kan je van het beroep nagelstyliste wel rondkomen

• trisha

zijn er nagelstylites die wel van dit beroep leven?

is er ook wel iem. vanuit een uitkering gestart.

hoe is dat dan gegaan . graag reacties

• yvon kvk

Hoi Trisha

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je behoorlijk veel klanten moet hebben om lekker rond te komen. Er komt heus wel wat binnen, maar……. er wordt ook veel gekocht. Nieuwe hebbe-dingetjes, kleurtjes, enz. enz. En je moet niet gaan “nagelen” om te denken een werreldsalaris te gaan verdienen. Je moet dit vak doen omdat het in de eerste plaats een passie of hobbie is. En daar kun je een leuk extraatje aan over houden. maar ik kan er geen gezin mee onderhouden als je dat bedoelt. Wel denk ik als je echt een salon met medewerkers hebt. Dus ook in een “winkelpand”dat het verhaal dan weer helemaal anders wordt. Maar als styliste thuis…. gewoon gezellig een leuk centje bijverdienen.

groetjes Yvon

• Esther kvk

hallo,

ik denk dat als je het aan huis doet en elke dag in een bepaalde tijd, dat je best een lek salaris er aan over kan houden.

als je een pand huurt wordt het al weer lastiger vanwege de huur etc. die vaak erg hoog is.

de meeste mensen doen het erbij en dan is het leuk.

Esther

• Miranda

Zeker kun je hier een goed salaris aan over houden en zelfs een gezin van onderhouden.

Een rekenvoorbeeld:

4 klanten per dag x 40 euro = 160,= omzet per dag

5 werkdagen = 800,= per week

zoveel materiaal zit er niet in en 4 klanten is maar 6 uur werken per dag…

40 euro is gemiddeld, een set is duurder, opvullen goedkoper, losse nagels en nail art maakt de prijs minimaal 40 euro gemiddeld. Alles wat je verkoopt is extra en daarnaast handmassages, maskertjes, peeling enz om lege uren mee op te vullen en wat extra te verdienen.

2000 netto per maand moet makkelijk kunnen. Wij werken nu 12 jaar in het vak, de eerste 7 jaar alleen nagels, later gaan uitbreiden met vanalles en echt, het is heel goed te doen. Met personeel wordt het een ander verhaal. Wat mijn personeel doet levert veel minder op, dit omdat leegloop uren te duur zijn, de uurprijs te laag t.o.v. het salaris, daarom vangen we dat op met andere behandelingen en verkoop.

Nagelstylistes verkopen ook nog steeds te weinig mijn inziens. Elke klant gebruikt remover, een vijl, handcreme, soms lijm of nagellak (topcoat of wat dan ook) wat hij/zij niet bij jou koopt haalt ie dus ergens anders! Let hier eens op en je omzet stijgt gigantisch! Wij hebben eens een doel gesteld van minimaal 25 euro verkopen per werkzame styliste in de zaak om de verkoop te stimuleren. Als dit gehaald werd stond er een bonus tegenover. 25 euro per dag = 125 per week, dit maal 6 stylistes (toen werkten er 6 in dienst) tel uit wat dit scheelt… en als je het omrekent per klant als elke styliste er 5 op een dag ziet is het maar 5 euro per klant… het doel werd gehaald en de toon was gezet…

Succes allemaall!

Zorg dat je je onderscheidt van de massa, waarmee maakt niet uit, maar ben exclusief, dat werkt nog steeds het beste.

Ook heel belangrijk: je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te maken, benut die!

• Miranda

nog even een aanvulling; 4 klanten per dag is een totaal klantenbestand van 60 klanten als ze 1 x per 3 weken komen. Dan weet je ongeveer hoe je zit als je je klantenkaarten eens doorloopt en kijkt wie hoe vaak komt.

Groetjes weer,

Miranda

• yvon kvk

Maar ik vraag geen 40,00 per klant dus dan wordt de omzet al weer minder ( 25,00 voor een nabehandeling) plus dat daar dan ook nog eens 19% btw van af gaat. En de kosten van produkten, ziekenfonds, vaste lasten enz.

En juist met mijn gezin, ik haal mijn dochter van school op, red ik ook die 4 klanten per dag niet. Verkoop heb ik wel veel, maar dat is rond de 50,00 per maand extra.

Dus ik red het niet hoor die 2000,00 De uren heb ik er wel voor omdat ik ook veel dingen uitzoek, en administratie. Ik blijf er bij, het is een leuke bijverdienste!

groetjes Yvon

• Miranda

Hoi Yvon,

Wij vragen ook geen 40 euro voor de nabehandeling (wel 37,50…). Een set kost meer, nail art kost extra vandaar een gemiddelde van 40 euro per klant. Ik ging er in deze berekening van uit dat er minder geteld werd, wat overigens zonde is want het is een beroep. Een schilder of timmerman werkt ook niet voor 10 euro per uur wit! Als je van 25 euro uit gaat, min 5 euro materiaal, heb je 10 euro per uur over, min je btw… is gewoon te weinig als ondernemer, zeker als daarvan ook nog je extra uren die je er aan besteed van betaald moeten worden. Dat is het probleem met nagelstylistes, waarom niet serieus ondernemen? Als je voor minder werkt kun je het beter als bijverdienste blijven doen. Hoeft niet zwart, maar ook niet als ondernemer en niet in een gehuurd pand e.d. Je kosten zijn dan veel minder en dan heb je een leuke hobby. Je geeft je verdienste aan het einde van het jaar op aan de belasting, hebt geen accountantskosten en bent klaar. Maar de vraag was of er van te leven was. Ja, als je jezelf en je beroep serieus neemt is hier zelfs heel goed van te leven. Of je dat wilt bepaal je natuurlijk zelf. Vraag je zelf eerst af wat je doel is, wat je uiteindelijk wilt bereiken, dan kun je je werkwijze, prijzen en assortiment daar op aanpassen.

Je prijs bepaalt ook je doelgroep. Die keuze maak je zelf.

Groetjes Miranda

• trisha

dank jullie wel voor je eerlijke reacties ik heb er echt wat aan hoor .en heel veel succes met jullie beroep.vr gr tricha