Nieuwe ronde, nieuwe kansen???

• Danielle, Bisjoe4joe

Het zal een lang verhaal worden, maar ik wil t toch ff met jullie delen! Ik heb net mijn nagels laten doen en dit verhaal kan volgens mij zo de profnail in: Gruwelstudio!

Nou, nadat die 1e nagelstyliste die ik had gevonden voor de 2e keer afzegde (Ik zou gister gaan maar werd voor de 2e keer weggestuurd toen ik daar voor de deur stond, ze had geen tijd….) ben ik in het centrum een nagelstudio anex kapsalon binnen gelopen. Het zag er op t 1e gezicht heel netjes en profi uit, en ik heb dan ook gelijk een afspraak gemaakt voor vanochtend 10uur. Toen ik binnenkwam wist niemand van mijn afspraak en was ze net met iemand anders bezig. Kan gebeuren dacht ik, dan wachten we toch gewoon ff? Die andere klant werd weggestuurd omdat ik een afspraak had en zij niet, best lullig voelde ik me toen, maargoed….

Ik wilde graag een nieuwe set. Ik was vd week mijn oude nagels eraf aan t vijlen, tot mijn vriendje zei: Laat zitten joh, kun je gelijk zien hoe dat hier in zijn werk gaat! Goed idee inderdaad, dus de overige 5 heb ik laten zitten…

Het begon al goed…. Ik mocht plaatsnemen op een houten klapstoeltje, en er werd niks schoon gepakt. De handdoek zat nog onder de brokken en vijlsel vd vorige klant, de vijlen waren smerig, zelfs het stukje keukenpapier dat gebruikt werd met t acrylen werd niet vervangen. (Volgens mij omdat t inmiddels vastgegroeid zat aan de handdoek, maargoed…) Nou, zonder wat te zeggen of vragen begon ze mijn vingers waar nog gelnagels opzaten in te wikkelen met watten aceton. De overige nagels werden alvast voorzien van tips. (Scheef en vol lucht…..) Daarna werden de watten eraf gehaald en begon ze met het eraf halen vd gelnagels. Ze pakte een tangetje, en probeerde hiermee tussen mijn eigen nagel en de gel te komen, om het er zo af te @!#$…. Dat lukte niet ik heb toen gevraagd of ze hier alsjeblieft mee wilde stoppen omdat t echt pijn deed, en omdat ze op deze manier mijn eigen nagels om zeep helpt! Weer geen reactie, ze ging gewoon door. Toen heb ik mijn hand weg getrokken, en nogmaals gevraagd of ze de nagels eraf wil vijlen, omdat de gel totaal niet losgelaten of opgelost was door de aceton, en dat ze me echt pijn deed als ze op deze manier doorging! Met een zucht werden de nagels eraf gevijld, tot ik het idee had dat zelfs mijn eigen nagels verdwenen waren…. Brandend en roodgloeiend waren ze!

Nou, alles was er bijna af…. Nu weten jullie misschien wel, dat als je al heel lang kunstnagels hebt, dat je velletje aan de achterkant tegen je nagel aan groeit. Toen ze mijn eigen nagels korter wilde knippen om de tips te plaatsen schoot ik 1 keer tegen het plafond! Ze knipte recht mijn vel in! Bloeden als een rund joh! Zonder blikken, blozen of een simpel sorry wilde ze nog meer vel eraf knippen, want daar zaten nog resten gel aan en bungelde los naast mijn nagel…. Dat mens begon als n idioot aan dat bloedende vel te pulken, dus heb ik gevraagd of ik t zelf mocht doen, want t deed echt f***ing pijn! Het vieze keukenpapiertje werd tegen mijn vinger aangeduwd tegen t bloeden, maar toen heb ik zelf maar een zakdoekje uit mijn tas gehaald…..

Op de overige nagels werden de tips geplakt en mevrouw begon te vijlen of haar leven ervan af hing… Weer errug auw, maar ik durfde al nix meer te zeggen…. De acryl werd erbij gepakt, smerige potjes waar de klonten aanhingen, en een penseel die minimaal 800jaar oud was…. Het was ook geen nagelpenseel, maar zo'n kwast uit de hobbyzaak met van die ruwe haren. De manier van opbrengen was best grappig om te zien. Ik heb het vroeger geleerd op de Amerikaanse wijze, de one bol methode en was jaren later ook verbaasd toen ik iemand bezig zag met die 3 stappen! Dus ik dacht: Ieder zijn eigen werkwijze toch? Ze werkte heeeeel nat, met steeds kleine beetjes. Toen ze begon af te werken heb ik haar gevraagd of ze ze heel erg 4kant wilde vijlen, dat vind ik namelijk erg mooi. Ook daar werd niet op geantwoord, ze vijlde lekker op haar eigen manier…..

