Aan huis, of een pandje?

• Kim

Hallo

Ik heb een vraagje hebben jullie een salon aan huis, of huur je ergens een tafel enz enz. Ik ben namelijk aan het twijfelen wat ik zal doen. ik zou graag reacties horen wat jullie de voor en nadelen vinden. Ik heb eventueel thuis een mooie zolder als salon, maar dan moet iedereen door je huis heen. Maar aan de andere kant kost het je niks qua ruimte. Hoe ervaren jullie dit???

Groetjes Kim

• Susanne in opleiding

Ik werk al 3 jaar aan huis. Ik vind het hartstikke leuk en heb het leuk ingericht. Je hebt inderdaad veel voordelen ermee omdat je dus geen huurkosten hebt. Je maakt dus gauwer winst. Van de andere kant zou ik heeeel graag een tafel huren in een salon of een eigen salon openen. Maar ja, om een tafel te vinden bij je in de buurt is moeilijk. Bij mij in ieder geval wel. Er zijn weinig plekken waar ik een tafel kan huren. En die keren dat ze me gevraagd hadden, was het te ver weg of het was toen ik nog aan een andere opleiding bezig was. Ik zou het heel leuk vinden om in een studio te werken omdat je dan collega's om je heen hebt en je altijd samen met je collega's kunt overleggen als je ergens onzeker over bent. Ik zal voorlopig nog aan huis blijven werken, maar als er ergens een tafeltje vrij komt, zou ik er graag willen werken.

Groetjes Susanne

• Kim

Hoe vinden klanten het dat ze bij jou door huis moeten? Ik kan namelijk een tafel krijgen bij mij in de buurt. Ik heb alleen nog geen idee wat ik om kan zetten wat ik af moet dragen aan de belasting etc.

• Susanne in opleiding

Mijn klanten vinden het eigenlijk wel gezellig. Ze zeggen altijd dat ze het relaxt vinden omdat ze zich om naar een nagelstudio te gaan zich altijd verplicht voelen om sjieke kleding te dragen en make-up op te doen, (wat ik eigenlijk een beetje raar vind) Ze zeggen ook bijna allemaal dat ze het fijn vinden dat ze bij mij aan huis lekker tv kunnen kijken. Ik heb een heleboel films en series waar de klant uit mag kiezen, ook kunnen ze hun dagelijkse tv programmas zien. Iedere klant kan kiezen wat ze wil zien op tv. Veel klanten vinden dit erg prettig. En natuurlijk zijn er ook heel veel mensen die geen tv willen maar lekker gezellig willen kletsen. Het is super leuk om te werken aan huis, maar als ik een aanbod zou krijgen om in een salon te gaan werken zou ik het zeker willen!! Dit heeft natuurlijk ook superveel leuke voordelen. Het lijkt me heel gezellig om samen met een team te werken. Zo leer je heel veel van elkaar en ben je veel meer bezig met het nagelgebeuren. Ook vind ik het leuk dat je in nagelstudio's vaak een groothandel hebt. Je kunt dan ook in de groothandel werken en klanten adviseren voor de aanschaf van producten. Ook dit lijkt me super leuk!!! Het is natuurlijk wel heel belangrijk dat je je collega's 100% kunt vertrouwen. Eerlijkheid en vertrouwen is natuurlijk het belangrijkste als je samen gaat werken met andere mensen. Heel veel succes met je keuze. Ik vind dat aan allebei de keuzes veel voordelen maar ook weer een paar nadelen zitten.

Succes!!

Susanne

• Esther kvk

hoi,

ik heb ook aan huis.

zat eerst in een hoekje in de woonkamer, maar dat was een uitprobeersel. vond dat helemaal niets.

nu zit ik lekker boven in een eigen kamer en dat bevalt echt prima. pasgeleden weer lekker opnieuw opgefrist met gifgroen!

heb het er naar mn zin en iedereen vind het altijd gezellig en er fris uitzien.

bij mij hoeven ze alleen 2 trappen op, dus dat is voor mij weer lekker.

dan zien ze de rest van je huis niet en dat vind ik prettig, gaat ze niets aan toch?

ik vind dat ze voor tafelhuur best veel vragen en daarbij komen natuurlijk je verzekeringen (die heb je aan huis ook natuurlijk) maar dat is best weer een flinke kostenpost die van je omzet afgaat.

aan huis heb je dus geen huur en dat steek je in je eiegn pot.

succes met je beslissing.

Esther

• Kim

Esther zou je mij ongeveer kunnen vertellen wat ik aan kosten kwijt ben?? Of ben ik dan heel brutaal? Je kan me eventueel een mailtje sturen. Ik vind het heel moeilijk om een soort van kostenplaatje te maken. Ik ben natuurlijk ook nog niet zo heel snel.

Bij mij moeten ze inderdaad ook twee trappen op naar de zolder maar ze moeten wel door mijn woonkamer..

Groetjes Kim