rare klant

• coli

hoi allemaal,

Ten eerste wil ik jullie allemaal een vrolijk pasen toewensen.Ten tweede wil ik jullie om advies vragen.Afgelopen donderdag om 19.00 had ik een afspraak met een vrouw om een nieuwe set gelnagels te zetten met nailart.Die donderdag middag heb ik eerst bij mezelf een proefnagel geplaatst op dezelfde manier als dat ik bij haar der nagels heb geplaatst.Toen ze donderdag na de set er op te zetten naar huis ging was er niets aan de hand,ik heb haar (zoals ik bij alle klanten doe) verteld dat als er met de nagels binnen 24 uur iets misgaat dat ze me gewoon kan bellen dat ik dat dan gewoon gratis repareer.Vrijdagmiddag zag ik die mevrouw weer en alles was nog steeds allemaal in orde met haar nagels.Nou belt ze me Zaterdag ineens op om te zeggen dat ze allemaal afbreken.Dat vind ik best raar want met mijn proefnagel is nog steeds niets aan de hand en als er eentje of twee of drie breken dan kan ik nog denken ‘'ja ,dat kan gebeuren’' maar ze breken allemaal af!

Nou heeft ze me tijdens haar behandeling wel verteld dat ze droge nagels heeft en dat kon je ook wel zien maar dat was nou niet echt extreem droog.Ze heeft me ook verteld dat ze in een frituur werkt en dat ze na sluitingstijd helpt schoonmaken en dat dat schoonmaakmiddel best wel sterk spul is.Zou het kunnen dat het daar door komt?Ze zegt dat ze afbreken op het punt waar je de tip doorzichtig moet vijlen.Nou heb ik hierdoor het vermoeden dat ze de schuld op mij afwil schuiven,terwijl dat als bij haar alle nagels breken,ik het wel raar vind,dat mijn proefnagel nog helemaal in orde is.En dat terwijl ik die proefnagel van mij best lang is wat de nagel eigenlijk nog zwakker maakt.Wat denken jullie hiervan en wat zouden jullie doen.Ik zou dat graag willen weten omdat ik nog maar pas voor mezelf ben begonnen en ik hier best onzeker van wordt.Ik hoop op veel reactie's want donderdag komt ze terug.

Bijvoorbaat dank Coli

• karin in opleiding

Lieve Coli

Hier moet ik even op reageren omdat ik zelf in precies dezelfde situatie ben beland.

Ten eerste is het absoluut waar dat mensen in de schoonmaak hun nagels niet lang kunnen houden. Dat zegt ook mijn opleiding ik zal eerst mijn verhaal doen. Dan is het misschien duidelijker.

Woensdagmiddag bij een kennis gelnagels gezet, voor gereduceerde prijs bij een kennis die krap bij kas zit (stom, zal ik nooit weer doen). Vrijdagmiddag was ze aan de deur en vertelde aan mijn zoon dat er 2 nagels af waren en dat ik te weinig gel had gebruikt. Dit wist zij omdat ze tijdens mijn opleiding model was geweest.

Ik heb was heel erg verdrietig en mijn zelfvertrouwen was ook weg ik wilde er eigenlijk mee stoppen. Vrijdagavond kwam ze, ze ging er gelijk van uit dat ik alles direct ging herstellen (heb ik gedaan doe ik dus ook nooit weer,alleen als ik echt kan en op een tijd die mij wat beter uitkomt). Ze werkt in het zieken huis, ze maakt tig keer per dag haar handen schoon met alcoholdesinfectant, draagt geen handschoenen, draait doppen open met haar nagels en dus precies de wijsvinger en duim eraf. Ik heb me er letterlijk ziek van gevoeld en 'snachts niet geslapen toen heb mijn opleiding gebeld. Daar waren ze zo lief en hebben ook gezegd; mensen die werken in het ziekenhuis en in de schoonmaak zijn moeilijke klanten, eigenlijk garantie tot de voordeur en niet verder. Je kunt zelf zien hoe de nagel erafgebroken is. In mijn geval in zijn geheel waardoor de alcohol zeer waarschijnlijk de oorzaak is. Te weinig gel zou kunnen, maar ze heeft het opleidingsboek erbij gehaald en daar staat dat ik altijd genoeg gel erop deed.

Mijn zelfvertrouwen is ook weg door dit gedoe (ze was mijn 2e betalenden klant) maar mijn opleiding heeft het prima opgevangen en mij moed in gepraat en aangeboden dat ik rustig even een extra les mag pakken!!!Klasse vind ik dat

Dus lieve Coli, twijfel niet aan jezelf je hebt je diploma niet zomaar gekregen en de klant moet ook met de nagels om kunnen en willen gaan. Behandel ze als juwelen zag ik ergens staan en vond dat wel een goeie. En als zij in de schoonmaak werkt dan is dat vast de reden. En (ik wil niet zwartkijken) heeft zij er ook aan zitten trekken en pulken? Je zou het haar allemaal eens kunnen vragen

Je hebt gedaan wat je kon en deze klant kun je misschien goed voorlichten en onder andere voorwaarden behandelen. Succes verder en kop op he?

