Nabehandeling

• Kim

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, vijlen jullie altijd alles zo “kaal” mogelijk?? Zo is het mij wel geleerd, maar ik zie toch af en toe dat als de french manicure nog mooi zit dat ze alleen het randje aan de nagelriemen vijlen. Ze doen daar dan nog een dun laagje pink of clear overheen.

Wat is wijsheid want ik vijl me suf met de nabehandeling en dit kost erg veel tijd. Met de frees zou natuurlijk al schelen maar ik wil het eerst met de hand goed kunnen.

Groetjes Kim in opl.

• Esther kvk

hoi Kim,

Ik ben ook altijd veels te precies en dat moet je toch wat afleren meid.

Zoals ik het hoor, vijl jij net zoals ik en dus veels te veel weg.

Wat je het beste kunt doen, dat doe ik nu ook en scheelt echt tijd…..

De French manicure rand zo goed als wegvijlen, de bolling platvijlen en de randen zo vijlen dat die helemaal mooi zijn, dus zeg maar geen luchtrandjes etc.

Dan kan je hem al weer opzetten.

Ik zet zelf ook altijd weer een verse french op, zo heb ik het geleerd en ik vind dat wel mooi.

Hij is dan weer mooi van kleur.

Als je dit aanhoudt en niet te lang vijlt dan scheelt dat echt.

Wat ik in het begin heb gedaan om “af te kicken” van het vele vijlen, is een klokje naast me neerleggen.

2 a 3 minuten per nagel vijlen moet je naar toe werken.

dan opzetten 30 minuten en dan afwerken. Dat kan je dan op je gemak doen. Hoe beter je hem opzet hoe minder je moet vijlen.

dan ben je dus in 1.5 uur klaar.

aangezien ik een kletsmajoor ben doe ik er nu bijna 2 uur over, maar dat komt echt door het kleppen.

hoop dat je wat hieraan hebt.

Esther

www.bijoutifullyou.nl

• Kim

Heel erg bedankt voor je reactie ik ga het proberen. Wordt de nagel dan op een gegeven moment niet te dik???? Of dat is dan weer te weinig haha

• Esther kvk

nee hoor hij wordt niet te dik, je moet hem bij de bolling goed plat vijlen en natuurlijk nie te dijk opzetten.

wat je er af vijlt zet je in principe er later weer op.

succes!

Esther

• Marianne kvk

Hoi Esther, ik vijl me ook altijd een breuk en ben 2 tot 2,5 uur bezig. Ik ben ook zo precies, niet verkeerd hoor maar kost veel tijd. Ik ga je advies ook opvolgen. Over het opbrengen doe ik ongeveer 45 minuten.Leuk om te horen hoe iemand werkt.:)

• Kim

Hoi Esther

Nou ik heb de nabehandeling gedaan maar ben nog zo lang bezig. Ik ben net als mariannne 2,5 uur bezig. Hoe vind jij het eindresultaat als je minder weg vijlt?? Je weet ook nu het verschil toch?? Ik ben echt veel te precies.. help!!

Groetjes Kim

• Christel

Gelukkig ben ik ook niet de enige die er 2 uur over doet. Ik ben ook zo precies of te wel mutserig daarin en minder afvijlen.

Ik ga het gelijk proberen van dat klokje ernaast leggen, dat lijkt mij een fantastische oplossing.

P.s In die 2 uur zit ook het vele kleppen hoor!!!!

• Danielle kvk

Hoi hoi!

Weet je wat ook veel mensen doen? Die vijlen de oude laag eraf en gaan dan ook al helemaal t model perfectioneren! Helemaal nergens voor nodig, want zodra je de acryl of gel hebt opgezet is er van je mooie model toch weinig mee over. Je moet ze dan namelijk toch weer netjes polijsten dus is dit dubbel werk wat errug veel tijd kost.

Suc6!

Groetjes, Danielle

(=Weer ff terug van weggeweest! Heb nu namelijk ff geen internet…)