wanhopig?

• karin

Hallo Dames,

Ik ben nu alweer een paar maandjes klaar met mijn gel opleiding. Zet een set nagels bij mezelf (wat ik een hele klus vind) en……. verder dus niets. Geen klantjes en dus ook nog geen kvk, misschien dat ik hier wel een denkfout in maak ik weet het niet. Heb ook niet het zelfvertrouwen op dit moment om klantjes te hebben. Ik ben terug naar de opleiding geweest maar zij zeiden dat ik prima een set nagels op kon zetten. Zelf denk ik dat ik veel te snel luchtrandjes heb en nog niet genoeg op snelheid ben. Ik lees elke dag dit prikbord en heb sterk het gevoel dat jullie ook veel meer met acryl doen en de gel ook op een andere manier op zetten (in meerdere laagjes, en dus niet in 1 x met een bolling zoals ik heb geleerd) Ik denk dat ik achteraf (jaja manlief heeft me gewaarschuwd) niet de juiste opleiding heb gedaan. Ik voel me heel erg waardeloos en denk dus dat ik nooit een klant kan vinden. Zelfs een goedkopere prijs (de prijs die ik hanteerde tijdens de opleiding) helpt niet. Zoonlief heeft een mooie site gemaakt, ook niet. Twee keer mensen gehad die 1x nagels wilde en dus geen nabehandeling. Ik ben hier best heel errug verdrietig over Hebben jullie nog tips voor mij? Alvast bedankt en groetjes Karin.

• Bijoutifull You

alle begin is moeilijk meid.

wat ik je zeker adviseer is om ook een acryl opleiding te doen.

je kan je klanten veel meer bieden dan en ja ik merk ook dat er meer mensen zijn die acryl kiezen als gel.

ik heb van alle klanten nog geen 1/3e gel.

hier een aantal tips:

breid uit met je mogelijkheden, zodat je verschillende dingen te bieden hebt.

zorg voor goede reclame d.m.v. flyers (evt. zelfgemaakt) en gooi die in de bus bij jouw huis.

probeer te adverteren in de kranten bij jou in de buurt en zet daarin een actie. dus bijv. ter inlevering van deze advertentie een korting of een gratis nagelriemolie of een nailart-je kado. noem maar op.

je moet jezelf bekend maken en desnoods in een regio krantje elke bijlage je advertentie zetten.

dan kom je steeds weer terug en wek je nieuwsgierigheid. de mensen gaan je herkennen.

je website overal aanmelden is ook een goede reclame.

geef aan nieuwe klanten een paar visitekaartjes mee, voor vriendinnen/familie die de nagels mooi vinden.

mocht dit zo voor jezelf niet lukken, probeer dan is te informeren bij een kapsalon of zonnebankcentrum of er een mogelijkheid bestaat om een plekje te huren.

dan heb je o klantjes want iedereen die daar langsloopt ziet alles van dichtbij en degenen die van nagels houden zullen zeker een keer bij je langskomen.

hoop dat je hier wat aan hebt allemaal.

geef ook even je website, kan ik kijken of je daar evt. nog wat aan kan veranderen.

goed idee?

meid, zeker niet wanhopig zijn. het duurt gewoon even voordat alles gaat rollen en als je gaat merken dat je klantjes meer gaan worden dan kan je je inschrijven. tot die tijd heeft dat nog geen zin, want dan zit je onder de grens van bijkomende inkomsten.

heel veel succes, probeer alles op alles te zetten om jezlef bekend te maken!

groetjes Esther

www.bijoutifullyou.nl

• helga

Hoi Karin,

Geef het wat tijd, ook ik ben net klaar en eigenlijk best wel een beetje ongeduldig.

Ik heb met mijn man een kamertje klaar gemaakt,en zit dus eigenlijk te wachten op klanten.

Ook heb ik een website, aangemeld bij google enz. alleen dat duurt een tijdje voordat het er door is.

Ik snap best dat je wilt oefenen, en het is jammer dat ik niet bij jou in de buurt woon, anders hadden we op elkaars nagels kunnen oefenen.

Visitekaartjes heb ik ook gemaakt, en bij de winkels posters gehangen, maar ook geen reactie, wie weet als het weer beter wordt, dan krijgen de mensen ook vaak meer zin om iets te doen en veranderen.

Ik hoop dat je snel een klantje krijgt en als ze weggaan, maak dan gelijk alvast een afspraak voor over 2 of 3 weken.

Groetjes en succes Helga

• Susanne in opleiding

Beste Karin,

Ik heb heel lang precies het zelfde probleem gehad als jou, deed alleen maar gel en de klanten die ik al had kwamen bijna nooit terug. Toch moet je de hoop echt niet opgeven!!! Ik heb gewoon geduldig gewacht, niet opgegeven, een beetje reclame gemaakt enz. en nu loopt het super! Ik ben een allround opleiding aan het volgen (ben ik op het moment nog steeds mee bezig), en ik vind het super! Ik heb er heel veel lol aan en de klanten stromen binnen. Ik heb de laatste tijd echt een leuke klantenkring. Ik merk gewoon dat sinds ik bezig ben met de allround cursus, de klanten zich aan het verdubbelen zijn en ook allemaal weer terug komen. Ik kan het soms zelf niet eens geloven omdat dit iets is wat ik altijd al heel graag wilde, maar niet lukte. Ik zou de hoop echt niet opgeven en ik zou inderdaad mijn kennis gaan uitbreiden als ik jou was. Dan gaat het je zeker lukken!!! Kom op!

Groetjes Suus

www.studio-allure.nl

• apie

Eerlijk gezegd vind ik de beste reclame: Een mooi setje nagels! Ik ben begonnen om bij 3 vriendinnen nagels te doen en die waren zo mooi, dat zij er enthousiast over waren, maar ook hun vriendinnen/zussen/collega's etc. Dus zo ging het balletje rollen bij mij. Ik heb in het begin mooie flyers laten maken en die alleen bij mij op de sportschool gehangen. Maar ik kreeg het zo druk door via via, dat ik ook maar met die flyers gestopt ben, want anders moet ik “nee” verkopen, en dat wil ik niet. Mijn advies is: Inderdaad een goede opleiding volgen, zeker all-round!

• karin

Lieve lieve dames

Heel erg bedankt voor jullie opbeurende woorden. Ik ga weer even stevig nadenken en snel weer een hele mooi set bij mezelf zetten. Ik ga ertegen aan, ook zeker met flyers en wat meer promoten bij vriendinnen enz. En Esther, mijn zoon gaat nog een paar dingetjes aanpassen aan mijn site en dan geef ik het even aan je door. Heel erg bedankt allemaal. Groetjes Karin

• karin

Hoi Karin

Wat iedereeen al tegen je heeft gezegd De hoop niet opgeven alles heeft zijn tijd nodig,alleen heb ikzelf ook een opleiding gedaan met alleen gel en ik kom er nu zeker van terug want niet op iedere nagel kan gel en dat is iets wat ik bij mijn opleiding centrum ook niet heb geleerd ,achteraf ook de verkeerde opleidingcentrum gekozen.Ook het produkt gel is mij niet goed bevallen(dit merk) maar probeer desnoods een instapcursus om een andere gel te proberen .

Veel succes naaamgenoot