Groetjes Karin

• yvon kvk

Hoi Coli

Ten eerste ook jij vrolijk pasen.

Maak je je niet druk meid, dit kan voorkomen! Als de nagel breekt in zone 2 ( daar waar jij je tip plaatst) zou het kunnen zijn dat het daar inderdaad iets te dun was. Maar daar moet je geen probleem van maken hoor, dan kan gebeuren. Natuurlijk probeer je het allemaal zo goed mogelijk te doen. En van elk foutje leer je. Ik denk altijd als er zo iets gebeurd: ligt het aan mij??? Dan kijk ik er naar, en door ervaring kun je jouw fouten en die van je klanten onderscheiden. Ik neig ook wel eens naar te dun werken.

Gewoon hoofd omhoog (eigelijk omlaag maar je snapt wat ik bedoel) en je repareert het gewoon. En je doet net of er niks aan de hand is. maak je klanten nooit wijzer, dus zeg niet dat het door jou komt. Je repareert het gewoon zonder er een verhaal bij te vertellen. En als ze het toch vraagt weet jij niet waardoor het komt. Dit klinkt misschien een beetje raar, maar als klanten al wat langer bij je gaan komen gaan ze ook dingen eisen en weten ze ineens hoe je nagels moet plaatsen. En zeggen dan ook waar het volgens hun aan heeft gelegen terwijl jij duidelijk ziet dat het hun fout is. Ook dan laat je het probleem in het midden. Ik repareer ook een nagel gratis als hij in de eerste 2 dagen zomaar kapot gaat. want als je goed plaatst kan het eigenlijk niet. Maar na een week laat ik ze gewoon voor die nagel betalen. En echt op een 1 of andere manier worden ze dan veel voorzichtiger.

Zeg in ieder geval wel tegen je klanten die met schoonmaak middelen in de weer zijn dat ze handschoenen moeten dragen ander kun jij ze geen garantie geven daar er in heel veel schoonmaak middelen oplosmiddelen zitten.

Maar zomaar in het midden kapot gaan kan dus om een lang verhaal kort te maken, te maken hebben door te dun werken. Of je klant moet met haar nagels een rare klapper hebben gemaakt en dan zal ze waarschijnlijk ook zeggen dat het erg zeer deed, en misschien zie je dan zelfs een bloeduitstorting. In dat geval zaten jouw nagels wel goed vast en heeft is zij er iets te hardhandig mee omgegaan.

Bij schoonmaakmiddelen raakt de nagel los bij de nagelriem en krijg je lifting. En mensen die dan lopen te pulken duwen er dan een “luchtbel” onder.

Misschien dat er nog meer meiden zijn met tips, zodat je kan kijken of er nog meer andere oorzaken kunnen zijn.

Succes, en echt het komt wel goed hoor. Ik heb in het begin ook wel eens lopen janken, omdat ik zo onzeker was. Door ervaring wordt je wijzer!!!

Groetjes Yvon

• karin in opleiding

Hoi Yvon,

Natuurlijk wens ik ook iedereen nog een prima pasen en bedankt voor je opebeurende woorden. Ik heb er in ieder geval wat aan en ik hoop ook zeker dat Coli er wat aan heeft. En mag ik vragen om de hoeveel weken je een nabehandeling adviseert? Ik zelf zit aan 3 weken te denken maar bij mezelf zit ik op 2 weken is dat normaal? Alvast bedankt en groetjes Karin.

• yvon kvk

Ik heb een aantal die graag om de 2 weken willen omdat zij zich toch ergeren aan de uitgroei ( zij verzorgen hun nagels ook niet zo heel erg goed) Bijna alle klanten komen om de 3 weken, en ik heb er een paar die om de 4 weken komen omdat zij hun nagels zelf heel goed verzorgen. Dus…. het ligt een beetje aan de klant zelf!

groetjes Yvon

• karin in opleiding

Oke Yvon, weer heel erg bedankt voor je antwoord groetjes Karin

• coli

hoi allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties.Het maakt me een stuk zekerder.

groetjes coli

• coli

hoi allemaal,

Ik heb net die mevrouw gezien waar ik het in mijn eerste berichtje over had.Nou volgens mij ligt dit dus echt niet aan mij want het ziet er echt raar uit.De enige keer dat ik weet dat (gel)nagels er zo uitzien is waneer ze in een produkt hebben gezeten om af te weken.Wat denken jullie hiervan?

Groetjes coli

• linda

Hoi wat het probleem met die nagels zijn,ik heb zo geen idee.

maar wat ik wel weet is dat je gelnagels niet kan afweken,met een afweekproduct.

maar alleen via vijlen.

dus die optie zou ook niet kunnen ;-)))

gr Linda