kunnen julllie me helpen?

• karin in opleiding

Hallo nagelstylistes

Ik heb een dringende vraag aan jullie. Maandag een week geleden mijn laatste les gel gehad. Ik ging een set bij mezelf op zetten (leuke reclame). Leuke roze tips gebruikt. De opleiding was tevreden en ik op dat moment ook. MAAR al na 1 week begonnen ze enorm te liften. En als ik mijn bokkepoot of nagel eronder zette kon ik ze er in 1x keer in zijn geheel afhalen!!!!!! Help o help wat kan dit nou weer zijn. Ik ben zo onzeker geworden nu. Ik denk zelf dat het aan de gekleurde tips kan liggen, gebruiken jullie deze ook wel? En ik ben in de week voor het plaatsen behoorlijk aan het verzorgen van mijn natuurlijke nagels gegaan. Lekker olie inmasseren, nagelriemencreme enz. Kan het zijn dat de nagelplaat toch te vet is geworden.

Ik hoop op tips van jullie want ik ben mijn zelfvertrouwen een beetje (boel) kwijt.

Alvast bedankt. Karin

• Isabella

Hoi Karin,

Ja, inderdaad ik denk dat het komt door die nagelriemolie!

Mij is geleerd, dat je het beste 1,5 week van te voren GEEN nagelriemolie meer mag gebruiken. En dat advies geef ik mijn klanten ook altijd mee!

Maar er kunnen nog meer factoren meespelen natuurlijk!

Ik weet niet of ze dat jou uitgelegd hebben, en als je het niet meer weet neem dan contact op met je opleidingsinstituut.

Toen ik klaar was met mijn opleiding, heb ik de boodschap mee gekregen, dat als er problemen zijn met wat dan ook, ik altijd mijn lerares kan bellen, en als we er telefonisch niet aan uit komen, dan kan ik met mijn klant en al bij haar terecht, en dat is toch een heel fijn gevoel hoor, die stok achter de deur!

Groetjes,

Isabella.

• karin in opleiding

Hoi Isabella

Bedankt voor je snelle reactie, en gelukkig kan ik ook altijd terecht bij mijn opleidingscentrum maar ja ik ben nou net “klaar”en het voelt voor mij een beetje stom om na 1 week al te bellen hahahaha. Maar je hebt gelijk dat ik dit ten alle tijden gewoon moet doen.

Bedankt trouwens voor de tip over de olie dat wist ik nou nog net niet!!! Dat ga ik direct in de praktijk brengen. Bedankt en groetjes Karin

• karin in opleiding

Trouwens, nog een vraagje, de gel wordt ook wat stijver zou dat er ook nog mee te maken hebben en wanneer is gel eigenlijk te stijf om te gebruiken. Als ik binnenkort mijn eerste klantjes krijg wil ik natuurlijk wel goede produkten gebruiken.

Groetjes Karin

• Isabella

Hoi Karin,

Wat bedoel je met de Gel wordt ook wat stijver? Ik weet eingelijk niet goed wat je bedoeld?

Wil je me het proberen uit te leggen?

Groetjes,

Isabella.

• yvon kvk

Hoi Karin

Ik denk ook dat je nagels “te vet” waren! ( dus even goed preppen) Al heb ik weer niet geleerd om geen olie te gebruiken, want olie is altijd goed werd mij geleerd!

Heb je je potje gel open laten staan? Of bij de uv lamp laten staan? Want daar door en kou kan hij wat stijver worden. Zet hem even met de deksel dicht op de verwarming, dan wordt hij weer wat vloeibaarder. Ik zet mijn seal (bij de acryl dan wel, maar dat is een dunne gel) altijd op de verwarming, dan blijft hij lekker dun.

Enne… niet onzeker worden hoor, we zijn allemaal zo begonnen dat we tegen problemen aan liepen. Ik belde bijna iedere dag wel weer naar mijn lerares op! Juist doordat je problemen tegen komt en ze op te lossen, vergeet je ze nooit meer!

groetjes

Yvonne :-)

• karin in opleiding

Hoi Isabella en Yvon,

Bedankt voor jullie lieve reacties, weer wat geleerd; gewoon bellen met lerares, gel is inderdaad dunner door de verwarming en geen olie. Isabella ik bedoelde met de gel dat het net was alsof het in het potje veel dikker (stijver) was geworden. Op de opleiding had ik ook al geleerd dat je het potje niet open moest laten staan en geen uv licht (dus ook geen daglicht) erbij .Ik ben echt blij met jullie tips en oppepende woorden Thanx groetjes Karin

• Isabella

Hoi Karin,

Graag gedaan hoor meis! En vooral geen dank, want je bent er toch om elkaar te helpen, en van elkaar te leren nietwaar?

Dus als je ergens mee zit…………..Zet je vragen hier neer en wij proberen je zo goed mogelijk te helpen!

En ik heb trouwens hier ook al een vraag gepost hoor! Over super dekkende glitter-french.

En die vraag heb ik ook gesteld op de msn-nagel forum, daar zijn ook hele lieve meiden, die elkaar helpen.

Groetjes,

Isabella.