Heb even een vraag aan jullie collega's. Met welk nummer en soort penseel werken jullie als je acryltechniek toepast? Waar kopen jullie voordelig je penselen? En als je de smilelijn maakt gebruiken julllie dan ook de kattetong nog erbij?
Hai Marianne,
Ik gebruik de ()-vorm (ovaal nr. 8 met een scherpe punt) voor zowel het modelleren als het trekken van de smileline. De kwast komt bij Florence Nails vandaan en
kost 6.95 excl. BTW. Ik doe gemiddeld 3 maanden met een kwast, daarna pak ik een nieuwe voor traditionele acryl, maar hou de oude er nog even bij voor glitteracryl (hier gebruik ik dus een aparte kwast en dappendish/vloeistof voor!).
Groetjes, Peet
Ik gebruik dus de nummer 8. Die is iets groter en dikker en daarmee gaat het modelleren een beetje makkelijker…
Wat ik ook altijd doe: kwast in de liquid dopen, afstrijken, dan in de poeder, het bolletje op de nagel leggen, KWAST DROOGSTRIJKEN OP EEN DEPPER en daarna beginnen met verdelen/modelleren… Dan is de acryl al iets steviger geworden en makkelijker te bewerken!
De pencelen zijn bij Florence per stuk verpakt: een plastic hulsje om de haren en daarna in een koker.
De kwasten zijn klaar voor gebruik (alleen de eerste keer dat je de kwast gebruikt moet je even de lucht eruit drukken in de liquid) en gaan best een tijdje mee.
Ze verharen bijna niet; tegen die tijd dat ze gaan verharen, zijn ze klaar voor vervanging!
Ik zou zeggen: probeer het eens (voor de prijs hoef je het niet te laten…)
Groetjes, Peet
ik gebruik ook nummer 8 en vind hem echt zalig werken.
ik leg dus ook het bolletje neer, strijk mn penseel af of een depper en ga dan modelleren en de smile lijn kan je hier ook goed mee trekken.
het werkt ook sneller vind ik en je kan de clear of pink ook mooi al gladstrijken.
scheelt weer vijlwerk.
ik doe langer als 3 maanden met mijn vijl hoor!
na elke klant doop ik hem ff flink in de liquid zodat alles er uit is en dan maak ik hem in een depper droog zodat ook gelijk de punt weer mooi is.
hij wordt dan wel een beetje hard, maar de eerst volgende acryl klant doop ik hem weer in de liquid en strijk hem droog op de depper en dan ga ik beginnen.
ik heb met mijn vorige penseel een half jaar gedaan.
Esther
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?