vijlen van harde nagels?!

• Rieneke (in opleiding)

Dag Dames,

Ik ben in opleiding voor de all- round, en heb nu de manicure opleiding afgerond.

Ik ben thuis hevig aan het oefenen geslagen, op zowel dames als heren.

Vorige week had ik een mannelijk model, die speciaal voor mij, niets meer aan zijn nagels had gedaan.

Nou is mij geleerd, dat je de nagels niet mag knippen, dus ik ben vrolijk gaan vijlen…met als gevolg dat ik een uur later pas klaar was met alleen het vijlen van de nagels, omdat deze heer zulke extreem harde nagels had.

Hij kreeg van mij een complete behandeling, kopje koffie, paraffinebadje…en ik was gelijk 2 uur verder (ruim).

Dit lijkt mij niet echt handig, als ik straks voor het eggie ga beginnen wat tijd betreft.

Het vijlen moet toch sneller kunnen?

Heeft iemand hier tips over?

Alvast bedankt

Groetjes Rieneke

• jolanda

Is het een idee om hem eerst in nagelbadje te doen met olie?zodat de nagel wat zachter is?

Mijn vriend heeft ook van die harde nagels niet normaal maar met een hele grove vijl het grove werk en dan met een wat fijnere vijl afwerken dan is het goed te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt succes Groetjes Jo

• yvon kvk

Ik kreeg van een pedicure te horen tijdens de Spa-pedicure cursus, dat je nagels eerst weken en dan vijlen niet zo heel erg goed is. En dan hebben we het wel over teen nagels, maar die zijn ook dikker dan de normale hand nagel.Ik denk toch dat je veel geduld moet hebben en goed bij houden zodat ze niet te lang worden.

succes

• jolanda

Ja daar zit wel wat in Yvon ik doe het ook niet zelf want ik vijl gewoon door tot het is wat het moet zijn.

Het was dan ook maar een idee als zij er zo erg veel moeite mee heeft en misschien zijn ze wel nog harder dan die van mijn vriend dan heb ik het vermoeide dat het wel tegen een stootje kan.

Groetjes Jo

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Dames

Het waren idd hele harde nagels, en zoals ik al zei, had dit model er expres niets aan gedaan.

Er moest dus een aardig stuk vanaf om het weer netjes te krijgen.

In ieder geval bedankt voor de tips

Groetjes