bijna kvk

• linda_nah

Ik lees al een poosje mee op dit forum en vind het nu wel tijd om me aan te melden. Binnenkort ga ik beginnen met mijn salon en yes, ik ga me inschrijven bij de kvk, aanstaande vrijdag. Yvon, bedankt voor alle uitleg en voor de gezellige cursusdag van vandaag.

Heb overigens nog even gekeken op je site, ziet er goed uit!

• Esther kvk

spannend hoor dat inschrijven!

heb je al een leuke naam bedacht?

wat handig is, is een paar namen achter de hand houden.

ik had er eerst 3 en allemaal bestonden ze al.

veel succes en laat even weten als je site online is.

groetjes Esther

• linda_nah

hoi Esther,

Ik heb inderdaad al een naam bedacht, maar ik heb er niet aan gedacht om 1 of meerdere namen achter de hand te houden. Ik moet voor vrijdag dus nog druk aan de slag om wat te verzinnen…….. gr. linda

• yvon kvk

Hoi Linda

Lekker dagje was het hé!?! Mijn voeten en onderbenen waren superzacht.

Goed van je om er toch voor te gaan. Als je nog vragen hebt dan mail me maar. Het kan hier via het forum ook natuurlijk, maar misschien heb je ook andere vragen vandaar!

groetjes yvon

• jolanda

Hallo dat over die naam he?

Kijken ze dat gelijk voor je na?

Gaat het alleen betreft je eigen regio of gaat dat over een groter gebied?

En ja de bekende vraag doen ze dat weer tegen betaling?

Alcast bedankt groetjes Jo

• Esther kvk

hoi,

als een naam al bestaat mag je hem niet geburiken hoe hij ook geschreven of geformuleerd is.

ik had dus eerst b-jou 4 u

dat mocht dus niet want er was al iemand met die naam

en ja, je kent haar wel, danielle kvk haar bedrijf heet biejsoe4joe

je ziet het, je spelt het heel anders maar betekent hetzelfde, dat mag dus niet.

je moet dus echt een naam bedenken die niet bestaat.

kijk eens op kvk.nl

en dan bij handelsregister

klik een naam in die je wil of die je als 2e, 3e, 4e, hebt gekozen.

als hij er niet bij staat moet je die onthouden.

het is echt niet zo makkelijk als je denkt, je moet echt uniek zijn.

dus bijv. linda nails, noem maar wat, dat zal wel al bestaan.

veel succes en als je nog meer vragen hebt, wil ik je bets nog verder helpen hoor samen met de andere meiden hier.

groetjes Esther

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Juist Esther!

En ik wil er nog aan toevoegen dat je het beste ook in je bedrijfsnaam je branchenaam (“Nagelstudio …” of “… Nails”) kunt verwerken; je bent dan weer wat vrijer in het formuleren van je bedrijfsnaam, je bent straks een heel stuk makkelijker te vinden en je bent duidelijk naar de buitenwereld toe!!!

Ik had als eerste “Beauty By Me”, maar KvK adviseerde om hier “Nagelstudio Beauty By Me” van te maken… Zo sta ik bijvoorbeeld in het telefoonboek bij de B van Beauty, maar ook bij de N van Nagelstudio!

Tip: verzin een naam beginnend met een van de eerste letters van het alfabet; zo sta je in de zoek-registers (telefoonboek, internet, enz.) vrij bovenaan… Klanten gaan vaak naar de eerste die ze bij het zoeken tegen komen en zo komen ze al snel bij jou terecht…

Nog een tip (ja dames, ik ben op dreef ;-) ): maak je naam niet te lang; klanten onthouden lange namen slecht en gaan zo aan je neusje voorbij…

Maak hem ook niet te moeilijk; om dezelfde reden als hierboven…

Valt nog niet mee hoor, een naam bedenken…

Veel Succes!

Groetjes, Peet

http://www.nagelstudiobbm.com

(zoals je ziet: in het web-adres is de naam ingekort… dat was nog een tip…)

• Miranda

Even een aanvulling hierop, mijn naam, Magic Nails bestaat echt al heel lang en toch zijn er meerdere met dezelfde naam in Nederland. De kvk kijkt dit niet na. Er was er zelfs een in limburg, niet ver hier vandaan… Omdat het hier een dame betrof die eerst hier gesolliciteerd had en vervolgens onder de zelfde naam ging beginnen heb ik hier wel actie bij ondernomen, zij heeft hem veranderd, was anders daartoe gedwongen door de rechter. Maar als ik alleen een nagelstudio had gehad, geen opleidingen had gegeven of groothandel was in deze en haar regio had ik ook niks kunnen doen. Volgens de rechter kon dit alleen als aantoonbaar was dat mijn bedrijf hier schade door leed of dat het naamsverwarring schept onder potentiele klanten. Dus als er hier een zit en in groningen een is er niks aan de hand omdat niet te verwachten is dat klanten van daar hier hun nagels komen laten doen en het dus geen directe schade betreft. Ze kijken in dat geval naar de bedrijfsactiviteiten en de regio waar je zit en reclame maakt. Of de kvk haar had moeten vertellen dat die naam al bestond weet ik nog steeds niet. Geen idee wiens verantwoording dit is. Zo lang er niemand aan de bel trekt is er niks aan de hand…

Groetjes Miranda

• yvon kvk

Hoi

Ik heb dit ook meegemaakt, mijn naam 4 Ever Nails bestond al in brabant kreeg ik te horen van de kvk, maar omdat ik in noord-holland zit is dit geen probleem. Gelukkig had ik snel mijn domeinnaam vastgelegd voor het internet, want daar kun je dan wel een probleem mee hebben als je, je naam wilt gebruiken voor je site.

Je kunt ook namen intoetsen bij een provider om zo je domein naam vast te leggen. Zo kom je er ook achter of je naam al gebruikt is! En zo kun je je naam ook intoetsen bij de kvk. Misschien een tip!

groetjes Yvon

• jolanda

Hoi Miranda ik heb even op de site van kvk gekeken en je hebt een gewoon onderzoek en een landelijk onderzoek naar de naam.

Ik heb de naam in getoetst die ik in mijn hoofd heb en daar was nog niet van bekend.

Maar ik ik hem wel eens op een site gezien ergens in nederland maar ver bij mij vandaan .

Voor een landelijk onderzoek moet je betalen en dat andere niet .

Vandaar dat het mis kan gaan je hebt 2 onderzoeken en ze zeggen zelf ook dat het dan nog kan gebeuren dat er nog een bedrijf is met de zelfde naam.

Groetjes!