paraffine

• helga in opleiding

Hallo, ik heb een vraagje.

Ik heb een vriendin met erge droge en ruwe handen (kloofjes), nu las ik dat een behandeling met paraffine daar erg goed voor is.

Hoe werkt dat en hoe vaak mag je dat doen?

Ik heb al op deze site www.dijadirect.nl gekeken en daar staat er een compleet voor 39 euro is dit iets? Zit er eventueel een goede beschrijving bij, ja dit is dus echt nieuw voor mij.

Ik hoop op een reactie, want het lijkt mij leuk om haar te kunnen helpen .

als dit erg lastig is, dan moet ik iemand in de buurt zoeken die dat doet, en waar ze dan terecht kan.

Groetjes helga

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Helga,

Sinds enige tijd, ben ik ook in opleiding en ik heb pas de module voor manicure afgerond.

Mij is over de paraffine verteld, dat de paraffine zelf niets voor de huid doet. (hooguit dat het lekker ruikt)

Waar het eigenlijk voor dient, is dat het goed is voor de bloedsomloop in de handen.

De doorstroming wordt er beter van, waardoor de handen en vingertoppen beter doorbloedt raken, en mooier van kleur worden. Het is ook erg fijn voor mensen die (altijd) koude handen hebben, of koude vingertoppen.

Hopelijk heb je iets aan dit verhaal…

Groetjes Rieneke

• helga in opleiding

Hoi,

Bedankt voor je reactie, dan zou het ook wat voor mij zijn:), heb ook regelmatig koude handen, en voeten.

Maar is dit moeilijk of lastig om te doen, zonder cursus?

Ik heb net een cursus achter de rug, wat zat koste, en wil niet gelijk de volgende nu, even 2 maanden wachten eerst.

Want zoals ik al vermelde, zal ik anders een andere salon voor haar gaan zoeken die dit doet.

• Christel

Hallo Helga,

Paraffine is juist ook goed voor zulke droge handen.

Doorbloeding van je handen heb ook te maken met je huid. Je hebt hier geen cursus voor nodig.

Ik heb hetzelfde bad die jij hebt gezien bij dijadirect en ik ben er tevreden over.

Je moet er wel handschoenen bij bestellen en zakjes.

Je doopt de handen twee á drie keer in het bad na eerst de handen even te ontsmetten natuurlijk daarna doe je er een zakje omheen en daarna een handschoen. En zo blijf je 15 á 20 minuten zitten. Daarna kan je de paraffine er zo aftrekken en lekker de handen insmeren met een goeie handcreme.

Als je voor de paraffinebehandeling een lekkere scrubmassage geeft dan gaan ze gewoon lekker gloeien.

Je klant moet de handen ook wel goed bijhouden met een goeie creme.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik heb geschreven en anders hoor ik het wel.

Succes.

• helga in opleiding

Hoi Cristel,

Zit er bij dat bad ook een gebruiksaanwijzing, en hoe vaak mag je een behandeling geven, is dat 1keer per week of 2 weken?

Ik las daar dat de handschoenen er bij zitten, klopt dat dus niet?

Wat voor handcreme is dan een goede?, en de scrub, kan je dat ook daar bestellen?

En even over de levering, gaat dat goed bij dat bedrijf?

Wat een vragen he :)

Groetjes Helga

• jolanda

Hoi Helga

Dat paraffinenbad is heel goed voor droge handen ik geef het mijn klanten ook en zijn heel te vreden .

Ik srub eerst en daarna een goeie vette handcreme met vitamine dan 2 keer dompelen dat is voldoende dan de zak er over en de want .Ik laat ze ongeveer 15 minuten zo zitten dan kan de creme lekker de huid intrekken.

Want door de parafiine kan het alleen de huid in trekken en die staat lekker open door de warmte.

Dan met het zakje gelijk de paraffine eraf trekken het is dan net een handschoen.

Nou dan hebben ze baby zachten handen hoor heerlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt succes ermee.

Groetjes Jo

• helga in opleiding

Hoi,

Bedankt voor je reactie, en ja ik heb er wel wat aan, zo kan ik de juiste beslissing gaan nemen.

Ik heb nog een vraagje, de paraffine zag ik is best duur?, hoeveel gebruik je per keer en wat is de normale prijs die je kan berekenen voor je klanten.

Ik neem aan dat je de paraffine na 1 behandeling weg gooit.

Groetjes Helga

• Christel

Hoi Helga,

Daar ben ik weer.

Ik heb even bij Dijadirect gekeken en ik zie inderdaad dat er alles bij zit, alleen moet je de plasticzakjes er nog bij bestellen.

Ik zou als ik jou was ook extra paraffine erbij bestellen want je moet onder rembours betalen, zo heb je het in één keer.

De levering gaat goed bij deze zaak, ze bellen je dacht ik ook nog even op voordat het bij je aankomt.

De paraffine is meerdere malen te gebruiken daarom moet je de handen ook goed ontsmetten.

De prijzen zijn verschillend bij iedereen,je kan bij mijn site even kijken hoe ik het doe. www.nailpartnerstudio.nl

Er zit een beknopte uitleg bij, weet je het niet dan zien we je gewoon weer op dit forum.

Succes.

P.s. Probeer hetzelf maar eens, dan wil je niet anders meer.

• helga in opleiding

Hoi Cristel,

Bedankt weer voor de uitleg, mooie site heb je!

Ik heb wel even jou foto van de paraffine eraf gehaald, hoop dat je het niet erg vind.

Ik weet nu weer meer, en denk dat ik het me ga bestellen.

Maar hoeveel paraffine gaat er in het bad?, dan weet ik gelijk hoeveel meer ik moet bestellen.

Scrub jij niet van te voren?

En doe jij de voedende handcreme nu voordat ze het bad in gaan of erna??

Groetjes Helga

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Christel,

Sorry als ik het verkeerd heb begrepen, maar mij is uitgelegd dat paraffine zelf, niets voor de huid doet, alleen als het bijv. in combinatie met een handmasker vooraf gaat. Door de warmte van de paraffine, kan dit masker nog beter z'n werking doen.

Het is natuurlijk wel zo dat doorbloeding ook met de huid te maken heeft.

Groetjes Rieneke