Ik wilde ze dus ook nog mooi laten bewerken met nailart, maar op dat moment belde mijn vriend dat ie de auto nodig had en of t nog lang duurde (Ik zat al ruim 3 1/2uur….) dus heb ik gezegd dat ik ze naturel wilde houden en heb afgerekend. Ik was allang blij dat hij belde, want ik zat al ruim 3 1/2uur met mijn hoogzwangere pens op die houten kruk en snakte naar een glas drinken! Enne, als ik ze niet zou laten lakken kon ik ze zelf mooi in model vijlen.

Al met al vond ik t echt een hel! Mijn nagels doen pijn, het brand, ze zien er niet uit en om jullie te laten zien wat ik bedoel heb ik er foto's van gemaakt en op mijn site gezet, want ik weet niet hoe ik ze hier moet toevoegen…. Dusse, kijk maar op www.bisjoe4joe.nl en dan links in t menu zie je “foto's”. Hier heb ik ze ff bijgezet, wel met grote letters dat dit niet MIJN creatie is! Hihi! (Onderaan de pagina)

Toen ik thuis kwam heb ik ze zonder wat te zeggen aan mijn vriend laten zien want hij was ook benieuwd hoe t bevallen was…. Zijn reactie: “Jesus Daan…. En dit prutswerk heb je bij een echte salon laten doen? Ze zien er niet uit! Je bolling zit op de verkeerde plek en de vorm lijkt nergens op!” (Ik ben al 6 jaar saampies met vriendje, dus hij is inmiddels ook aardig op de hoogte van hoe t wel en niet moet! Hihi!)

Hoe dan ook, mijn vingers jeuken om te starten met mijn eigen studiootje hier! Deze salon hoorde toch bij de betere en was zo'n beetje ook de duurste op t eiland! Ik zeg niet dat alles slecht is hoor, want ik heb heeeeeeele mooie nagels voorbij zien komen hier! Ik heb gewoon 2x pech gehad denk ik…..

Doei doei!

Groetjes, Danielle

www.bisjoe4joe.nl

• yvon KvK

Hoi Danielle

Ik heb je foto's bekeken, aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh wat een ramp. Dit moet je naar de profnail sturen, want dit is echt te gek voor woorden. Wel vind dat je met een verhoogde hormonen spiegel erg kalm bent gebleven!!! Ik denk dat ik al lang uit mijn dak was gegaan. succes verder

Enne…toch maar zelf volgende keer je nagels doen???

groetjes

Yvon

• Dani(girl)

owat erg ik heb medelijde met je .Maar een vraag waarom heb je je dit laten aan doen?.Ik zou meteen op de vieze werk wijzen gewezen hebben.Maar ja dat ben ik me hart op me tong ik vind dit erg voor je. Wat was de prijs voor het setje en welke merk gebruikte ze.?Ik kom dus in zomer vakantie en ik ga zeker ook rond kijken.Ik heb wel een nagelstyliste voor je gevonden haar nagels ziet er ook super mooi uit en de te gekke nailart draagt ze ook op haar eigen nagels .Ze heeft ook als enige op het eiland een nailjet pro.Dus in jouw geval een uitkomst snel nailart met je toeter in die hitte.Ik heb ook een foto van haar maar ik weet ook niet hoe ik het werkt met die foto,s hier op.Hier heb je haar adress als je het nog aan durft . ik denk dat je voor de rest even het telefoon boek bij moet pakken voor een nummer en huisnummer.Maar dit heb ik voor je Marilu Lauffer.Lu Nail Disign Curacao.Wil je de foto die ik van haar heb stuur je email naar Palmboom81@hotmail.com Groetjes dani

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi hoi!

Nou, er waren meer redenen dat ik hier mijn nagels wilde laten doen… Ik was ten 1e natuurlijk heeeeeel erg benieuwd naar de werkwijze enzo op Curacao! Of dat heel anders zou zijn dan in Nederland.

En ten 2e heb ik nog niet al mijn spulletjes hier! Wij werden ruim een anderhalve maand voor vertrek al ingepakt door t verhuisbedrijf (vrij plotseling) , en onze meubeltjes ed. gingen dan in een container op de boot hierheen. Ik had nog veel klantjes staan in Nederland die ik niet zomaar af wilde zeggen, als ik nog 1x zou opvullen bij ze, hadden ze alle tijd om iemand anders te vinden, vond ik wel zo netjes. Ook wist ik niet of mijn materialen het zouden overleven in de container, Mey Liang raadde t namelijk ook af omdat gel bij meer dan 60graden ofzoiets een omslagpunt heeft waarna t onbruikbaar is. En onze container zou eerst nog een paar dagen hier in Curacao in de bloedhitte staan voor hij aan ons vrijgegeven werd, omdat de douane en drugshonden nog willen snuffelen tussen je spulletjes. Nou, ik denk dat een temperatuur van 60 graden dan wel gehaald wordt hoor, in zo'n container!

