help, wat nu???

• beauty_sensations

Ik heb ooit “les” gehad van een kennis die nagelstyliste was in het zetten van acryl nagels, nu 4 jaar later en vele tevreden familie leden, collega's en vriendinnen met mooie nagels wil ik beginnen met het uitbreiden van mijn klantenkring en me in gaan schrijven bij de kvk. Ik hoor van sommige kennissen dat ik de nagels beter zet dan de studio waar ze wel eens een set hebben laten zetten.

ik heb geen certificaat maar vind het toch wel professioneel staan als je een certificaat hebt. alleen vind ik het erg zonde van mijn tijd en geld om alsnog een cursus te gaan volgen omdat ik het al helemaal onder de knie heb en alle kneepjes van het vak heb geleerd.

wie heeft er een idee???

• lokje KvK

Zou toch niet verkeerd zijn. Want het nagelen houd niet op bij nagels en zit ook nog een deel theorie bij. En zonder opleiding geen certificaat. Het maakt niet uit of jij jezelf prof vindt of niet. Daar haal je geen certificaat mee.

En er hangt wat in de lucht. Ze willen waarschijnlijk een branche org. voor vak nagelstyliste oprichten. En dan zul je toch diploma's of certificaten moeten kunnen tonen.

Misschien kun je bij een opleidings centra jouw geval voorleggen. Misschien hebben zij een idee.

• Kim

Ik heb precies hetzelfde maar ben toch bezig met een opleiding. Nu ik eenmaal bezig ben is het totaal niet zonde geld want je steekt er altijd wat van op en een dilpoma en een deurschild staat toch wel netjes!!

• Susanne in opleiding

Ik vind het ook geen weggegooid geld. Heb nu de eerste les gehad en ik merk toch dat ik veeeeeeel meer leer dan bij mijn vorige opleiding. Waar ik nu les heb heb ik in een dag tijd meer geleerd dan bij mijn vorige opleiding in 5 dagen.