opleiding

• susanne

ik ben op zoek naar een goed adres waar ik, tegen een redelijk bedrag, een opleiding tot nagel styliste kan volgen. Heeft er iemand een suggestie? Ik heb al rond gevraagd, en bedrag gehoord van 3000 euro voor een cursus?

dit moet toch goedkoper kunnen?

suggesties welkom

groeten susan

• yvon

Lieve Susanne

Wat ik toen heb gedaan is alle opleidingcentra en groothandels een email sturen 9via de nagel en beautypagina) met de vraag of ze informatie willen opsturen naar jouw adres. Dan kun je alles op je gemak bekijken aan de eetkamertafel. Maak een lijst met wat je aanspreekt en vergelijk qua prijs, uiterlijk, vriendelijkheid, kennis enz. enz. Zo kom je een heel eind. Twijfel je dan nog tussen een paar ga er dan gewoon heen en dan zie je het verschil. Ga dan ook naar een “duurder”opleidingcentra en een “goedkopere”alleen om het verschil te zien. En dan zie je waar het prijsverschil ligt!

groetjes en succes

• bianca

Goh! Yvon kan je dat voor mij ook niet doen heb ook al het hele internet afgezocht maar vindt ook zo duur! Groetjes Bianca.

• yvon

Hoe bedoel je dit? Ik kan geen ander advies geven, dan goed te kijken en er zijn wel goedkopere opleidingscentra die ertussen zitten. Maar je moet goed zoeken. En het ligt ook aan de plaats waar je woont. Het is nu eenmaal niet goedkoop een all-round opleiding. Maar je kunt ook beginnen met 1 onderdeel bijv. acryl en dan met tips daar kom je al een heel eind mee, en heb je dan weer wat verdiend dan weer een aanvullende opleiding doen. Het is goedkoper om het allemaal in 1 keer te doen. Maar het is nu eenmaal gewoon een berg geld. Wat ik heel belangrijk vond is hoe herken ik ziektes en problemen. Een manicure opleiding is bijv. niet 1 van de eerst belangrijke dingen die je moet leren, tenminste als je graag kunstnagels wilt plaatsen niet. Maar hoe en waarom en welke kunstnagels is wel weer belangrijk. daarom was mijn advies: zoveel mogelijk info aanvragen. En kijk wat voor jou het belangrijkste is als je het in gedeeltes wilt doen. En het is natuurlijk wel een vak dat je gaat leren niet een workshop! En een vak leren kost nu eenmaal geld, en als je het nou eigenlijk echt gaat bekijken. Timmerman wordt je ook niet zomaar en zo'n opleiding kost ook geld. Misschien wel veel meer!!!

Ik had het idee dat je dacht dat ik de boel aan het afzeiken was, maar dat was niet zo! Ik probeer te helpen. :-)

• bianca

Oh nee hoor zo had ik het niet bedoelt sorry.

Ik vindt het echt een heel leuk beroep anthans dat lijkt me omdat ik het evt. kan combineren met mijn twee dochters.

Ik heb de ruimte thuis (straks).

Alleen omdat het zo duur is twijfel ik.

Mijn man zegt dat de economie achteruit gaat het eerste wat eruit gaat zijn de luxe dingen dus(nagelstyling) want is tenslotte geen must naar een dokter moet je als je pijn heb ofzo.

Maar als het dan er op aan komt denk ik en hij natuurlijk helemaal dat er op een gegeven moment geen werk meer in is.(dan heb je een dure opleiding gevolgd waar je uiteindelijk niks meer mee kan doen.)

Dus ik zat er ook aan te denken om het dus in stappen te gaan betalen bij mey-liang in soesterberg kan dat ook bij een allround opleiding gespreid betalen dus per module.

Nou zal ik dus graag van jouw willen weten welke volgorde je het beste kan doen hun modules zijn:

1.Theorie en manicure.

2.Tips aanbrengen.

3.Gel technieken.

4. Acryl technieken.

5. Opvultechnieken.

6.Fiberglass technieken.

7.Probleem nagels.

8. Examen training.

9.Salonmanagement.

Ik wil graag bij een hun een curcus volgen omdat dat voor mij het dichtsbij is.

Bij hun duurt de allround opleiding 16 dagen kost 2.050.-euro alles zit daar bij in.

Een dag in de week van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Nou hoor ik hier niks over fiberglass technieken is dat nog wel dat ik dat ook moet hebben??

Alvast bedankt.

Groetjes Bianca.

• yvon

Hoi Bianca

Als je echt moet een keuze moet maken, dan zou ik: Theorie, traditionele acryl, nabehandeling en probleemnagels als eerste doen, en daarna de andere.

Wat betreft je man, ik begrijp dat hij zo denkt alleen is het op het ogenblik zo dat mensen misschien hun knip dicht houden voor de alledaagse dingen maar toch juist die luxe verwen dingen willen hebben. Plus het is en status symbool geworden. Wel moet je creatief zijn in het promoten van jezelf, daarna volgt de rest door mond op mond reclame!

Enne…. die economie die krabbelt op het ogenblik rustig aan de goede kant op. dus het gaat helemaal goed komen met ons! :-)

• bianca

Hoi nou ik heb het even uitgerekend maar dan ben ik dus bijna 500.- euro extra kwijt als ik het op die manier doet dus denk dat ik maar heel erg hard ga sparen en gewoon allround ga doen.

Bedankt.

Groetjes Bianca.

P.S weet iemand een nagelstudio in omr van leerdam(utrecht).

• sandra

Hoi

Ik heb mijn allround opleiding in Haarlem gedaan bij A.B. nails.

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het kan in één keer of in delen worden gevolgd.

Effe kijken op www.abnails.nl

Goede en niet te dure opleiding

alles kan daar

succes sandra