flex tips

• helga

Hoi,

Ik heb een vraagje over de fexibele tips.

Deze tips zijn een stuk dunner dan de normale en hebben een korte lijmrand waardoor ze geschikt zijn voor nagelbijters is mij verteld.

Deze tips heb ik dus ook gebruikt voor een nagelbijt klant.

Nu was alleen na 1 dag al 4 nagels een beetje los aan de zijkanten, deze heb ik uiteraard gerepareerd en haar daar niet voor laten betalen.

Nu hoop ik ook dat ze goed blijven zitten, ze komt over 1 week terug voor controle.

Nu vraag ik mij af, of deze tips wel zo geschikt zijn, ze zijn een stuk dunner.

Ik heb alles gedaan volgens de boekjes, heb ook de overgang goed gevijld, maar nu vraag ik me eigenlijk af, moet je bij deze tips wel de overgang vijlen, omdat ze al zo dun zijn.

Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Groetjes Helga

• Lokje

Dat komt wel vaker voor bij nagelbijters. Deze mensen hebben een doorweekte nagel. Door het bijten bevatten deze nagels vrij veel vocht.

Zelf laat ik een nagelbijter na een dag of 4 terug komen en dan tref ik regelmatig losse randjes aan (hele losse nagel komt ook wel voor)deze repareer ik dan kosteloos daarna wil ik ze graag 1x in de week terug zien. De eerste 3 weken houd ik ze dan in de gaten en als er iets is repareer ik dit zonder dat ze ddavoor hoeven te betalen. Na plm. 4 weken is het probleem meestal op gelost.

Dus ik denk dat het niet zo zeer aan de tips ligt, maar meer aanhet vochtgehalte van de nagel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• helga

Hoi Lokje,

Ja ik dacht gelijk dat het aan mij lag, maar niet dus.

Ik heb zeker wat aan je antwoord, vond het alleen erg dat het na 1 dag al zo was.

Groetjes Helga

• helga

Mag ik dan weten wt jij voor een set vraagt aan een nagelbijter, omdat jij 3 weken kosteloos repareert?

• Bijoutifull You

hoi,

ik heb ook een nagelbijterarrangement en vraag er 125.00 euro voor in totaal wat ze in 2 keer mogen voldoen.

Ik laat ze 5 weken lang elke week terugkomen en hier zitten ook reparaties in een nieuwe set en opvullen.

Het is een heel verhaal om hier te vertellen dus als je interesse hebt, moet je maar ff op de site kijken van mij.

www.bijoutifullyou.nl

ik heb nu 2 nagelbijters en bij 1 heb ik met tips opgezet en de ander met sjablonen.

vaak zijn bij nagelbijters de nagels zo plat, dat ik er niet mooi een tip op krijg.

als ze dan een randje hebben,(wat ik meestal al uit voorzorg vraag te laten groeien)

kan je het met sjablonen doen.

ik heb dus beigige acryl voor een naturel tint en gewoon french wit.

wie weet heb je hier wat aan.

over dat randje laten groeien, vaak hebben ze er alles aan over en die ene klant was vanaf het maken van de afspraken al van haar nagels afgebleven.

succes met je klantje.

Esther

• helga

`Hoi Esther,

Als eerste een hele mooie site!

Ja dat arangement dat lijkt mij ook wel wat,

Ik heb voor een set 35 gevraagt, en heb gelijk gister gelijk 3 kwartier gezeten voor de reparaties.

dit op mijn kosten, omdat het duus in 1 dag was gebeurt.

Ik zal het bij een volgende nagelbijter dus wel even anders moeten aanpakken, want zo verdien je natuurlijk niks.

Maar goed van alles leer je, en nu weet ik ook dat het niet alleen aan mij lag dat er al 4 een beetje loslieten aan de zijkant.

Ze heeft die avond ook een schuimparty gehad, ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft gehad, want ze lichte mij de volgende ochtend pas in.

Bedankt voor je reactie,

Helga

• Bijoutifull You

wat ik aan sommige van mijn klanten merk is dat ze heel lomp zijn met de nagels, wat je ook adviseert. en daar moet je ook zelf mee leren omgaan.

vooral nagelbijters zijn natuurlijk langere nagels niet gewend en moeten er echt mee leren omgaan.

op een gegeven moment zie je ook wel hoe de breuk is en vaak kan je dan raden hoe het is gebeurd. dus of het aan jou ligt of niet.

ik heb 5 reparaties in het arrangement en die maak ik vaak nog geen eens op.

je moet wel meer gaan vragen hoor.

het is niet alleen je materiaal wat je er in steekt, maar ook je tijd he. dus je arbeidsloon zal ik het maar noemen.

als je helemaal de opleiding klaar hebt, moet je proberen voor een gewone set min. 40 euro te vragen.

succes.

Esther

• Lokje KvK

Helga, ook ik heb een arrangement voor nagelbijters. Hiervoor moet de klant

€ 135,= voor betalen. En dat heb ik verdeeld als volgd: 1 set nagels, contrl. na plm. 4 dagen, dan 3 weken achter elkaar 1x p/w controle + 1 klein flesje nagelriem olie. in deze periode zijn de garantie's inbegrepen op voorwaarde dat ze zelf niet heeft zitten sleutelen. Na 4 weken bekijk ik de situatie en maak dan een afspraak voor het nabehandelen. Voor deze afspraak trek ik standaard 3 1/2 uur uit, en zeg mijn klant ook dat ze ruim de tijd moet hebben want dat het zo'n klus is om het hele zaakje dan in model te krijgen. En vertel haar ook wat de nabehandeling dan gaat kosten excl de reparatie's die gedaan moeten worden. Wat zij niet weet is dat ik als “NIET MEER BIJT beloning” , na het nabehandelen haar een manicure geef compleet met scrub, parrafinebad en handmassage. Na deze behandeling krijgt ze van mij een white block mee. Ik geef bewust in het begin geen vijl mee en als ze deze wil kopen zeg ik haar eerlijk dat ik liever niet heb dat ze zelf gaat vijlen. Zo probeer ik geprust voor te zijn. Ze mag me wel altijd bellen als ze denkt dat er iets weg gevijld moet worden.

Nou het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat mee kan.

En als ik jou was zou ik idd wat meer gaan vragen. Het is fijn dat je kunt oefenen maar de mensen maken gauw misbruik van de goedheid.

• helga

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Ik kreeg daarstraks weer van diegene een tel. dat er 3 nagels los waren(balen), en nu heeft ze , ze er allemaal afgehaald.

Ze zei dat ze, ze eerst wilt laten groeien een stukje, en dan mij weer belt.

Maar ja dat betwijfel ik.

Ik voel mijzelf hier best rot onder, het was mijn eerste nagelbijter, en dan gelijk dit!

Moet ook eerlijk zeggen dat ik dat niet in de opleiding heb geleerd, en dat dus ook een gemis vind.

Ik had deze klant van mijn lerares doorgekregen, en nu heb ik er spijt van dat ik haar aanbod had aangenomen, dit had ik nooit moeten doen, omdat ik er nog geen ervaring in heb.

Ik weet niet hoe ik dit een volgende keer moet doen als er iemand belt, die dus nagelbijt.

Mijn zelf vertrouwen is dus ietsje afgenomen, maar ik neem aan dat dat ook wel weer goed komt.

Groetjes Helga