wat voor handmasker kan ik het beste geven en kan deze onder de parafine?

Wat creme kan ik haar het beste adviseren en verkopen.

De vrouw heeft al veel geprobeert en smeert nu met klove creme maar dat helpt niet echt.

Al vast bedankt.

• Esther

Bij hele droge handen gebruik ik de one minute manicure.

Dat is een scrub zodat je eerst alle dode huidcellen weghaald.

Daarna geef ik een handmassage met een hele dikke olie-achtige creme.

Heel stom misschien, maar weet je wat voor haar thuis ook wel wil helpen?

De echte boeren uiercreme.

Dat lijkt op vaseline maar werkt goed.

's Avonds voor het slapengaan insmeren en dan handschoenen aan. Het gaat dan broeien als het ware, maar de oschtend daarna is het heel zacht!

Ben benieuwd of het helpt.

Esther

• risje

Esther bedankt,

Uierzalf gebruikte wij vroeger thuis ook overal voor.

• BerCas Hairfashion

Ik zit zelf in het kappersvak en vroeger toen wij nog permanenten moesten indraaien terwijl het haar bevochtigt werd met permanentvloeistof.

Had ik zeker in de wintermaanden vreselijk droge handen, waar de kloven dan ook insprongen.

Sávonds smeerde ik mijn handen dan in met glycerine/kamferspiritus.

En dan goed in laten drogen en gaan slapen.

In heel erge gevallen kun je hier ook handschoenen bij dragen.

Het stinkt behoorlijk en als je het er net op doet prikt het nogal.

Maar s'morgens kon je voelen en zien dat je huid er enorm van opgeknapt was.

Dit is gewoon verkrijgbaar in een flesje bij de apotheek, het aanbrengen doe je gewoon met een watje

Groetjes Trea

• bianca

Hallo,

Ook ik heb net vooral dit weer last van zeer droge handen en ben bij de dokter geweest heb zalfjes gekregen helpt wel als je het maar regelmatig in smeert en uierzalf helpt inderdaad ook goed maar je kan ook purol zalf ongeent kopen helpt ook erg goed en ruikt zelfde als uierzalf probeer het eens.

Groetjes Bianca.

• Lizzy

hoi,

ik heb ook goede ervaringen met glycerine/kamferspiritus.

de scrub van fusion is ook erg prettig.

lizzy