gel.. hoe nou het beste op te zetten...

• Esther kvk

in mijn opleiding heb ik geleerd om 3 lagen te zetten en dan zeg maar na de 2e laag de witte top.

wat ik een nadeel vond en nog vind is dat er totaal geen bolling inzit.

ik doe heel weinig gelnagels, de meesten kiezen acryl, maar wil me toch ook weer wat meer gaan verdiepen in gel, aangezien ik misschien wat klantjes van een collega ga overnemen die gel hebben.

op de beurs zag ik renata versteegh gel nagels opzetten op sjablonen en op tips.

zij gebruikte de dikke bouwgel wit en clear en maakt met roddraaiende bewegingen de witte top, streek hem 1 keer glad en trok een strakke smile lijn.

zonder deze uit te harden bracht zij clear aan

toen odner de lamp, kwak gel erover om de bolling te bewerken, uithatrden 1 keer frees erover en klaar perfecte nagel.

wordt dit nu op deze manier geleerd? vond het erg interessant.

ik probeer bij de paar gelklanten die ik heb ook een bolling te maken, maar hij is altijd minimaal.

wie heeft wat tips… evt. de nieuwe meiden hier die met de opleiding bezig zijn?

het klinkt misschien amateuristisch ofzo dat ik hierom vraag, maar als ik dan een keer gel doe, dan wil ik dat het goed is en nu… nu vind ik dat het bij mijzelf nog beter kan.

hoor graag van jullie. Esther

• karin in opleiding

Hallo Esther,

Leuk dat wij jou nu misschien een keertje kunnen “helpen”. Ik heb geleerd op mijn opleiding om met een bouw gel te werken. Eerst een onderlaagje (die heet bij mijn opleiding “fusion”). 1 min. onder de lamp. En dan met bouwgel de nagel bouwen. Äanzetten bij de nagelriem en er gelijk een bolling op maken. Dus als het ware met de kwast omhoog gaan en bij de tip weer wat afstrijken. In het midden beginnen en dan de zijkanten. Een mooie bolling krijg je door de vinger van de klant even ondersteboven te houden dan zie je gelijk hoe bol de bolling is.Dan 2 min. onder de lamp en als laatste met remover de glans erop aanbrengen. Ik merk dat het best lastig is om dit zo uit te leggen, knap van jullie dat het jullie altijd zo goed lukt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes Karin.

• Esther kvk

hoi,

bedankt voor je reactie, ik snap hem wel hoor!

ja dat ga ik maar eens proberen dan.

ik heb ook een builder gel ja dus dat moet lukken.

lachen dat we zo elkaar kunnen helpen.

groetjes Esther