Hoi,
Ik ben nog in opleiding, en weet eigenlijk nog niet wat ik ermee wil gaan doen, maar eigenlijk helemaal voor een erkende branche-ver. waarbij iedereen die aan bepaalde eisen voldoet zich aan kan sluiten. Ik heb een balletstudio, iets compleet anders, maar zit daarbij wel in een branchevereniging. Dit is niet alleen erkenning, maar ook administratieve informatie. Draai jij bijvoorbeeld muziek in je salon, moet je hiervoor wel Buma-Sena kosten betalen. Dit zou dan eventueel collectief kunnen, Een ideaal computermethode om je klantenbestand in bij te houden, zou dan te downloaden zijn. Er kan ook een “zwarte” klantenlijst onder de aangesloten leden komen, die via e-mail verspreid word. Of collectieve; dus goedkoper inkopen. Workshops op touw zetten. Misschien een verplichting van minstens 1 keer per jaar zoiets te volgen om jezelf up-to-date te houden. Is tenslotte in bijna alle branches zo. Een garantiebepaling opzetten. Zodat iedereen dezelfde kwaliteit kan bieden. Het maakt niet uit of dit in een salon of achterkamertje is.
Waarom gaan we ons er niet met zijn allen in verdiepen om zoiets op te zetten??
Het zal veel tijd (en geld) kosten misschien, maar dan heb je wel wat. Beter dan zo'n oplichter. Misschien is het mogelijk om dit i.c.m. Profnail en diverse groothandels te doen. De opleidingen van kwaliteit kunnen zich aansluiten. Zodat zij andere nagelstylistes kunnen benaderen via forums etc. En wettelijk vast laten leggen natuurlijk, dat je het allemaal wel via de officieele (en dan erkende) weg doet.
In principe is het beter dit door ervaren nagelstylistes te doen dan door een oplichter. En die beunhazers vallen dan zelf wel een keer door de mand.
Er moet toch iets te bedenken zijn voor een “Anbos” onder de nagelstylisten.
Ik wil me er best in verdiepen hoor, hoe zoiets werkt. Wie doet ermee of zijn jullie meer van veel woorden, geen daden. Zoals ik al zei, ik ben nog maar net begonnen maar heb wel veel ondernemerservaring.
Als we allemaal de handen ineenslaan komt er vast iets moois van de grond.