nagelstyliste als klant

• anoniem

Hoi ik ben even anoniem want mijn punt gaat over een andere nagelstyliste die bij mij klant is.

Ik ben pas voor mij zelf een klantenkring aan het opbouwen en dan ben je natuurlijk blij met elke klant en zeker als zij ook een nagelstyliste is want wie weet kan je wat van elkaar leren.

De eerste keer moest ik komen om het op te vullen(ik kom aan huis)tot mijn schrik waren haar nagels heel erg dik acryl met een laag gel erover.

Ik heb mij dus eerst de tandjes gevijld voor dat het een normale dikte was en eindelijk aan het echte werk kon beginnen ben zeker 3 uur aan de gang geweest.

Maakt niet uit het was gezellig en ze zei ook dat ze het eerst zelf had geprobeerd maar dat was dus geen succes.

Nu heb ik wel weer een afspraak staan voor het opvullen maar nu belde ze al na anderhalve week of ik even tijd had om haar nagels op te knappen ik schrok want ik dacht is het dan niet goed gegaan?

Maar nee ze is naar een promotie van een een of ander merk geweest en toen heeft ze even 3 nagels laten schoonvijlen en verschillende dingen erop laten zetten om te zien hoe het in zijn werk ging.

Maar nu loopt ze met allemaal verschillende nagels en vindt dat er nu niet uit zien en of ik het dan even kon komen om het weer op te knappen.

Aan gezien ik nu even geen tijd had zei ze oh dan gooi ik er wel weer wat overheen.

Ik zie mijn geest al dwalen straks weer hele dikke nagels met allerlei lagen over elkaar heen en ik kom eigenlijk alleen maar om het op te vullen voor een redelijk klein bedrag.

Wat moet ik hier nu mee?Ik heb het gevoel dat er misbruik van mij gemaakt wordt want ik kan steeds de bende opknappen die zij er zelf van maakt.

Wie weet hoe ik hier tact vol mee om kan gaan?

Want als dat steeds zo is ben ik haar liever kwijt dan rijk.

Een wanhopige beginnende nagelstyliste

• Esther kvk

hoi,

ik ken het probleem, maar dan andersom

ik ben een paar jaar geleden bij een styliste geweest. puur uit gemakzucht, had geen zin om mn nagels te doen en dacht ach ik laat het door haar doen.

ze zagen er niet naar mn zin uit en ik vijlde ze dus zelf wel eens bij.

zij vond ze dan lelijk als ik weer kwam voor opvullen maar kon haar niets aan haar verstand brengen over hoe ik het wilde. uiteindelijk ben ik er mee gestopt.

wat jou betreft: ik vind dat je het eerlijk moet zeggen.

dat je je best doet om elke keer weer mooie nagels te maken, maar dat je steeds weer teleur wordt gesteld met een set die helemaal bewerkt is door haar.

dan houdt je het netjes.

en dat het voor jou zoveel meer tijd en werk is, dat je er extra voor moet gaan rekenen, omdat je jezelf anders tekort doet. ik zou dat dus wel doen nl.

als het niet sportief wordt opgevat, dan zou ik er mee stoppen.

dan vertel je gewoon dat je er als een berg tegenop ziet om elke keer weer zo heftig aan de slag te moeten gaan.

het is misschien moeilijk en je zal er aardig wat moed voor moeten verzamelen, maar ik denk wel dat dit de beste manier is.

en geloof me, er komen echt wel weer nieuwe mensen voor terug.

het is voor jou zelf niet leuk nee, je wordt er misschien zelfs onzeker van, maar aan de andere kant leer je er ook weer van.

dus voor een evt. volgende keer… meer berekenen want je hebt meer werk er aan en het eerlijk zeggen dat je zit niet leuk vind zo.

heel veel succes, hoop dat je hier wat aan hebt.

Esther

www.bijoutifullyou.nl

• anoniem

dank je ,voor reactie.

Het punt is ook dat ik de set niet eens zelf heb gezet en alleen voor het opvullen kom en zij was erg te vreden over mijn werk wat ik eigenlijk wel kan begrijpen omdat ik het echt op moet knappen waar zij weer een rommeltje van maakt.

Normaal heb je dat natuurlijk niet dat een klant er nog eens van alles overheen gaat smeren.

Ik denk inderdaad dat ik het haar moet zeggen dat dit niet de manier is wat wij onder opvullen verstaan en dat ik anders meer moet rekenen.

Ik dacht eerst ook van nou ja ik leer er wel weer van maar dit is toch geen leuke manier van leren.

Bedankt voor pep talk

• magic nails kvk

ik zou er gewoon meer geld voor vragen als ze het te duur vind gaat ze zelf na een ander en voor de tijd die je aan haar besteed kun je dan 2 ander doen.

Als ze echt te vrede is betaald ze die extra kosten wel en laat ze het de volgende keer wel om ze te dik te maken

en laat haar niet weten dan je om klanten verlegen zit dit kan ze tegen je gaan gebruiken want hoe je het draait of keert ik merk in dit vak toch een grote concurentie strijd

• christinebynails kvk

nou anoniem , lekker afhaken die nagelstyliste , ik doe het bij me zelf ook daar heb ik soms geen tijd of zin in , je moet zeggen dat je het zo druk heb gekregen, dat je het niet meer aan huis gaat doen, en ik begrijp niet dat een nagelstyliste zo dik werkt waarom doe je alleen bijvullen laat ze je dan niet een nieuwe set zetten ,lekker uitgekookt en ook niet meer werken voor kleine bedragen, kom op zeg , die tijd ben ik voorbij, stoppen dus; je krijgt het vanzelf wel drukker als je mooie set zet, sterkte christine