Iemand tips??

• Danielle kvk

Hoi allemaal!

Zoals jullie misschien wel weten verhuis ik begin mei voor een periode van 3 jaar naar Curacao. Nou wil ik daar natuurlijk ook verder gaan met t nagelen! Ik heb wat rond gevraagd en nu blijkt dat er op Curacao op elke hoek vd straat wel een nagelstyliste zit, en deze zetten een nieuwe set voor 50 antil. (= ongeveer 21 euries….) ZUCHT!!!

Nou bedacht ik me dat ik me dan moet gaan onderscheiden vd rest en daarom me wat meer moet gaan toeleggen op nailart. Ik ga aanstaande donderdag een workshop oriental acrylics volgen bij Mey Liang in Soesterberg, 5 april bij Tamara Baghoe en als ik t red wil ik vlak voor vertrek ook nog de vrush art workshop doen in Sittard.

Hoe zouden jullie dat aanpakken met adverteren nu al? Als ik daar nu al mee begin heb ik misschien al een beetje de nieuwsgierigheid geprikkeld vd meiden daar toch? Maar hoe? En de prijzen? Ik vind het echt moeilijk om een prijslijst te maken voor daar….

Heeft iemand tips? Hoe zouden jullie dit aanpakken??

Groetjes, Daan

• Nashendra

Hoi Danielle,

Ik kom oorspronkelijk uit curacao,mooie eiland. Ik was daar op vakantie,ben vorige week teruggekomen.Heb bij verschillende nagelstylisten geweest om te zien wat ze allemaal daar doen vooraal op het nailart gebied. De meesten vragen rond de 80 antiliaanse gulden. Wat nailart betreft, maakt ze allemaal handgeschilderd nailart,maar heel erg mooi. De 3-d art zie je heel weinig, en trouwens daar noemen ze 3-d art “boekels”.Dus een heel goed idee om die cursus ta gaan volgen.

En denk eraan he, het is een klein eiland, dus als je mooie nagels en nailart maakt,weet iederen binnen een maand van je bestaan.Ik wens je een prettige periode daar. Neem een hele grote parasol mee te veel zon hahaahahha.

groetjes,Nashendra

• Esther kvk

kijk, dat is nog eens een leuke reactie.

daar heb je wat aan Daan!

goed oefenen op die boekels dan he… hahahah wat een naam.

als ik het zo hoor krijg ik ook zin in de antillen.

denk dat ik maar 3 jaar met je mee ga!

Esther

• Danielle kvk

Hoi Nashendra!

Bedankt voor je antwoord! Ik reageer n beetje laat, maar we zijn druk aan t pakken…. Morgen komen de verhuizers en de container voor t verschepen van onze meubeltjes…. (EN de parasol! Hahaha!)

Maarre, ik ben blij met je advies! Je denkt dus wel dat t goed kan lopen in Curacao? Gelukkig want ik zou er echt niet mee kunnen stoppen! Ik nagel al 10 jaar en zou ontwennings verschijnselen krijgen joh als ik 3 jaar moest stoppen! :-) Ik kan dus toch wel rond de 80 Antil vragen…. En opvullen, wat betaal je daarvoor? En de prijzen voor nailart?

Sorry voor al mijn vragen hoor! Maar het is zo lastig om van een afstand een goed beeld te krijgen! Ik heb een Antiliaanse vriendin, die is hier alleen een paar jaartjes voor haar studie, dus heeft nog veel vriendinnen op Curacao. (Ik heb haar dus gezegd dat ze me alvast flink moet promoten bij haar vriendinnen! Bij elk telefoon gesprek minimaal 6x mijn naam en website noemen! Hihi!) Ik sprak haar vanochtend, maar zij heeft geen idee wat je daar betaald voor nagels. (Ze dacht rond de 50 antil) Ze wist me wel te vertellen dat het vaak grote families zijn op Curacao, waarvan in elke familie wel een nichtje nagels doet, en dat het dus moeilijk is om ertussen te komen bij de Antiliaanse vrouwen en dat wil ik juist graag! Ik ga op Grote Berg wonen en dat is een wijk die natuurlijk boemvol zit met Marine mensen…. Het lijkt mij zo leuk om ook bij de Antiliaanse vrouwen te nagelen ipv alleen die Marine vrouwen…..

Nou, ik ga dan maar flink oefenen op mijn ‘Boekels’ en ik denk dat ik vast flyers ga maken en vraag aan Vanessa of haar vriendinnen die vast n beetje willen uitdelen daar. Toch? (Dacht eerst dat dat een beetje brutaal zou zijn terwijl ik er nog niet eens woon) Zal ze laten weten dat ik eraan kom!! TJAKKAAAAA!!!

Groetjes, Danielle

www.bisjoe4joe.nl

• Isabella

Hallo Danelle,

Als ik alles zo eens lees, en je een beetje kan volgen in je beleving voor Curacao, nou dan weet ik eingglijk wel zeker dat je het gaat redden met je nagelen daar, mits je je afscheidt van de doorsnee nagelstyliste! Jij hebt zoveel passie voor het nagelen, dat het gewoon goed MOET komen met jou!