Maargoed, als t goed is worden binnen nu en een paar weekies mijn spulletjes hierheen gevlogen en dan kan ik lekker zelf aan de slag, dus hopen dat met een beetje bijwerken ze die paar weken overleven! Want ik doe t voortaan lekker zelf!!

Groetjes, Daan

• Leenepeen

Jeeeeeeezus mina Danielle,

Wat een puinhoop heeft ze van je nagels gemaakt zeg!!! En dan die ringvingerrrrrrr, wat erggg…….. Alles nagels schots en scheef met hobbels en bobbels brrrrrrr……

Dat ze dit mogen doen zo! Is dat normaal daar, dat ze de zaak eerst niet schoonmaken en desinfecteren? Maarja, je bent er nog te kort om je er in te verdiepen hoe ze daar cursus geven natuurlijk?

Maar normaal is het niet nee! Ik denk dat als jij je salon hebt, dat je onwijs veel klanten zult krijgen, aangezien ik op je site heb gekeken hoe jij nagels maakt…….

Heeel mooi hoor meis!!

Groetjes,

Leenepeen ( was Isabella )

• Danielle, Bisjoe4joe

Dank je Isabella! Leuk om te horen…. Ik heb er nu ook Xtra veel zin in om hier te beginnen! Ben net al druk bezig geweest een folder te maken!

Trouwens, ik heb 80gulden betaald voor die hap ellende aan mijn vingers….

Vrij duur voor nagels hier. De prijzen liggen gemiddeld tussen de 35,- en 80,-. De Antilliaanse gulden is ongeveer evenveel waard als onze oude gulden.

Ik dacht eraan om 80,- te gaan vragen voor gel, en 85,- voor fiber en acryl. Best balen dat ik zo moet zakken in prijs, maar ik moet me toch wel een beetje aanpassen aan de prijzen hier. Wat vinden jullie hiervan?? Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Danielle

• yvon KvK

Ik zou inderdaad voorlopig even meegaan met de prijzen op het eiland. En dan kun je als men in de gaten heeft dat jij wel mooi nagels maakt altijd weer de prijs een beetje opschroeven. Trouwens er komen veel cruiseboten met amerikanen daar. Zorg dat je daar ook een folder af mag geven!!!

succes verder..

groetjes Yvon

• Esther kvk

Daaaaaaaaaaaaaaaan, wat een ellende op die foto zeg. Mijn god.

Ik krijg al de kriebels bij het verhaal.

Het ziet er echt niet uit hoor. Dik, Lelijk en Onhygiensch…

Ik was allang opgestapt, nadat ze m'n nagels eraf gevijld had hahaha

Dan maar even geen kunstnagels.

Echt erg hoor.

Nou ga maar snel bevallen haha, dan kan jij aan je studio beginnen.

Laat ze maar een poepie ruiken, want als ze niet naar jou overstappen dan weet ik het niet hoor.

Wat een klompen zeg.

X Es

• Marianne kvk

MY GOODNESS, WHAT A MESS! Echt ik heb zoiets nog NOOIT gezien,zelfs niet tijdens cursusdagen (waar geoefend wordt). Daantje, ik wil je een advies geven om reclame te maken dat je een NEDERLANDSE GEDIPLOMEERDE nagelstyliste bent en dat je steriel werkt.Daar MOET je klanten op binnenkrijgen. Ik wens je heel veel succes met de bevalling (wanneer ben je ook al weer uitgeteld.) Ennuh, snel met je vinger in de soda, je moet er niet aan denken dat je een ontstoken vinger hebt tijdens je kraambedje. Waarom doe je zelf je nagels niet? Nu was je ook 3,5 uur kwijt…. Succes en beterschap meissie!!! gr.Marianne

• Nashendra

Hoi Danielle,

Ik heb de foto's gezien, en ik moet zeggen het ziet er niet uit meid.Had maar naar de nagels van de vorige klant gekeken,dan had je jezelf deze ellende bespaart.

Wat erg zeg.De mevrouw waar Dani erover heeft,ken ik ook.Het is een goeie,en is in brievengat.Ik had haar visitekaartje maar kan het nu niet vinden.Ben bij haar geweest, een leuke studio en alles is mooi schoon.Zij heeft veel mariniers vrouwen als klanten.Ik kan je wel zeggen, er zijn veel goeie nagelstylisten daar,maar jij was gewoon bij de verkeerde terecht.

groetjes,Nashendra