loslaten van nagels

• Rachel

Hallo allemaal,

ik heb nu in de opleiding 2 sets acryl nagels gezet. Ik heb goed ontvet met de prep, de nagels dof gevijld en de primer gebruikt en toch laat bij mijn modellen binnen 2 tot 3 dagen de nagels los en kunnen ze er vrij makkelijk afhalen.

Wie o wie weet waar dit aan kan liggen en heeft tips om dit te voorkomen. Aankomende woensdag moet ik weer een set nagels gaan zetten en het zweet breekt me nu al uit. HELP !!

Groetjes,

Rachel

• jolanda

Hoi Rachel

Haal je wel goed de eponychium van de nagel af?

Want dan kan je wel ontvetten en een primer gebruiken maar dat haalt dan ook niet uit als niet eerst goed de eponychuim weg haalt.

En goed de randen opruwen wees daar precies in.

Toen ik nog inopleiding zat had ik ook een model waar het niet bleef zitten maar dan elke keer weer om onzeker van te worden.

Uiteindelijk op een ander model aan de gang gegaan en dat ging prima en ook bij de rest.

waarschijnlijk had ik net iemand die veel vet aanmaakt op de nagelplaat of gewoon de acryl afstoot.

Maar jij vertelde dat je het al bij 2 modellen had dus ik zou daar dan even niet van uit gaan maar het eerste proberen,veel succes en ik hoop dat het lukt.

Groetjes Jo

• Rachel

Hoi Jolanda,

bij het eerste model ben ik inderdaad bij de randen erg voorzichtig geweest omdat zij daar nogal gevoelig was maar bij mijn tweede model heb ik daar juist wel op gelet. Maar dit laatste model heeft dit probleem al wel bij eerdere sets, gezet door professionele nagelstudio's ook gehad, dus zij zal waarschijnlijk een verhoogde vetafzetting op haar nagels hebben.

Maar bedankt voor je tip, ik zal er woensdag weer extra goed op letten.

Groetjes,

Rachel

• yvon kvk

Eponycium is levend weefsel wat je niet mag verwijderen! Wat je bedoelt is denk ik het vliesje wat op de nagel rust van de nagelriem. Dat mag je inderdaad voorzichtig weghalen of in iedergeval doorschuiven. Zodat je nagel schoon wordt.

groetjes Yvon

• Esther kvk

heb je de nagel wel genoeg dof gevijld?

dat kan ook een probleem zijn.

als je te voorzichtig bent met het opruwen, wat op zich natuurlijk heel goed is, dan kan een nagel ook snel loslaten omdat het te weinig grip heeft.

dus misschien nog iets minder voorzichtig zijn…

nu niet natuurlijk gelijk een groet vijl er op zetten he… ;-)

succes woensdag, Esther

• jolanda

Ja yvon de velletjes bedoel ik het beestje moet ook naam hebben toch?en wij hebben dat op de opleiding geleerd dat het zo heet zodoende.

Groetjes Jo