Ik wens jou en je man een hele fijne ( nagel/boekel ) tijd, en nog een zeer voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Veeeeeeeel plezier daar hoor!!

Enne………………Hou je ons op de hoogte hier?

Groetjes,

Isabella.

• Danielle kvk

Dank je wel! Tof om te horen zeg….. Bloos ervan! Ja, erg eigenlijk he, hoe verslavend het werkt die gekke nagels! :-)

Ik hou jullie zeeeeker op de hoogte hoor!

Groetjes, Daan

• Susanne in opleiding

Hallo, Echt wel leuk om te horen hoe positief je bent! Ik heb trouwens die cursus vrush art in sittard ook gevolgd. Ik moet zeggen dat het echt heel leuk is en je leert er echt hele leuke dingen te maken. Sinds ik die cursus gedaan heb wil iedereen weer nail art bij mij! Veel succes en veel plezier op de antillen.

• Nashendra

Hallo Danielle,

Ik was bij een mevrouw om nagels op te vullen, ik moest haar 30 gulden betalen.En voor een gebroken nagel vraagt zij 5 gulden,dat is bijna overal 5 gulden.Ja misschien zijn er wel een paar bij die meer vraagt. Ik heb niet gevraagt wat de anderen voor opvullen vraagt,want ik was meer in de nailart geintereseerd.Als je eenmaal daar zit dan heb je een betere beeld van.Voor nailart vragen ze rond 20 gulden.Maar zoals ik je al zei,maken ze niet veel van de “boekels”.Ik was bij een dame, zij geeft ook lessen,ze zij tegen ik kan je boekels leren maken.Ik vroeg haar toen wat zijn boekels(haahaha) en zij heeft me een paar laten zien.Ik zei tegen haar ooh 3d-art,ze zei nee dat zijn boekels (aahhaha) en toen heb ik haar uitgelegt dat wij het hier 3d noemen. Niet dat ik mijn eigen mensen afkraakt hoor,maar ik moet eerlijk zeggen niet mooi zoals wij het hier doen. De 3d bedoel ik dan he.Misschien zitten er wel een paar bij die het mooi maakt. Handgeschilderd heb ik wel hele mooie daar gezien.Dus met de 3d heb je zeker een mooie voorsprong.Luister maakt niet uit hoeveel je ervoor vraagt ze betalen wel,want de vrouwen die daar rondlopen dragen allemaal kunstnagels maar wel met nailart erop he want daar gaat het om.Wie de mooiste nailart draagt.Ik heb het met eigen ogen gezien.

• Nashendra

hoi,

Danielle wat ook een hele goeie idee zou zijn, is om een groothandel daar te beginnen.Er zijn geen echte grote groothandels waar je je produkten kan halen.Ik zelf ben bij 3 geweest maar ze lijken niet op echte groothandels zoals wij hier zijn gewend.En dat vond ik echt vervelend.De meesten bestellen hun produkten uit amerika.Heb jij al bedacht hoe jij aan je produkten moet komen als ze bijna op zijn?

Ik hoor het straks wel.

groetjes,Nashendra

• Danielle kvk

Hoi Nashendra!

Dat van die groothandel is inderdaad een goed idee! Ik heb daar ook al vaker aan gedacht. Ik werk met Magnetic en heb ze ook gebeld voor info. Ze waren zeker geinteresseerd en ik kan een keer langskomen voor een gesprek hierover. Dat is er door alle verhuis chaos nog niet van gekomen, maar einde van deze week zijn we ons huis uit en zitten we relaxed in een vakantiehuisje tot vertrek.(Ik zit nu heel asociaal met de laptop op schoot tussen de dozen, terwijl de verhuizers zich rotzweten! We kunnen nergens meer mee helpen, maar voel me wel n beetje bezwaard hoor!) En dan wil ik absoluut even langs in Soesterberg, lijkt me heel gaaf! Mocht dit niet lukken of doorgaan dan denk ik dat ik Esther af en toe lief aankijk (via de webcam) of ze een paar potjes gel en acryl op wil sturen!! Toch Es???? Toch??? ;-)

En over die nailart, thanks! Ik ben nu echt een beetje gerust gesteld dat ik daar ook heus wel werk zal krijgen in t nagelen, als k maar laat zien wat ik kan en creatief ben. Wel gaaf hoor, dat die nailart daar zo leeft! Dus ik ga me zeker uitleven! Leuk leuk leuk!!! Ik ga aanstaande donderdag erg mijn best doen in Soesterberg op de boekels! Ik ben echt blij met jouw verhalen en adviezen want je weet toch nooit van tevoren hoe ze daar denken over het nagelen en of er een markt voor is. Ik kan me nu nog meer verheugen op mijn jaartjes zon! Thanks!

Groetjes, Daan