nieuws over de branchevereniging

• Esther kvk

Hoi allerliefste dames van het prikbord ;-)

Vanochtend ben ik gebeld door de meneer van BNNS (wel voor de tig duizendste keer maar toch)

Hij heeft het hele idee achter van nagelstyliste een erkend berope maken, uitgelegd en dat trekt mij toch wel aan.

Ook zijn zij van de week dus benaderd door de Prof Nail en die werken er ook aan mee.

Wat hij wist te vertellen is dat idd. al eerder pogingen zijn gedaan om het beroep erkend te maken, maar dat dit niet is gelukt omdat dat niet door proffessionele bedrijven werd gedaan.

Zij hebben dus al eerder beroepen erkend kunnen maken en werken nu ook voor ons al samen met verzekeringsmaatschappijen en noem maar op.

Alle kanten die een styliste ook nodig heeft als ze voor zichzelf begint.

Verder hopen zij een hoop groothandels aan te trekken zodat er leuker (qua prijs) kan worden ingekocht en dat de groothandels zelf alleen nog maar gaan verkopen aan styliste's met zo'n erkend diploma.

Dit houdt dus in dat dames in opleiding hier ook van kunnen profiteren, mits ze zich inschrijven.

Het is de bedoeling dat je vanaf 2006 niet meer zomaar je opleiding kan doen.

een opleiding van 3 uur via marktplaats en zonder diploma wordt dus niet meer getolereerd.

Degenen die dus al styliste zijn moeten een nieuw examen doen en krijgen dan een nieuw diploma met vermelding op een bepaalde site etc.

Zo kan iedereen dus zien wie er wel erkend zijn en is het dus voor de klant makkelijker zoeken.

In het vervolg heb je dan dus erkend bij je naam staan.

ik vond het heel moeilijk om te beslissen, omdat er hier natuurlijk ook al twijfel was of het allemaal wel echt was.

Ik heb toch besloten om in te schrijven. Ik was wel benieuwd hoeveel leden er nu dan al waren en dat zijn er op dit moment 31.

Ik ben overstag gegaan omdat de Prof nail nu dus ook meewerkt hieraan.

Dat heeft mijn twijfels in ieder geval weggenomen.

Nou dat was het weer, misschien weer meer duidelijkheid voor jullie.

Groetjes Esther

• Lokje KvK

Heb je ook contact gehad met de Prof Nail ?

Want ik heb begrepen dat er 2 verschillende bezig zijn.

• karin

Hallo allemaal,

Poeh wat is het nu ingewikkeld voor me aan het worden. Ik zit nog zo te twijfelen of ik acryl er bij zal gaan doen (heb gel en manicure) en wat moet ik nou met de branche vereniging gaan doen. Ik heb nog maar twee klanten gehad, dus die 50 euro gaat niet lukken. Natuurlijk kost het tijd om de salon op poten te zetten.

Maar we moeten dus weer examen doen enz. Ik vind het op zich een goed plan een branche vereniging maar wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Ik denk dat ik beter even met alles kan wachten? Graag jullie advies.

groetjes Karin.

• Lokje KvK

Ik durf hier geen advies over te geven. Want wat is wijsheid. Persoonlijk wacht ik het maar rustig af.

• Esther kvk

Daar ben ik dan weer met nu echt goed nieuws van een andere kant.

Heb net toch nog even de Profnail gebeld en die blijken dus helemaal niet mee te werken met de BNNS.

Sterker nog, de Prof nail zelf is bezig om een branchevereniging op te zetten.

Er is al een heel bestuur opgezet met styliste's en secretarissen en dit wordt dus volledig ondersteund door Profnail.

Zij hebben groen licht en mogen dus doorgaan met dit verder opzetten.

Meneer van de Profnail heeft mij ook gevraagd om dit alles hier neer te zetten.

Er wordt momenteel heel hard gewerkt hieraan en er is dus ook besproken dat als de profnail door mag gaan, de meneer van de BNNS op moet houden met het verder opzetten van zijn plan.

Bovendien is de contributie veels te hoog volgens de profnail en zal die dus bij hun een stuk lager zijn.

Na het stukje van vorig jaar van, waar moet dit heen…. is de profnail alles in volle gang gaan zetten.

Er zijn al heel veel vragen/klachten binnen gekomen over de BNNS meneer, om het maar zo te noemen, bij de prof nail.

dus meiden, ik neem mijn eerste mail van deze topic terug en zal mijn inschrijfformulier dus ook zeker niet opsturen naar de BNNS.

ik zal deze meneer een mail sturen dat ik er vanaf zie en adviseer jullie hetzelfde te doen.

in de aankomende profnail kunnen jullie alles hierover lezen en in september op de beurs is de lancering hiervan.

hoop zo nu dus de juiste informatie te hebben gegegeven en alle twijfels weg te hebben genomen.

Enne Lokje meid, bedankt voor je reactie. had die meneer dus zo vertrouwd en er dus niet aan gedacht om de profnail te bellen voor alle zekerheid.

Esther

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Nou, dan wacht ik toch maar af wat ProfNail doet……….

Dank je wel dames!

Groetjes, Peet

• Esther kvk

ik ga voor de prof nail ja.

ben daar al zo lang lid van, dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Esther

• jolanda

Bedankt esther voor het uitzoeken na je eerste bericht wou ik al vragen of je prof nail had gebeld hier over om te checken of het verhaal klopte van maneer.

Maar je was zelf al zo bij de hand dus was gelijk mijn vraag beantwoord.

Heel erg bedankt denk namens alle meiden

Groetjes Jo

• Beads-enzo

Ik word al weken lastig gevallen door deze mensen van BNNS. Iedere keer maar vertellen dat ik niet mee wil doen. Maar luisteren doen ze niet. Vandaag ben ik weer gebeld.

Voor mij is EUR 50,- in de maand veel geld. Ik heb een goede opleiding gevolgd en doe dit werk partime. Naast mijn nagelstudio heb ik een schoonheidssalon. Hier ben ik wel lid van een branchvereniging. Je kunt het geld tenslotte maar 1 keer uitgeven. Ja maar mevrouw u verdient het geld snel weer terug met kortingen. Nou volgens mij niet, want ik werk met de producten van Magnetic en die koop ik altijd op een beurs op tijdens een open huis. Dat scheelt tenslotte ook weer een hoop geld.

Ik en blij om eens van andere te horen dat ik niet de enige ben die slechte ervaring heeft met BNNS.

Nou maar hopen dat we snel iets van de Profnail horen over de branchvereniging waar hun mee bezig zijn.

Groetjes Véronique

• Esther kvk

hoi,

ik heb me afgemeld bij de bnns en nog word ik zowat elke dag gebeld.

ik neem nu dus niet meer op, word er gek van.

in het volgende nummer van profnail, kun je alles lezen over hun aankomende branchevereniging.

dus wacht maar met spanning af hahah.

Esther