allergie acryl + gel??

• Corine

Ik heb vroeger gelnagels gehad, maar plotseling kreeg ik bultjes op mijn vingertoppen die vreselijk jeukten, toen ben ik overgestapt op fiberglass nagels en daar heb nooit een probleem mee gehad. Het enige nadeel van fiber vind ik dat je op den duur zo'n wafelpatroontje op de nagel krijgt en dus verplicht ben om wel nagelak te dragen. En de fiber gaat nog wel eens los.

Toen heb ik acryl geprobeerd omdat ik dat dus heel erg mooi vind, met name de french, maar……….arghhhhhh bultjes en blaasjes en vreselijke jeuk, met als eindresultaat….ontvelde toppen. En dus echt tot bloedens toe!

nu heeft ze odorless acryl gebruikt, die ook zo'n plaklaag heeft als gel.

Kan dat de oorzaak zijn?

Wie kan me helpen en weet dit antwoord? Moet ik me er maar bij neerleggen dat mooie acrylnagels niet voor mij zijn weggelegd?

Gewoon proberen is even geen optie, want die bloedende vingertoppen liggen me nog vers in het geheugen!!! En dan m'n nagels eraf weken in de pure aceton………brrrr.

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.

groetjes Corine

• marjan kvk

Beste Corine,

Ik denk echt dat je een allergie hebt tegen deze produkten. het enige wat je kan doen is om bij een dermatoloog (huidarts) een allergietest voor acrylaten af te laten nemen. Als deze positief is (dus reaktie) is mijn advies geen kunstnagels te nemen.

het produkt wat je noemde (odorless acryl) zegt mij niks naar mijn weten is er niet echt een goed produkt voor gevoelige nagels maar mischien hebben andere stylistes daar een andere mening over.

Mijn Advies: allergietest ! voordat je weer nieuwe nagels neemt

groetjes marjan

• lokje KvK

Mocht je echt last hebben van allergie voor acrylaten, dan kun je nog proberen om een styliste te vinden die met Bio huppelde pup werkt. DAMES HELP IK KOM NIET OP DE NAAM.

Maar daar wordt over het algemeen goed op gereageerd door mensen met acrylaatallegie.

0.

• Miranda

Hoi Corine,

Probeer er eerst achter te komen waar je precies allergisch voor bent. Zelf heb ik lang met een klant ‘gesukkeld’ en allerlei dingen geprobeerd totdat we per toeval (door stroomuitval) een keer de nagels niet afwerkten met uv topcoat. Het bleek een allergie voor uv-licht te zijn! We hadden echt al vanalles geprobeerd, gel, acryl, fiber, andere merken en nooit gedacht aan de afwerking die steeds hetzelfde was! Dus: normale topcoat en absoluut niet meer in de lamp. Dat was voor haar de oplossing. Zelf test ik nu in zulke gevallen per nagel, ik doe nooit meer meteen de complete behandeling in één keer als mensen allergisch reageren. Ik doe 2 verschillende dingen, elke hand één nagel, wacht dan een paar dagen en bel de klant op hoe het gegaan is, zo kom je er vrij snel achter. Heeft ze weer last gehad, dan neem je 2 andere vingers en weer 2 technieken enz. De overlast blijft dan redelijk beperkt. Noteer wel exact alles wat je doet en gebruikt op een klantenkaart want het kan soms iets heel simpels zijn.

Groetjes Miranda

• Isabella

Lokje,

Je bedoeld Bio Sculpture!

• lokje KvK

jaaaaaaaaaaaaaaa, goed van jou.

• Corine

Hartstikke bedankt allemaal voor het reageren!!

Ik ga nu toch eerst even een allergietest laten doen en nu ook alvast op zoek naar iemand die Bio Sculpture gebruikt!

Dank je wel allemaal, groetjes Corine