Hoi allerliefste dames van het prikbord ;-)
Vanochtend ben ik gebeld door de meneer van BNNS (wel voor de tig duizendste keer maar toch)
Hij heeft het hele idee achter van nagelstyliste een erkend berope maken, uitgelegd en dat trekt mij toch wel aan.
Ook zijn zij van de week dus benaderd door de Prof Nail en die werken er ook aan mee.
Wat hij wist te vertellen is dat idd. al eerder pogingen zijn gedaan om het beroep erkend te maken, maar dat dit niet is gelukt omdat dat niet door proffessionele bedrijven werd gedaan.
Zij hebben dus al eerder beroepen erkend kunnen maken en werken nu ook voor ons al samen met verzekeringsmaatschappijen en noem maar op.
Alle kanten die een styliste ook nodig heeft als ze voor zichzelf begint.
Verder hopen zij een hoop groothandels aan te trekken zodat er leuker (qua prijs) kan worden ingekocht en dat de groothandels zelf alleen nog maar gaan verkopen aan styliste's met zo'n erkend diploma.
Dit houdt dus in dat dames in opleiding hier ook van kunnen profiteren, mits ze zich inschrijven.
Het is de bedoeling dat je vanaf 2006 niet meer zomaar je opleiding kan doen.
een opleiding van 3 uur via marktplaats en zonder diploma wordt dus niet meer getolereerd.
Degenen die dus al styliste zijn moeten een nieuw examen doen en krijgen dan een nieuw diploma met vermelding op een bepaalde site etc.
Zo kan iedereen dus zien wie er wel erkend zijn en is het dus voor de klant makkelijker zoeken.
In het vervolg heb je dan dus erkend bij je naam staan.
ik vond het heel moeilijk om te beslissen, omdat er hier natuurlijk ook al twijfel was of het allemaal wel echt was.
Ik heb toch besloten om in te schrijven. Ik was wel benieuwd hoeveel leden er nu dan al waren en dat zijn er op dit moment 31.
Ik ben overstag gegaan omdat de Prof nail nu dus ook meewerkt hieraan.
Dat heeft mijn twijfels in ieder geval weggenomen.
Nou dat was het weer, misschien weer meer duidelijkheid voor jullie.
Groetjes Esther