Foto's van nagels

• Marianne kvk

Hoi allemaal. Ik heb inmiddels de profnail weer in huis en van de voorkant werd ik helemaal vrolijk, het springt er echt uit t.o.v. de ander Profnails. Complimenten, tof hoor Tamara!!! Echter lukt het mij niet om scherpe foto's van mijn nagelwerk te maken. Hoe krijgen jullie die foto's zo mooi scherp? Ik vind het belangrijk om de kleur (van het nagelbed) en de vorm van de smileline goed vast te leggen Ik heb een digitale camara van 3100 pixels van NIkon, die moet toch goed zijn of niet? Als ik overdag of 'savonds een close up foto van nagels wil maken geeft de camera een tegenflits en wordt de foto overbelicht. Wie kan mij advies geven?? groeten van Marianne

• Esther kvk

foto's maken met daglicht en inzoomen ipv cam. dichtbij houden, dan zijn ze niet scherp.

overdag zou ik ff kijken wat mooier is, met of zonder flits.

esther

• yvon KvK

Hoi Marianne

Ik heb een canon A70 (3.2 mega pixels) en maak mijn close-up foto's van nagels altijd met de macro stand. Ik gebruik geen flitser en probeer zoveel mogelijk met daglicht te fotograveren. Soms zet ik mijn lamp op zo'n manier neer dat ik licht van de achterkant heb of zo. dat is iets wat je uit moet proberen. Ik zet mijn fototoestel trouwens ook niet op de automatische stand. Bij mij staat hij op TV, wat het betekend weet ik niet maar dat is het standje wat de beste foto's geeft van dicht bij. Met deze stand maak ik ook foto's van de sieraden die ik verkoop via mijn site. Probeer gewoon een beetje te foefelen met je camara. Je moet gewoon even weten welk standje! Ha ha ha Waar gaat dit over….

Probeerse

groetjes Yvon

• Marianne kvk

Hoi Es en Yv,

ja leuk, zal eens wat proberen…. hi hi..:)

volgens mij heb ik ook wat mogelijkheden op de camera en staat er ook tv op dus ga ik even aan de slag daarmee.

gr.Marianne

• Susanne in opleiding

Ik wilde ook al gaan meedoen aan de cover-competitie!!!

Ik heb zelf een sony digitale camera en ik doe het inderdaad ook zo.

- foto's bij daglicht zijn altijd mooier

- ik doe het meestal buiten

- geen flits gebruiken want dan wordt de foto vaak te licht

- Zet je camera op macrostand

- zoom in of zoom niet. Is wat je zelf het makkelijktste vind

- Kijk of je camera genoeg megapixels heeft in verband met de grootte (A4) van de foto

Ik maak mijn foto's altijd in de tuin, met mooie bloemetjes en zo erbij. Zie er vaak super uit. Wie een voorbeeldje wil moet maar even mailen. (ben natuurlijk geen professionele fotograaf, maar als ik meedoe aan de covercompetitie wil ik mijn foto's uiteraard wel zelf gaan maken!)

Succes allemaal!!!!

Groetjes Susanne