Koude handen...

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Hey Meiden,

Heb effe jullie advies nodig:

Ik heb 2 klanten met chronisch koude handen; echt niks mee te beginnen!!!

Gel willen ze niet en de acryl gaat kristalliseren… :-(

Meestal leg ik een handdoek over de handen heen (wel nagels vrijhouden natuurlijk, anders kan ik er niet bij…) en laat ze met hun “vrije” hand in de UV-lamp liggen (heeft verder op acryl geen functie, maar alleen om op te warmen)…

Hoe lossen jullie dit op?

Ik zie er zo tegenop als ze weer komen…

Groetjes, Peet

• BerCas Hairfashion

En als je nu eens een kersepitten zak lekker warm maakt in de magnetron en die inplaats van(of over) de handensteun legt.

En dan een ander voor de hand waar je niet mee bezig bent.

Meestal zijn ze niet zo gevult en kan je hem dan dubbelslaan om de vrije hand heen.

Hopelijk een beetje duidelijk.

Is maar een ideetje hoor.

Groetjes Trea

Dank je wel voor je tip!

Nooit niet aan gedacht, maar het is te proberen natuurlijk…

Andere tips en ervaringen blijven welkom hoor!

Groetjes, Peet

• yvon kvk

Hoi

Ik had er nog nooit van gehoord, joh! Wel vreselijk lastig voor je klanten maar ook voor jou.

Misschien van die handschoenen zonder vingers, is dat wat? Dan kun je ondertussen gewoon doorgaan met vijlen, en als de klant weg is gooi je ze even in de wasmachine voor de volgende klant. Je kan natuurlijk ook alles doen wat we aan tips geven. succes

groetjes Yvon

• bibi's nails

hallo kauw handje,

meestal heb ik dat probleem in de winter met koude handen,

ik doe als je ze 'n kop koffie of thee aanbied dat kopje vasthouden

je handen worden dan warm en dan kun je aan de gang

veel succes

• Jacqueline

Ik heb dat probleem ook met een klant. Als ze komt zorg ik dat ik een spa flesje gevuld heb met heet water. Daar legt ze dan haar hand omheen en ik moet zeggen het werkt wel.

• Christel

Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dat kristaliseren eruit ziet?

Ik heb ook een klant met van die ijskoude handen en ze houdt nog geen 3 weken haar nagels erop. Het lijkt ook dat de acryl niet goed hecht want haar natuurlijke nagels zijn dan ook helemaal niet beschadigd.

• Rieneke (in opleiding)

Hallo Petra

Ik heb het vandaag op de opleiding gevraagd. (Janneke Griffioen), en die had wel een goede tip.

Een handweekbakje vullen met olie, wat is opgewarmd in de magnetron, met op de bodem kleine knikkertjes waarmee de vingers dan even moeten “spelen”.

Dit schijnt heel goed de doorbloeding van de handen en vingers te stimuleren, waardoor ze warmer worden.

Misschien heb je er iets aan. (heb je gelijk een extra olie behandeling voor de nagelriemen).

Groetjes Rieneke

Rieneke, bedankt voor het navragen! Dat had ik zelf natuurlijk ook kunnen doen, maar ik wilde eerst jullie ervaringen hiermee horen!

Ik ga gewoon alle tips uit proberen, tot we de goede hebben gevonden!

Christel, een beetje moeilijk uit te leggen wat kristalliseren is, maar ik doe een poging:

- de acryl wordt “glazig”

- is moeilijk te bewerken

- gaat enigzins klonteren

- wil niet uitharden

- is moeilijk te vijlen

Dat zijn wel zo'n beetje de kenmerken van kristalliseren…

Het is bij mijn klant niet zo dat de nagels er weer af vallen, in tegendeel!

Het werkt alleen NIET prettig en duurt zo verschrikkelijk lang voor dat de acryl hard is!

(nou is het geval dat ik intern bij een kapsalon zit, dus als ik beide handen met acryl bewerkt heb blaas ik er met de zachte stand van de fohn overheen en dat wil het uitharden wel iets versnellen…)

Het zou alleen zo fijn zijn als de acryl gewoon tijdens het bewerken lekker “meedoet”…

Groetjes, Peet

• Marianne kvk

Hoi Peet,

Ik heb ook n paar klanten met ijskoude, soms blauwe handen. Wat ik gebruik is een soort warmte kussentje wat binnen 5 seconden warm word, als je het plaatje daarin klikt activeert de gel die wordt hard en warm. Die kussentjes zijn erg goedkoop en heb ze ook met het examen gebruikt omdat het in die hal erg koud is! Die kussentjes kun je bij Xenos (Blokker) kopen a 2,5 euro p.st. Succes