sommige klanten.....

• Esther kvk

jaja nog een nieuwe topic alleen minder positief helaas.

ik ben zo pissed….. en weet niet goed hoe ik het nou moet aanpakken.

zaterdagochtend had ik al vroeg een klant staan. haar dochter was jarig en ze wilde dus vroeg. nou prima dan doen we het eerder als normaal.

10 uur zou ze bij me zijn.

5 voor 10 belden er 2 meiden op of ik nog een plek had voor hun nagels.

nee had ik dus niet.

10 uur een klant en 's middags had ik een andere afspraak.

nou je voelt het dus al…. 10 uur was ze er dus niet…

11 uur nog niet…

ik baalde want ik had wel die 2 andere meiden kunnen helpen.

half 12 belde ik de desbetreffende lady op en er werd opgenomen en gelijk weer opgehangen.

aangezien ik geen voicemail kon inspreken heb ik een sms gestuurd met dat we dus een afspraak hadden vanochtend en dat ik haar niet heb gezien en dat ik het op prijs stel als ze me even belt.

tot op heden niets gehoord dus…. ik vind het zo onbeschoft!

als je niet kan of er is wat bel dan even. maar nee…….

ben je niet tevreden, wat dat zou ook nog kunnen, bel dan, dan kan ik er wat aan doen, maar nee ook niet.

nu heb ik dus geen klant gehad en ben ik er dankzij haar ook 2 misgelopen.

en daar baal ik van.

als ik had geweten dat ze niet kon komen dan had ik tegen die meiden gezegd kom maar gelijk.

wat kan je hier nou aan doen he…… ik zat eerst te denken om met geheim nummer te bellen, want ik wil toch graag weten waarom ze niet is gekomen.

wat doen jullie in zo'n geval.

het is wel eens eerder gebeurd hoor bij klanten, maar dan belde ze toch later op, of ik belde en dan was het weer geregeld.

je hebt toch tijd vrijgepland voor haar.

ik ben benieuwd naar de reacties.

Esther

• amber

jij hebt je best gedaan door contact met haar te zoeken.

ik zou nu wachten op haar reactie,en als die niet meer komt probeer het dan te vergeten.

en lekker nagels maken bij de mensen die blij zijn om bij jou terecht te kunnen.

groetjes amber

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Ik had vorige week ook zo'n klant:

Ik werkte vorige week alleen op afspraak (i.v.m. herstel na mijn operatie), terwijl ik normaal gesproken gewoon de hele week in de studio in Wageningen aanwezig ben - ook als ik geen klanten heb… Dus 's morgens komt er een dame langs om een afspraak te maken en toevallig zou ik eigenlijk die dag vroeg naar huis gaan.

Maar ja, voor klanten doe ik veel (niet alles, maar wel veel ;-) ) dus ik lat haar die zelfde middag nog komen…

Wat denk je? Komt dus mooi niet opdagen he?

Ik heb haar gebeld (ik vraag altijd contactgegevens van de klant…) en tot 2x toe de voicemail ingesproken dat ik speciaal voor haar langer was gebleven en dat ik graag zou willen weten waarom ze 's morgens een afspraak maakt en vervolgens 2 uurtjes later niet komt???

Ik heb niets meer van haar gehoord, maar als ze terug komt en ze laat het dan weer afweten dan breng ik haar het volle tarief in rekening!

Ik kan hier idd ook zo pissed van worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat denken die mensen wel niet? Dat wij niets anders te doen hebben en dat zij onze enige klant zijn???

Ik snap dat niet hoor…

grmpf :-(

• Esther kvk

ik heb dus op mn afspr. kaarten ook staan, 48 uur van te voren afbellen om rekeningen voor de besproken tijd te voorkomen… zo iets dergelijks.

maarja ik heb alleen een nummer.

en weetje wat ook zo moeilijk is.

stuur maar eens een rekening op, die krijg je echt niet betaald hoor.

loop je er maanden achteraan en dan kan je het alsnog afblazen.

misschien bel ik de dame in kwestie nog maar een keertje met mn nummer uit.

ik wil gewoon graag weten wat de reden is dat ze niet komt.

heb het gevoel dat ik het toch allemaal strenger moet aanpakken, want het gebeurt steeds vaker dat ze niet komen, of terugbellen voor een afspraak en dat gewoonm niet doen.

erg frustrerend!

esther

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Toch kun je volgens mij zo'n rekening wel sturen hoor!

Ik heb dat ook op mijn afspraken kaartjes staan…

Ik dacht dat je dan eerst zelf een factuur moet sturen, dan 2x een herinnering, dan 1x een aanmaning + extra kosten en dan kun je een incassobureau inschakelen…

Let wel op een incassobureau dat werkt op de “no cure - no pay” basis, dan kost het je niets als het echt niet lukken gaat om te incasseren…

Het is idd veel moeite, maar als je dit resoluut volhoudt dan loont het echt wel denk ik… Ik weet het ook niet…

Het is bij mij pas 2x voorgekomen dat klanten het laten afweten zonder melding, maar het geeft wel een hoop ergernis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mariska kvk

ik heb net een nagelstudio geopend en mijn was het in de eerste week al gebeurt.

er kwam een meisje binnen en vroeg of ze haar nagels kon laten doen want ze had een feest die avond,ze kon gelijk plaats nemen maar ze kon niet pinnen bij me.

Ze ging eerst ff geld halen.

ik heb drie kwartier gewacht op haar en ze kwam maar niet op dagen en ze nam haar telefoon ook niet op.

De volgende dag kwam ze weer zonder een blik of bloos kwam ze binnen voor een afspraak ze kon 1 uur laten plaats nemen ze was helemaal blij.maar ze kwam weer niet op dagen.als ze weer bij me binnen kom dan mag ze lekker iemand anders in de maaling nemen maar mij niet.als ze nu al niet op kom dagen met een nieuwe set dan kom ze ook niet op tijd met de nabehandeling.

groetjes mariska

• helga

Hoi Esther, ik ken dit probleem, ik had dat ook 2 weken geleden .

Een klant zou komen op een zatedag 12 uur, en nee niemand ik twijfelen of ik de tijd verkeerd had, en heb tot 14.30 gewacht.

Ook ik heb geen telefoontje gekregen, de volgende dag had ik gebeld, zegt die vrouw OOOOO dat was mijn dochter zeker, maar die is er nu niet.

Ik weet zeker dat zei hetzelf was, en ben ook een dag boos geweest.

Maar ja dit kan gebeuren, maar leuk is het niet.Het was beter geweest als dit soort mensen even afbellen, dan kan je nog wat regelen met andere klanten, of iets gezelligs gaan doen.

Laten we hopen dat dit niet te vaak gebeurt.

Groetjes Helga

• Esther kvk

nou het irriteert me gewoon dat ik nu niet weet waarom ze niet is gekomen.

ik hoor daar toch graag de reden van.

is ze het vergeten, misschien niet tevreden geweest? alles kan.

mocht dat laatste het geval zijn, dan hoor ik het zeker graag want dan kunnen we er misschien nog uitkomen, snap je.

ben niet de beroerdste dus alles valt op te lossen.

maargoed, er wordt niet opgenomen helaas, dus ik denk dt ik pech heb gehad.

heb wel gelijk een melding op mijn site gezet, in de hoop dat ik dit soort dingen kan voorkomen.

Esther

• helga

ja gelijk heb je, ik wou dat ook weten toen.