roken in de salon

• Esther kvk

wie laat dat wel toe en wie niet

ik dus niet.

zo wie zo rook ik zelf niet en mijn man ook niet, dus in huis is het al rookvrij maar in m'n salonnetje wordt zeker niet gerookt.

acryl en sigaretten zie je het voor je… PANHG, dag salon.

toch liep ik vandaag langs een salon bij mij in de buurt en daar zaten ze met z'n tweeen lekker onder het nagelen te roken.

klant en styliste.

dat snap ik dan niet.

hoe denken jullie er over?

Esther

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Esther,

Mijn man en ik roken wel, maar alleen buiten, omdat wij een kindje hebben.

Maar in mijn sallonnetje (tot nu toe alleen nog modellen gedaan voor de manicure), mag nu en straks als ik voor mijzelf begin, ook niet gerookt worden.

Buiten het feit dat het gevaarlijk is, vind ik het ook nog eens heel erg vies.

Dus ook al rook ik zelf, niet in de salon.

Dan wachten ze maar…moet ik ook.

Groetjes Rieneke

• Marianne kvk

Ik ben een absolute tegenstander van rook. Ik heb het altijd in mijn keel dus mijn visite thuis weet dat en rookt niet, of buiten. sowieso heb ik een kindje en heeft een puffer voor zijn luchtwegen. Ik heb 2 klanten die roken, maar niet bij mij in de salon. Eentje neemt een rookpauze, en dan ga ik met haar mee naar buiten ff gezellig. Maar dat is echt een uitzondering hoor. Als er nieuwe klanten komen en ze zouden het vragen zeg ik ze de redenen dat hier in mijn salon niet gerookt kan worden….

GrMarianne

• yvon KvK

Hoi

Ik rook zelf niet en wil ook niet dat er gerookt wordt. Ik heb ook geleerd dat de nagels geel kunnen uitslaan door de rook als je er mee bezig bent om ze op te zetten. Ik hoor en zie het ook wel eens in nagelstudio's dat het wel mag. Bij mij dus ook niet!

groetjes Yvon

• Susanne in opleiding

Ik rook zelf wel. Maar niet in huis. Ik rook altijd buiten en ik rook niet heel veel. In mijn sallonnetje wordt niet gerookt. Ik vind het stinken en ongezond als je de hele dag in die kwalm blijft zitten. mijn klanten weten ook dat er niet gerookt mag worden en doen het daarom ook niet. sommige klanten gaan dan even naar buiten maar de meesten zeggen altijd van ik hou het nog wel even op. En wachten tot ze klaar zijn.

Groetjes Suus

• Magic Nails Sittard

Eeehhh hier een slechter voorbeeld…

Ik rook wel en heel veel van mijn klanten ook. Wij hebben nu een helft van de zaak rookvrij, aan de nageltafels mag niet gerookt worden, aan de andere kant, bij de koffietafel wel. Tot na de komende vakantie in juli en dan geldt er een totaal rookverbod.

Groetjes Miranda

• Esther kvk

dat is al een oplossing ja een rookvrij gedeelte, maar waar het mij om ging is dat ik zo verbaasd was om te zien dat een nagelstyliste onder het nagelen lekker zit te paffen met haar klant. als ik het zo mag uitdrukken.

ik vind dat zelf onhygienisch en voor de hechting van je kunstnagels is het ook niet een uitkomst. toch?

daar was ik benieuwd naar………. :-)

groetjes Esther