Geurafzuiger

  • Lique

    Hallo allemaal, even een vraagje aan de acrylstyliste.

    Ik ben nu een paar maandjes bezig met een acrylopleiding en ook ben ik thuis op een kamertje al flink vaak aan het oefenen op modellen.

    Aangezien acryl nogal sterk is van geur wil ik wel een geurafzuiging aanschaffen.

    Ik heb het internet al rondgezocht maar ik kom alleen maar uit bij ‘silent air’, ze bieden er een tafelmodel aan of een inbouw geur en stofafzuiging in 1.

    Na een telefoontje werd me al duidelijk gemaakt dat de tafelmodel maar de helft van de geur wegneemt omdat de dappendis er wel instaat maar de lucht op de penseel hangt dan nog boven de werkplek zonder afzuiging.

    Het tafel model is dus nog wel redelijk betaalbaar( 180 euro), maar de inbouw komt met btw op zo'n 500 euro uit!!!!!

    Mijn vraag nu… hoe hebben jullie dit probleem aangepakt?? waarmee zuigen jullie de nare acryl lucht mee op??waar kan ik nog een site vinden over acryl/geur afzuigers??…ik ben benieuwd!

  • yvon kvk

    Ik ken ook alleen de silent air (werk er zelf niet mee) maar als je de geur zo hindelijk vind ( de meeste van ons vinden het wel lekker) waarom schakel je niet over op UV-acryl of gel. Dat ruik je niet.

  • Esther kvk

    ik vind de geur ook echt verschrikkelijk, mijn klantjes echter niet.

    die vinden het heerlijk.

    ik heb een luchtreiniger aangeschaft om te proberen en dat gaat best goed.

    ik wil ook graag een geurafzuiger hebben, maar vind het zo'n rotgezicht, zo'n kastje op je tafel.

    tot nu toe is het niet echt heel hinderlijk, ik gooi gelijk m'n raam open zodra de klant weg is.

    die smelter's van BT schijnen ook heel goed de geur weg te nemen.

    is een soort kaars zonder lont en die wordt dus gesmolten door de warmer die eronder zit.

    ik ga er op de beurs is voor kijken.

    UV acryl vind ik inderdaad beter ruiken, maar wel minder stevig.

    Esther

  • jolanda in opl.

    Hoi ik ben ook niet echt blij met die lucht en op de opleiding werd verteld dat je met een simpele lucht reininger van b.ij.v de gamma al een heel eind komt.

    En dat je hem niet hoog moet zetten maar juist op de grond want de acryl deeltjes zijn zwaar en zakken naar beneden en zweven niet in de lucht.

    Ik heb dan een lucht filter van Philips staan en dat gaat heel goed.

    Dus het hoeft niet veel te kosten om er vanaf te komen.

    Groetjes jo

  • Marianne kvk

    En wat voor bijverschijnselen hebben jullie? Ik heb altijd n @!#$, ik heb danook altijd een mondkapje voor. Ben dus het hele jaar door verkouden. Die acryllucht ruik ik niet meer. En ik zet idd na elke klant ook het raam open (tegenover een ander raam op ander kamer zodat het boven door mijn huis heen waait) en dan is de lucht na circa 10 min. wel weg, in de zomer is dat wel wat irritanter als het zo'n warm weer is, want dan blijft het ‘hangen’. Ik weet ook niet goed wat ik hiermee moet doen…

  • Dani

    Hallo hoeveel heb jij voor die lucht filter betaald ik ben daar ook voor aan het rond kijken.Groetjes DANI

  • Lique

    Uv acryl zit nu niet in mijn opleidingspakket, en schijnt ook duurder te zijn.

    OOk denk ik niet dat het gezond is om in die acryllucht te werken zonder afzuiging toch??

  • Lique

    Dat vind ik een goede tip vanje zeg, ik ga die zeker eens bijkijken en w.s uitproberen!

  • Lique

    Ik zet nu meteen zodra ik met acryl begin het raam al open, maar ik merk dat de lucht dan beneden aan de trap goed te ruiken is na afloop…..een raam open zetten vindik dus niet genoeg helpen.

  • Lique

    Smelters van BT …nog nooit van gehoord( misschien idd een idee om te proberen)laat je weten wat je ervan vond na de beurs??