Hoi Janine,
Ik zal je antwoord proberen te geven.
De eerste tijd is het alleen maar investeren. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.
Eerst over je inrichting.
Allereerst een eigen kamertje thuis, hoef niet echt groot te zijn.
Ik ben begonnen met een plank half rond aan één kant, gekocht voor een paar euro bij de doe het zelf zaak en gevestigd aan de muur.
Je koopt een goeie lamp met een steun die je aan je tafel klemt bij de Ikea (paar euro).Leuke makkelijke stoel voor jezelf en voor je klant, heb je vast nog wel ergens in huis staan. Ik heb een armkussen gekocht 2ehands met afzuiging vind ik toch wel belangrijk.€ 35,-
Leuke kleine gasthanddoekjes gekocht.
Ik heb voor iedere klant eigen vijlen i.v.m. besmetting. Dit is je eigen keus die je maakt.Iedere keer als ik een klant had gehad dan zette ik dat geld opzij en kocht er weer wat voor bijv. kleurtjes acryl of nailart.
Bij je opleiding krijg je een werkpakket erbij daar kom je ook al ver mee of kijk eens op marktplaats daar kan je ook veel vandaan halen.
Dit is een vrij goedkope oplossing, maar je kan natuurlijk ook gelijk een tafel kopen met afzuiging á € 400,- . Stel dat je het niet helemaal is wat je verwacht had, dan is dat weggegooit geld.
Inschrijven bij kvk kost dacht ik € 65,-
Boekhouding doe ik zelf dus gratis. Boekhouder kost € 30,- per uur.
En zo kan je steeds meer uitbreiden want er staan de eerste dag natuurlijk geen 20 klanten aan je deur. Dus zeg alsjeblieft niet gelijk je huidige baan op,na een jaar kan je pas de balans een beetje opmaken.Er zijn genoeg stylistes die binnen een jaar gestopt zijn want makkelijk is het echt niet.
Ik hoop je hiermee genoeg geinformeerd te hebben en anders hoor ik het wel of heeft iemand anders nog tips mischien.
Heel veel succes met je opleiding en je eigen studio.